کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شکایت چین از گزارش پنتاگون

27 مرداد 1397 ساعت 9:22

وزارت دفاع چین از گزارش پنتاگون درباره این که نیروهای ارتش چین در حال آموزش دیدن برای حمله به آمریکا و متحدانش هستند، به دولت واشنگتن شکایت برده و آن را کاملا بر اساس حدس و گمان دانست.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، این ارزیابی از سوی پنتاگون در حالی منتشر شده که روابط میان واشنگتن و پکن در متشنج‌ترین بخش خود است.در این گزارش، وزارت دفاع آمریکا به اقدامات چین در افزایش تاثیر جهانی‌اش با صرف هزینه 190 میلیارد دلاری در سال 2017 برای بخش نظامی  اشاره کرده است.

وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش وزارت دفاع آمریکا سوءبرداشت از تمایلات استراتژیک چین است.
این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود آورده است: چین در مسیر توسعه صلح آمیز است و از یک استراتژی دفاع ملی پیروی می‌کند و همواره در صلح جهانی شراکت داشته و حامی نظم جهانی بوده است. تقویت مدرنیزه کردن ارتش چین برای دفاع از تمامیت ارضی، امنیت و منافع مربوط به توسعه و همچنین صلح، ثبات و شکوه جهانی است. اصلاحات ارتش، توسعه تسلیحات و همچنین ظرفیت‌های دفاعی در فضای مجازی کاملا قابل قبول هستند. انتقادهای مطرح شده در گزارش پنتاگون کاملا براساس حدس و گمان هستند.

وزارت دفاع چین همچنین اعلام کرده که اقدامات ساخت‌وساز "صلح آمیز" در دریای چین جنوبی حق این کشور است و آمریکا را به خاطر آزادی حمل و نقل دریایی در این منطقه مورد انتقاد قرار داده است.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود آورده است: گزارش پنتاگون برای اعتماد متقابل دو کشور بسیار ضرر آفرین است. ما از آمریکا می‌خواهیم تا رویکرد جنگ سرد خود را کنار بگذارد و انتشار چنین گزارش‌هایی را متوقف کند و گام‌هایی واقعی در جهت ارتقا و حفاظت از توسعه با ثبات روابط ارتش‌های دو کشور بردارد.
 


کد مطلب: 634840

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/634840/شکایت-چین-گزارش-پنتاگون

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com