پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۱۴۷

گزارش کیهان از پیام آمریکا به اظهارات تأسف‌بار روحانی

شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 634784
درست یک روز پس از آنکه رئیس‌جمهور در موضعی تاسف‌بار و با ادبیاتی عاطفی و حاکی از دلشکستگی از خرابی پل مذاکرات‌، از آمریکا گله کرده بود، پاسخ گستاخانه‌ای از طرف مقابل دریافت کرد.
گزارش کیهان از پیام آمریکا به اظهارات تأسف‌بار روحانی
به گزارش جهان نيوز، «آمریکا خود کاری کرده که شرایط مذاکره را از بین برده؛ با روند خوبی داشتیم مذاکره می‌کردیم اما خودش آن را تخریب کرده و پل را خراب کرده و آن طرف ایستاده و می‌گوید باید چگونه عبور کنم!؟ اگر می‌خواستید عبور کنید، چرا خراب کردید؟ اگر می‌خواستید همدیگر را ببینیم چرا پل را خراب کردید؟ خودشان پل را خراب کرده و آن طرف ایستاده و داد می‌زنند. اینکه نشد. اگر راست می‌گویید بیایید پل را دومرتبه درست کنید. پل را که درست کردید خودبه‌خود و به طور طبیعی رفت و آمد درست می‌شود؛ خودت مؤثر و مخرب و عامل این کار هستی». این جملاتی است که حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در جلسه روز چهارشنبه ۲۴ مرداد هیئت دولت در باب مذاکره با آمریکا بیان کرد.
 
اشتباه محاسباتی روی پلِ شیطان!؟
آیا این ادبیات، ادبیات یک دولتمرد مقتدر و معترض به نقض عهد است؟ دشمن از این سخنان، انزجار و اقتدار و بی‌اعتمادی و بی‌میلی به مذاکره را برداشت می‌کند و مجبور به دادن امتیاز می‌شود یا احساس می‌کند فشارش نتیجه داده و به نوعی گلایه و درخواست از موضع پایین منتهی شده و بنابراین مسیر بدعهدی و فشار کاملا درست است؟!

اکنون که مذاکره جدید، با توجه به موضوع عهدشکنی گستاخانه آمریکا، ممنوع و منتفی است. اما به فرض محال، اگر قرار بر مذاکره هم بود، نوع واکنش‌های آقای روحانی، بدترین مواضع است؛ درست نظیر ادبیاتی که قبل و بعد از انتخابات سال ۹۲ با مضمون اظهار ضعف واشتیاق به مذاکره و توافق به هر قیمت به کار بست -آمریکا کدخداست، خزانه خالی است، نباید با شعارهای توخالی مقابل ابرقدرت‌ها ایستاد- و حاصل آن، امضای توافقی نامتوازن و اجرای نامتوازن‌تر برجام بود.

ادبیات منفعل و وحشتی‌تر شدن آمریکا
درست یک روز پس از آنکه روحانی با موضعی عجیب و تاسف‌بار و با ادبیاتی عاطفی و حاکی از دلشکستگی از آمریکا گله کرده بود، پاسخ گستاخانه‌ای از طرف مقابل دریافت کرد.
 «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا (رئیس‌ پیشین CIA) روز پنجشنبه، از «گروه اقدام ایران» به ریاست برایان هوک و با هدف هماهنگی سیاست‌های خصمانه کاخ سفید علیه ایران رونمایی کرد. این اقدام در شصت وپنجمین سالگرد کودتای ۲۸مرداد ۱۳۳۲ انجام شده است.

پمپئو گفت: «مذاکره با ایران پیش‌شرط‌هایی دارد. امیدواریم به زودی به توافقی جدید با ایران دست پیدا کنیم. راهبرد آمریکا، افزایش فشار بر ایران تا زمانی است که شاهد تغییر زیادی در رفتار ایران در داخل و خارج باشیم».

