پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

مشعل بازی‌های آسیایی روشن شد+تصاویر

شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب: 635057
مشعل هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی اندونزی روشن شد.
به گزارش جهان نيوز، مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی امروز از ساعت 19 به وقت محلی آغاز شد.
حدود 11 هزار ورزشکار از 45 کشور آسیایی در این بازی‌ها حضور دارند و در 40 رشته ورزشی رقابت می‌کنند.

مشعل بازی‌های آسیایی بعد از سفری چند روزه به اندونزی، سرانجام به استادیوم گلورا بانگ کارنو رسید. دقایقی پیش این مشعل روشن شد.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی در سال 1992 به عنوان آخرین نفر مشعل را حمل کرد.
مسابقات این دوره از بازی‌ها فردا آغاز می‌شود.

در این بازی ها بیش از 11 هزار ورزشکار از 45 کشور آسیایی در جاکارتا، پالمبانگ و هفت شهر در حومه جاوا به مصاف حریفان می روند. ایران هم با 280 ورزشکار مرد و 98 ورزشکار زن در این رویداد مهم حضور دارند.

دوچرخه سواری، تیراندازی، تیراندازی باکمان، قایقرانی، ورزش های آبی ( شنا، شیرجه، واترپلو)، دوومیدانی، سوارکاری، جودو، ژیمناستیک، فوتبال، تنیس روی میز، بوکس، هنرهای رزمی (جوجیتسو، پنچاک سیلات، کوراش و سامبو)، کوهنوردی، کشتی ( آزاد و فرنگی)، وزنه برداری، تکواندو، کاراته، ووشو، بسکتبال، کبدی، شمشیربازی، والیبال، هندبال، اسکواش، سه گانه، سپک تاکرا، بدمینتون و پاراگلایدر رشته هایی که نمایندگان ایران در مصاف با حریفان آسیا صف آرایی خواهند کرد.

98 ورزشکار زن هم در رشته های تیر وکمان، بدمینتون، بسکتبال سه در سه ، دوچرخه سواری، سوارکاری، شمشیر بازی، کبدی، کاراته، کوراش، جوجیتسو ،جودو، پنچاک سیلات، سامبو ،ووشو، اسکواش، تنیس روی میز، تکواندو ،دوومیدانی و قایقرانی، تنیس و سنگ نوردی به مصاف حریفان آسیایی می روند.

در این میان ورزشهای رزمی (سامبو، پنجاگ سیلات)، جوجیتسو و پاراگلایدر هم نخستین حضور خود را در این رویداد تجربه می‌کنند.
این رقابت تا 11 شهریورماه امسال ادامه دارد.


منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *