سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۸

ارتباط علی لاریجانی با این حزب چیست؟ +جزئیات

شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 634820
در آستانه انتخابات مجلس دهم حدود ۱۰ جلسه با حضور جمعی از دوستان با آقای جلالی صحبت کردیم و خود ایشان هم ریاست جلسات را بر عهده داشت و جالب است که خود وی تأکید کرد که افرادی مانند آقای جواد هروی و ایرج عبدی به سمت تشکیل اساسنامه بروند اما چون این موضوع با مقطع انتخابات همزمان شد، ایشان گفت که فعلاً دست نگه دارید که تصور نشود این حزب برای انتخابات مجلس است.
ارتباط علی لاریجانی با این حزب چیست؟ +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز: حزب رفاه ملت با برگزاری کنگره  در روز پنج شنبه و انتخاب اعضای شورای مرکزی فعالیت خود را رسماً آغاز کرد. براساس گزارش های منتشر شده بیشتر اعضای این حزب را نمایندگان ادوار مجلس تشکیل می دهند. بهروز نعمتی و شهاب الدین صدر را شاید بتوان دو عنصر کلیدی این حزب معرفی کرد.

به گزارش جهان نيوز، شهاب الدین صدر از چهره‌های مشهور اصولگرا و نامزد انتخابات 1380 است که در زمان قدرت اصولگرایان، ریاست نظام پزشکی را بر عهده داشت و یک دوره هم در هیئت رئیسه مجلس بود و یک بار هم که در لیست اصولگرایان برای مجلس قرار نگرفت، لیست انتخاباتی خود را منتشر کرد. بهروز نعمتی هم نماینده ادوار مجلس است که در دوره اخیر با قرارگرفتن در لیست امید به پارلمان راه یافت و عضو هیئت رئیسه مجلس شد.

صدر: اعضای این حزب اصولگرایان معتدل و اعضای ستادهای اصولگرایان حامی دولت هستند
ایرنا در گزارشی با اشاره به حواشی تشکیل کنگره این حزب می نویسد: «گرچه در گعده های مردانه از احتمال حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی سخن به میان می آید اما جای او تا پایان مراسم خالی می ماند و برخی از احتمال حضور معنوی و پشت پرده لاریجانی در این حزب سخن می گویند.» سید شهاب الدین صدر در سخنان خود در این مراسم گفت: «اعضای این حزب اصولگرایان معتدل و از اعضای ستادهای اصولگرایان حامی دولت در شهرستان ها هستند.» او پیش بینی می کند که این حزب در آینده پیامدهای روشنی را خواهد داشت.

بهروز نعمتی عضو هیئت رئیسه مجلس هم درباره این حزب تأکید کرد: اقداماتی در استان ها انجام شد و پس از جمع بندی هایی که در تهران صورت گرفت، بنا شد تا این حزب تشکیل شود و کارها و اهداف پیش بروند.  او همچنین در جمع خبرنگاران اعلام می کند این حزب همان حزبی است که قبلا می خواستیم تشکیل بدهیم ولی در شکل حزب رفاه ملت وارد شدیم.

نعمتی در پاسخ به این سؤال که موضع این حزب درباره جریان فتنه و انحراف چه خواهد بود؟ تصریح کرد: اساساً انگیزه و هدف اصلی تشکیل این حزب، پرهیز از افراط و تفریط بوده و قطعاً با این جریانات زاویه خواهیم داشت.

سید شهاب الدین صدر در پاسخ به این سوال که چرا کاظم جلالی در این مراسم حضور ندارد؟ به خبرنگار ایرنا گفت: ما با ایشان تماس داشتیم، ایشان نخواستند که به عنوان نامزد انتخابات شورای مرکزی حضور داشته باشند اما دوستان دیگر ایشان که نامزد شده اند با ایشان همفکر هستند.

وی همچنین تأکید کرد: «این حزب هیچ انتسابی با هیچ کدام از شخصیت های سیاسی ندارد. ممکن است برخی از اعضای ما در جلسات به برخی از روسای قوا ارادت داشته باشند اما حزب ما مستقل است و کار خودش را انجام می دهد و تصمیم گیری آن برعهده شورای مرکزی است.»

براساس گزارش های منتشر شده در رسانه ها در رأی گیری صورت گرفته در کنگره، اعضای  شورای مرکزی این حزب مشخص شدند. برخی از چهره های برجسته این شورا عبارتند از: سیدشهاب‌الدین صدر، بهروز نعمتی، سیدمهدی صادق، ایرج عبدی، سیدشریف حسینی و... . محمدجواد محمدی نوری رئیس مجمع عمومی کنگره حزب رفاه ملت ایران هم درباره انتساب این حزب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این شایعه‌ای بیش نیست و حزب رفاه ملت ایران به هیچ شخصی وابستگی ندارد.

ماجرای اختلاف نعمتی و جلالی درباره فعالیت حزبی
پیش از این بهروز نعمتی که از چهره های نزدیک به لاریجانی در مجلس است در مصاحبه ای از تشکیل یک حزب خبر داده بود. در واکنش به اظهارنظرهای علنی نعمتی درباره تشکیل این حزب، کاظم جلالی از دیگر چهره های همسو با لاریجانی در نشست خبری چندی پیش خود گفته بود: «به وا... قسم بنده و آقای دکتر لاریجانی تاکنون حتی یک جلسه در این حزب نداشتیم چون بنده رغبتی به فعالیت حزبی ندارم. در شرایط کنونی مسائل مهم تری را در اولویت می‌دانم.»

با این حال بهروز نعمتی در سخنانی دیگر ابعاد تازه تری از موضوع تشکیل این حزب را روشن کرد. او در گفت و گو با مهر در این باره تأکید کرد: در آستانه انتخابات مجلس دهم حدود ۱۰ جلسه با حضور جمعی از دوستان با آقای جلالی صحبت کردیم و خود ایشان هم ریاست جلسات را بر عهده داشت و جالب است که خود وی تأکید کرد که افرادی مانند آقای جواد هروی و ایرج عبدی به سمت تشکیل اساسنامه بروند اما چون این موضوع با مقطع انتخابات همزمان شد، ایشان گفت که فعلاً دست نگه دارید که تصور نشود این حزب برای انتخابات مجلس است.

وی ادامه داد: بعد از آن هم خودم چند جلسه با آقای جلالی تشکیل دادم و با هم بحث کردیم حالا این که ایشان به تازگی گفته است تمایلی برای حضور در هیچ حزبی ندارد، نمی‌دانم علتش چیست. نعمتی در سخنان خود تصریح کرد: «یکی دو بار هم با آقای لاریجانی در خصوص این حزب جلسه‌ای داشتیم اما ایشان تاکنون جواب صریحی نداده است.»
 
   فراخبر
«رفاه ملت» به لاریجانی مرتبط است؟

به گزارش خراسان، یکی از مهم ترین سوالات درباره حزب «رفاه ملت» وابستگی آشکار یا پنهان این حزب به علی لاریجانی است. براساس این توضیحات شاید تا  حدودی بتوان درباره نزدیکی این حزب به علی لاریجانی قضاوت کرد.
اعضای این حزب اگر چه از لحاظ سیاسی به اصولگرایی معتدل تمایل دارند و خود را نزدیک به لاریجانی می دانند اما لاریجانی براساس رویه سابق خود سعی دارد خود را متعلق به یک جریان و حزب خاص نشان ندهد و از ورای احزاب در سپهر سیاسی کشور نقش آفرینی کند. با این حال باید دید آیا این سیاست لاریجانی در برهه های سیاسی پیش رو نظیر انتخابات سال آینده مجلس می تواند بازهم مانند 12 سال اخیر پاسخ دلخواه وی را به همراه داشته باشد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
یک حلالزاده برای امثال من بیسوادِ بیشناسنامه و در حال لرزیدن در جهنم هستم؛ روشن کند که هزینه این همایشها و گردهمآییها و گعده‌ها از جیب کدام بدبختی تأمین میشود و هدفشان غیر از هاپولی کردن شرکتها و بنیادهای سودده؛ منصوص در دستور غیرمطاع جناب آقای مهندس باهنر به احمدی‌نژادِ ...در سال ۸۴؛ چیست؟
Iran, Islamic Republic of
دلتونو خوش نكنيد حتي ده درصد راي كسب كنيد .نا كارامدي دربخش اقتصاد كاملا محرز است
United States
...
عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
در حالیکه کشور در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد و مردم غرق در تورم و گرانی و بی پولی و بیکاری و مشکلات فراوان دیگر هستند، تأسف بار است که برخی در جنگ تصاحب قدرتی هستند که همان ملت رنج دیده قرار است به آنها دهند حالا یا با جلسات مثلث 1400 یا با جلسات تصاحب مجلس 98...
Iran, Islamic Republic of
هر کی بتونه دو تا فرق بین روحانی و لاریجانی پیدا کنه جایزه میگیره
Iran, Islamic Republic of
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
نظر من را درج نکردید ولی خداییش اش حزب با نام "رفاه ملت" از این قماش نوبر است.
آن هم چه کسانی همان راست سنتی که اسم خود را گذاشته اند به اصطلاح اصولگرایان اعتدال گرا.
Iran, Islamic Republic of
باید از تحزب حمایت کرد تا احزاب قوی و کارآمد در کشور شکل گیرد...