هوک نیز که همزمان مدیر سیاستگذاری وزارت امورخارجه هست، می‌گوید: «ما روشن گفته ایم حاضریم با ایران مذاکره کنیم و توپ در زمین جمهوری اسلامی ایران است. رفع تحریم‌ها و از سرگیری روابط کامل دیپلماتیک و تجاری با ایران منوط به تغییر رفتار جدی ایران است. با حدود ۲۰ کشور مذاکره کرده‌ایم و رایزنی‌ها برای فشار بیشتر بر این کشور در جریان است».
آنها بی‌پروا می‌گویند که در حال خصومت و افزایش فشار برای دیکته کردن خواست‌های خود هستند؛ بی‌آنکه کمترین شرمندگی درباره نقض توافق موجود (برجام) داشته باشند. اما این طرف آقای روحانی در موضعی انفعالی و تاسف‌آور و با دلشکستگی صرفا از آمریکا گله می‌کند.

 بازتاب پیام انفعال در رسانه‌های غربی و ضد انقلاب
از سوی دیگر رسانه‌های غربی و ضدانقلاب نیز خیلی سریع پیام انفعال رئیس‌جمهور را گرفتند و آن را «درخواست ایران برای بازسازی پل مذاکرات با آمریکا» تفسیر کردند.

به عنوان نمونه رادیو فرانسه در وب سایت خود مواضع عجیب روحانی در نشست هیئت دولت را با تیتر « روحانی از آمریکا خواست «پل» مذاکره را بازسازی کند» بازتاب داد و نوشت: «حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران روز چهارشنبه ۲۴ مرداد/ پانزدهم اوت در جلسه هیئت دولت با اعلام اینکه آمریکا خودش کاری کرده که شرایط مذاکره را از بین برده، در ادامه تاکید کرد که «روند خوبی» برای مذاکره با آمریکا در جریان بوده، اما آمریکا آن را «تخریب» کرد. وی همچنین از آمریکا خواست تا «پل» مذاکره را بازسازی و درست کند. »

سایت العربیه فارسی نیز تیتر «روحانی خواستار بازسازی پل مذاکرات توسط آمریکا شد» را برای اظهارات روحانی انتخاب کرد و نوشت: «حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران، چهارشنبه ۱۵ اوت در جلسه هیئت دولت، از آمریکا خواست «پل مذاکره» میان دو طرف را بازسازی کند.‌اشاره روحانی به پیشنهاد مذاکرات بدون پیش شرط با ایران است که ۳۰ ژوئیه گذشته، از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مطرح شد ترامپ گفته بود که حاضرم با آنها دیدار کنم، هروقت آنها بخواهند، نمی‌دانم آنها آماده هستند یا نه. هیچ پیش‌شرطی هم نداریم، هر وقت آنها بخواهند، هم برای آنها خوب است هم برای دنیا. رئیس‌جمهوری ایران در این باره گفت: اگر راست می‌گویید بیایید پل را دو مرتبه درست کنید. پل را که درست کردید خود به خود و به طور طبیعی رفت و آمد درست می‌شود».

پل مذاکره یا عملیات و ضربات آمریکا؟
اظهارات منفعلانه رئیس‌جمهور در باب روند «پل» مذاکرات با آمریکا و روند خوب آن و اینکه آمریکا خودش پل را خراب کرده و اگر راست می‌گویید بیایید پل را دو مرتبه درست کنید، در حالی مطرح می‌شود که دو هفته پیش اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور، درباره همین «پل» گفته بود: «اصطلاحاتی در ورزش کشتی وجود دارد که برای آسان سازی موضوع می‌گویم: وقتی کسی روی پل است، موقع گفت‌وگو و مذاکره نیست، مذاکره باید در سر پا باشد. الان ما در وضعیتی هستیم که باید مقاومت کنیم.»

در واقع مذاکرات و برجام، دولت ما را روی پل عملیات و ضربات آمریکا برد، نه اینکه پلی برای رفاقت و شراکت و دوستی طرفین باشد؛ چنانکه روحانی و ظریف به غلط می‌پنداشتند. این در حالی است که دولت آمریکا پس از خروج از برجام نیز مشخصا اعلام کرد این یک خروج ابزاری است و هدف آن تبدیل کردن گزینه بازگشت به برجام و لغو مجدد تحریم‌ها، به ابزاری برای کشاندن ایران پای میز مذاکره است، مذاکره‌ای که باید برجام را به حوزه‌های غیرهسته‌ای رقابت راهبردی میان ایران و آمریکا، از جمله برنامه منطقه‌ای و موشکی، توسعه داده و ایران را در همه جنبه‌های مورد نگرانی آمریکا مهار کند.

مختصات گروه «اقدام علیه ایران»
«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه پس از اعلام خبر تشکیل گروه موسوم به «اقدام علیه ایران»، درباره اهداف تشکیل این گروه گفت: ««گروه اقدام ایران، مسئول راهبری، بازبینی و هماهنگی همه جوانب اقدامات مرتبط با ایران در وزارت خارجه خواهد بود و مستقیماً با من کار خواهد کرد».

او درباره «هوک» که قرار است مسئولیت این گروه را بر عهده بگیرد نیز گفت: «از زمان اعلام تصمیم رئیس‌جمهور (ترامپ) برای خروج از توافق (هسته‌ای) در ماه مِی، برایان هوک نقش مهمی در شکل دادن به راهبرد ما برای اعمال حداکثر فشار دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران، ایفا کرده است».

«هوک» ۴۹ ساله در دوران «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه سابق آمریکا به عنوان مدیر دفتر برنامه‌ریزی‌های سیاسی وزارت خارجه منصوب شد. این در حالی بود که تا آن زمان، به عنوان یکی از مخالفان ترامپ شناخته می‌شد.

او یکی از افراد دخیل در تشکیل سازمانی به نام «John Hay Initiative» بود؛ این گروه متشکل از مشاوران سیاست خارجی «میت رامنی»، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سال ۲۰۱۲ بود و در انتخابات سال ۲۰۱۶ با نگارش نامه‌ای که به امضای ۱۲۱ نفر از شخصیت‌های حزب جمهوری‌خواه رسید با ریاست‌جمهوری ترامپ مخالفت کرد.
هوک‌ قبل‌تر از آن در دولت «جورج دبلیو بوش» در سمت‌های مختلفی از جمله دستیار وزیر خارجه در سازمان‌های بین‌المللی، دستیار ارشد سفیر آمریکا در سازمان ملل، دستیار ویژه رئیس‌جمهور آمریکا و غیره انجام خدمت کرده بود.

رئیس‌ گروه «اقدام علیه ایران» کیست؟
در وزارت خارجه تیلرسون، نام هوک در مسائل مربوط به ایران زمانی بیشتر شنیده شد که او سرپرستی کارگروهی را به عهده گرفت که مأمور مذاکره با دولت‌های اروپایی برای اصلاح برجام مطابق خواست ترامپ شده بود.

با وجود این، رسانه‌های بین‌المللی در همان زمان گزارش داده بودند دیپلمات‌های اروپایی که از اختلافات ترامپ با تیلرسون درباره برجام آگاه هستند در نشست‌هایشان با برایان هوک بارها از او پرسیده‌اند چه ضمانتی وجود دارد که توافقشان با تیم تیلرسون، مورد قبول ترامپ باشد.

 بعد از اخراج تیلرسون از وزارت خارجه آمریکا توسط ترامپ، برایان هوک یکی از معدود دیپلمات‌هایی بود که از پاکسازی‌های بعدی این دستگاه از تیم تیلرسون در امان ماند. برخی از این موضوع را به شخصیت فرصت‌طلب او و گرایشش برای همرنگ شدن بااشخاص متفاوت نسبت داده‌اند.

«دانیل رانده»، کارشناس اندیشکده مطالعات بین‌المللی و راهبردی در مصاحبه‌ای مارس ۲۰۱۸، بعد از اخراج تیلرسون به درستی پیش‌بینی کرده بود برایان هوک با تیم پمپئو همساز شده و ماندگار شود.این کارشناس به بلومبرگ گفت: «او بسیار همرنگ جماعت است و این را هم می‌داند که دارد برای دولت ترامپ کار می‌کند.»

