جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ارتباط قرص خواب با آلزایمر

شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 634800
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.
ارتباط قرص خواب با آلزایمر
به گزارش جهان نيوز، مهم ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

خاصیت پتاسیم در تقویت استخوان ها و کاهش فشارخون
پتاسیم در مواد خوراکی نظیر سالمون، شیر پرچرب، مرکبات، چای سیاه، لیموشیرین، قهوه سیاه، سبزیجات، غلات، آب نارگیل، عدس، موز و مغزیجات آجیلی نظیر بادام یافت می شود. محققان عنوان می کنند کمبود پتاسیم می تواند منجر به ضعف و خستگی، یبوست، تحریک پذیری، گرفتگی عضلات، گرفتگی عضلات شکمی، نفخ و فشارخون شود. مصرف پتاسیم کافی به کنترل فشارخون، از بین بردن سلولیت و افزایش سلامت استخوان ها کمک می کند.

تاثیر مصرف سویا بر افزایش مقاومت استخوان ها در زنان
محققان در مطالعات حیوانی خود دریافتند پروتئین سویا می تواند با تاثیرات منفی یائسگی بر استخوان ها و سلامت متابولیک مقابله کند. زنان در سن یائسگی با مشکلات جدی سلامت نظیر پوکی استخوان، کاهش فعالیت فیزیکی و اضافه وزن روبرو هستند. اما پروتئین سویا دارای تاثیرات مثبتی بر استقامت استخوان ها برای زنانی خواهد بود که هنوز به سن یائسگی نرسیده اند.

سرطان پوست نشانه خطر ابتلا به سرطان های دیگر است
طبق نتایج یک مطالعه جدید، افراد مواجه با عود مجدد سرطان شایع پوست ممکن است در معرض ریسک بالا ابتلا به برخی سرطان های دیگر قرار داشته باشند. محققان دانشگاه استنفورد آمریکا دریافتند بالاترین ریسک در بین بیمارانی وجود دارد که دارای تعداد دوره های زیاد «سرطان سلول پایه ای» (BCC) بوده اند؛ BCC نوع قابل درمان سرطان پوست است. بیمارانی که در طول ۱۰ سال حداقل شش بار دچار BCC شدند بیش از حد میانگین در معرض ابتلا به سرطان های سینه، روده، پروستات و خون قرار داشتند.

تاثیر زردچوبه در نابودی سلول های سرطانی
کورکومین یک ماده فعال در زردچوبه است که عامل رنگ زرد این ادویه محسوب می شود. کورکومین دارای خواص ضدسرطانی است، اما انحلال پذیری ضعیف آن در آب مانع از کاربرد بالینی آن در درمان سرطان شده است. حال محققانی از دانشگاه ایلینوی و دانشگاه یوتا آمریکا توانستند با افزایش قابلیت انحلال پذیری کورکومین، آن را وارد تومورها کرده و سلول های سرطانی را نابود کنند.

ارتباط قرص های خواب با بیماری آلزایمر
محققان هشدار می دهند مصرف منظم داروهای بیخوابی و اضطراب موسوم به «بنزودیازپین ها» با افزایش ریسک ابتلا به آلزایمر مرتبط است. نتایج نشان داد افزایش ریسک ابتلا به آلزایمر در مورد هر دو نوع داروهای بنزودیازپین ها و Z مشابه و یکسان است.

منبع: مهر

     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *