پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

گوترش طرح حمایت از فلسطینی ها را ارائه کرد

شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 634796
«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد جمعه شب، در گزارشی طرحی را برای حمایت از فلسطینی ها در سرزمین های اشغالی ارائه کرد.
گوترش طرح حمایت از فلسطینی ها را ارائه کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، گوترش در گزارش 14 صفحه ای خود که به درخواست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تهیه شده، آورده است که 171 فلسطینی به دست ارتش رژیم صهیونیستی از ماه مارس (فروردین 97) در جریان راهپیمایی مسالمت آمیز بازگشت شهید شده اند.

گوترش در این گزارش تاکید کرده است که اجرای این طرح مشروط به همکاری میان رژیم صهیوینستی و مردم فلسطین است، اما بعید به نظر می رسد که رژیم تل آویو با این طرح موافقت کند.بر اساس این گزارش، طرح چهارگانه دبیرکل سازمان ملل متحد به شرح زیر است:

1.حضور میدانی سازمان ملل متحد در سرزمین های اشغالی تقویت شود، در این راستا باید گروهی برای نظارت بر موضوعات حقوق بشری و نیز مسائل سیاسی و ارزیابی اوضاع سرزمین های اشغالی اعزام شوند.

2. افزایش کمک های بشردوستانه برای تامین رفاه ساکنان سرزمین های اشغالی صورت گیرد.
3.تشکیل یک هیات نظارت غیر نظامی که در مناطق حساس مانند، مراکز ایست و بازرسی، گذرگاه ها، مناطق نزدیک به شهرک های اسرائیلی مستقر می شود و ماموریت آنان تهیه گزارش از مسائل حمایتی است.

4.یک نیروی پلیس یا نیروی نظامی از طرف سازمان ملل متحد در سرزمین های اشغالی مستقر می شود که ماموریت آن فراهم کردن شرایط حمایتی از غیرنظامیان فلسطینی است.
به گزارش ایرنا به نقل از اسکای نیوز، عملی شدن پیشنهادهای دبیرکل سازمان ملل متحد نیازمند صدور قطعنامه شورای امنیت است.

با توجه به اینکه این طرح ها در راستای تامین امنیت مردم فلسطین است و آمریکا آن را برخلاف منافع رژیم صهیونیستی می داند، ممکن است با وتو واشنگتن مواجه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *