سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۱۳
کدام آبرو مهم است؟

مردم قربانی رودربایستی و قبیله‌بازی یک عده‌ قلیل/ وقتی آبروی نظام در اولویت آقایان نیست!

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 634952
ملت ایران نیز نشان داده‌اند که از همه چیز می گذرند اما پای آرمان های نظام می ایستند و این ایثار مردم بایستی با اقدام متقابل مسئولین پاسخ مثبت داده شود.
مردم قربانی رودربایستی و قبیله‌بازی یک عده‌ قلیل/ وقتی آبروی نظام در اولویت آقایان نیست!
گروه سیاسی جهان نيوز: برخورد با مفسدان اقتصادی از جمله مطالبات امروز آحاد مختلف جامعه است. با تشدید مشکلات اقتصادی سوداگری‌ها نیز افزایش یافته و عده‌ای نیز سعی کردند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

برخی از کارشناسان نیز دست به کار شده‌اند و به بررسی اوضاع اقتصادی کشور و راهکارهای برون رفت از مشکلات پرداختند و مشکلات و موانع را یادآور و راه های حل این مسائل را نیز پیشنهاد کردند. موضوعی که مورد استقبال رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفت و ایشان بیان داشتند که اغلب این راهکارها درست است و بایستی برای عملیاتی کردن این موارد برنامه ریزی صورت گیرد.

ترمیم نظام مالیاتی و برخورد با مفسدان اقتصادی و استفاده از سیستم چرخان در جابه جایی گروه‌های منتخبی که بزنگاه‎های اقتصادی کشور را در دست دارند برای کاستن احتمال مفسده مالی از جمله موارد پیشنهادی اقتصاددانان است. فقدان شفافیت و نظارت کافی نیز یکی از عوامل فسادزا است که مورد اشاره قرار گرفت.

در همین زمینه، «احمد توکلی»، نماینده ادوار پیشین مجلس شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی اوضاع اقتصادی کشور که به میزبانی تشکل رویش نیروهای انقلاب در اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه 110 هزار میلیارد تومان بدهی و معوقات بانکی متعلق به 108 نفر است، بیان کرد: با این شرایط اقتصادی جدید و بحران ارزی و تورم به وجود آمده میزان ارزش بدهی این بدهکاران بزرگ بانکی در حقیقت نصف قبل شده است و در مقابل ارزش وثیقه این بدهکاران که عمدتا ملک است نسبت به قبل چند برابر شده و در نتیجه میزان ارزش وام آنها چند برابر شده‌است.

وی با اشاره به نتایج تورم و افزایش قیمت اجناس، گفت: «وقتی جنس گران شود، قدرت خرید قشری از مردم پایین آمده و در نتیجه کارخانه‌ها مجبور به کاهش تولیدات و به تبع آن اخراج کارگران می‌شوند؛ کارگر بیکار شده با تحصیل کرده بیکار متفاوت است، چرا که کارگر بیکار تعهدات پیشین را دارد پس واکنش‌ها و عملکردهای او بسیار می‌تواند خطرناک باشد.»

همچنین اخیرا رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران و انجام برخی جرائم از سوی عده‌ای از اخلال گران و مفسدان اقتصادی در این شرایط همسو با اهداف دشمنان، درخواست کرد اجازه اقدامات ویژه در برخورد قاطع و سریع در چارچوب قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور و قانون مجازات اسلامی داده شود. 

رهبر معظم انقلاب نیز ضمن تایید و موافقت با پیشنهاد آیت الله آملی لاریجانی بیان فرمودند: « مقصود آن است که مجازات مفسدان اقتصادی سریع و عادلانه انجام گیرد. در مورد اتقان احکام دادگاه‌ها دقت لازم را توصیه فرمائید.»

با این شرایط حجت برای برخورد با مفسدان اقتصادی و اخلالگران بازار تمام شده است. اینکه عده قلیلی برای پر کردن جیب خود منافع عمومی را ضایع و مشکلات عدیده‌ای برای اقشار مختلف مردم ایجاد کنند، موضوعی است که بایستی هر چه سریعتر به آن رسیدگی شود. رهبر انقلاب نیز با بیان اینکه بایستی با عدالت با این موارد برخورد شود، سرعت عمل و شفاف سازی در این زمینه را مورد تاکید قرار دادند. سرعت عمل در برخورد با عوامل فساد در بازار قطعا نتایج و ثمرات بهینه ای دارد که در کاهش التهابات اقتصادی نیز اثرگذار است و نتایج آن را در ثبات بازار مشاهده خواهیم کرد.

متاسفانه در این راستا روندی طی شد که تامین منافع عده قلیلی سبب ضربه زدن به مردم شد. در ماجرای جاسوسی‌ها که اصل منافع عموم و ایران اسلامی مورد حمله قرار گرفت، در معوقات بانکی، حقوق‌های نجومی، در سوداگری و رانت بازی بازار ارز و طلا و ... همه و همه منافع مردم قربانی منافع عده ای خاص شد. ادامه این روند هم خط قرمزهای نظام جمهوری اسلامی را خدشه دار می کند و هم باعث دلگیر شدن مردم از برخی از مسئولان می شود.

برخورد جدی و سریع با موارد فساد مردم را امیدوارتر به حل مشکلات می‌‌کند و بازدارنده و مانع باندبازی‌های آینده می‌شود.اینکه عده قلیلی سرمایه‌های کشور را در انحصار خود بگیرند و زمینه فساد را ایجاد کنند و خود را در حاشیه امن ببیند هم سبب نارضایتی مردم می‌شود و هم با آبروی نظام و خون شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی که برای آرمان‌های انقلاب اسلامی خون خود را نثار کرده‌اند، همخوانی ندارد.

مسئولین محترم باید بدانند که مردم یعنی نظام و مردمی که در همه حال پای آرمان‌های نظام ایستاده‌اند سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند و برای برخورد با عده قلیلی که برای منفعت خود منافع ملی را زیرپا می گذارند، مصمم تر و قاطعانه تر عمل کنند. ملت ایران نیز نشان داده‌اند که از همه چیز می گذرند اما پای آرمان های نظام می ایستند و این ایثار مردم بایستی با اقدام متقابل مسئولین پاسخ مثبت داده شود. جولان دادن عده ای مفسد مالی و بدهکار بانکی یعنی ضربه به مردم و با ضربه زدن به مردم نظام نیز ضربه می خورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
آقای توکلی کار شما بسیار خوب و لازم و مقبول است. فقط سرعت در اجرا و قاطعیت و بی در روبایستی نیاز است. باید مفسد در ایران احساس خطر کند و گرنه همان آش و همان کاسه. بشتابید.
United States
مردم دنبال محاکمه مفسدان اقتصادی نیستند مردم دنبال تغییر قوانین هستند که اجازه میدهدکه این همه مفسد اقتصادی در کشور داشتن باشیم اینهمه رانت خوار رسمی داشته باشیم و اینهمه اختلاسگران داشته باشیم که اکثر آنها به راحتی از کشور خارج میشوند و وزارت اطلاعات و پلیس اینتر پل هم نمی‌تواند آنها را برگرداند
مجید
Iran, Islamic Republic of
مگر آنجا که به اسلام و انقلاب و کشور قرار است صدمه و ضربه و شاید نابودی وارد شود نباید جنگید؟؟ نباید حذف کرد؟!؟!
نتیجه کم کاری و مماشات یا شاید همراهی قوه قضائیه می‌شود ترور انقلابی مفاسد همان کاری که فدائیان اسلام کردند
قلندر
United States
دمت گرم درسته
Iran, Islamic Republic of
يكي از ارمان هاي نظام اقتصاد نظام است كه به اينها سپرده شده و دارند نابودش ميكنند
United States
آقای توکلی عزیز أین مسایل را که شما مطرح مبکند بچه های کلاس اولی هم الان میدانند نه امروز بلکه ملت بیش از سی سال. است که میدانند چه آنزمان که امثال شما همه کاره بودید و چه امروز که باز امثال شما همه کاره این مرز و بوم هستید .راه چاره آن گرفتن فاسقین نیست چون هر چقدر آنها را دستگیر کنید و اعدام کنید یا جریمه و با زندانی فایده ای ندارد فقط باید در قوانین کشور تغییرات اساسی داده شود و قوانیین عوض شود.ولی اگر این قوانیین فاسد ساز عوض شود بسیاری از شما بزرگان باید از عرصه تریبون داری و قدرت بای بای بفرمایید هیچگاه این اتفاق نخواهد افتاد و مثل همیشه فقط شعار و شعار است که داخل سفره مردم گذاشته میشود
United States
باید فقط فقط قوانین عوض شود تنها راه چاره فقط تغییر اساسی قوانین اشتباه نوشته شده است که فساد را در کشور قانونی و نهادینه کرده است بقیه کارها فقط پاک کردن. صورت مسئله است و آب به آسیاب دزدان ریختن است
Iran, Islamic Republic of
4درصد در حال مکیدن خون 96 درصد مردم.
Iran, Islamic Republic of
كاسه صبر لبريز و انتظار بسر امده داريم استين ها خود بالا ميزنيم
Iran, Islamic Republic of
چه عجب يه بار هم مطلب ايجابى نوشتيد نه سلبى !
عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
آقای توکلی!!!
شما چند وقت پیش در اظهارات عجیبی اعلام کرده بودید که پرونده ی مشایی دست من است و جرم مشایی مالی است؟!!!
اولا شما به چه حقی چنین حرفی زدید؟!!!
دوما شما مگه چکاره هستید که اینگونه به خود جرأت می دهید به یک بنده ی خدایی؛ هر که می خواهد باشد؛ چنین تهمتی بزنید؟!!!
سوما اتهامات مشایی رسانه ای شده و در کیفرخواست ایشان هیچگونه اتهامات مالی عنوان نشده. حال این شما هستید که باید پاسخگو باشید و اتفاقا باید محاکمه هم شوید. حالا این دنیا نشد، روز قیامتی هم در کار است آقای دکتور!!!
Iran, Islamic Republic of
...