نگاه ابزاری هوک به مقوله حقوق بشر و دیدگاه او درباره علم کردن این موضوع به عنوان اهرم فشار علیه کشورهای مخالف آمریکا از جمله دیگر نکات جالب درباره او است که قبلاً مستند
 شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
کاسبان تحریم و دلواپسان باز دست بکار شده آند برای تخریب صلح و دوستی نان دلواپسان در تحریم و جنگ و دشمنی است و به هیچ وجه حاضر نیستند آنرا از دست بدهند
United States
روحانی خیلی منطقی و خوب جواب آمریکا رو داده اصلا منفعلانه و از روی ترس نیست کاملا با استدلاله و کارهای آمریکا هیچ ارتباطی با حرفای روحانی نداره
Iran, Islamic Republic of
حاصل ؟!
معجزه هاشمی
Iran, Islamic Republic of
فرماندهی کل قوا در زمان جنگ ریاست مجلس در زمان جنگ و هشت سال ریاست جمهوری بعد از جنگ و ادراه کشور با نفت دوازده دلاری فقط معجزه بود که آیت الله اشمی توانست بخوبی انجام بده
دروغ ممنوع.
Iran, Islamic Republic of
در زمان جنگ فرمانده کل قوا امام خمینی(ره) بودند همانطور که امروز آیت الله خامنه ای فرمانده کل قوا هستند.
دروغ گو کم حافظه و رسوا میشه
Iran, Islamic Republic of
یعنی برادرا واقعا نمیدونن آیت الله هاشمی از طرف امام به فرماندهی کل قوا منصوب شده بودن ؟ ...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
سه چهار ماه آخر جنگ ایشون از طرف امام فرمانده شد
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
کمی بیشتر مطالعه کن؛ بعد از خیانتهایی که بنی صدر بعنوان فرماندهی کل قوا مرتکب شد عدم کفایتش توسط مجلس اعلام و امام(ره) نیز ایشونو از کلیه مسئولیت ها خلع کرد .بعداز شهادت رئیس جمهور( شهید رجایی) و برگزاری انتخابات مجدد و رئیس جمهور شدن آقا، بنابر ضرورت هماهنگی بین قوای درگیر جنگ و با توجه به مشغله زیاد رئیس جمهور ، امام(ره) بعنوان فرمانده کل قوا اختیارات خویش در امور جنگ رو به هاشمی تفیظ کرد و هاشمی بعنوان جانشین فرماندهی کل قوا انتخاب شد، نه ,, فرمانده کل قوا ,, !!؟
دیر فهم نیستی برادر خودتو به نفهمیدن میزنی
Iran, Islamic Republic of
معنی تفویذ فرماندهی کل قوا از طرف خمینی بت شکن به هاشمی چیست؟ ابنکه حضرت امام آیت الله هاشمی را به عنوان جانشین خودشان برای فرماندهی کل قوا نصب کردن معنی خیلی روشنی داره و نشان از عمق اعتماد امام به هاشمی داره اعتمادی که تا آخر حیات مبارک امام ادامه داشت. بله برادر جان هاشمی فرمانده کل قوای خمینی کبیر بود
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
جناب عقل کل! شما بهتره قبل از هر اظهار فضلی اول یه تحقیقی کرده و نسنجیده ، احساسی و همینطور دیمی مطلب کسی رو رد نکن!!؟...
Iran, Islamic Republic of
خوشم میاد دراین شرایط که دربعضی کشورها منجر به خودکشی مسئولین می شود،و در حالی که تمامی تئوریهای عافیت طلبانه عایجناب سرخپوش! برعکس از آب در آمده ،بااین حالاصلاح طلبهای واقعی! اینقدر رو دارند که بازهم از رویه دولت حمایت کرده و از رو نمی روند!!!
باید استقامت درمسیر را از اینها آموخت!!!
Iran, Islamic Republic of
تورم بالای پنجاه درصد سد سازی های بی حساب و کتاب که منجر به خشک شدن رودخانه ها شد و همچنین سپردن کارها به پیمانکاران و آوردن نیروهای شرکتی که پایه گذار برده داری نوین بود والبته باب شدن زندگی اشرافی مسولین و همراهی خانواده هایشان با پول بیت المال در سفر های خارجی رئیس جمهور و......از افتخارات هاشمی بود
مهم عبور از گردنه سخت و دشوار بازسازی کشور بود
Iran, Islamic Republic of
اداره کشور جنگ زده با نفت 12 دلاری و تحریمهای ظالمانه استکبار جهانی فقط از دستان مبارک آیت الله هاشمی برمیومد و البته که کشور مشکلاتی هم داشت ولی مهم عبور از این گردنه سخت و دشوار
جنگ در سال 67 تمام شد .
Iran, Islamic Republic of
دستاورد دولت هاشمی تورم 50 درصدی و چندین برابر شدن نرخ دلار و مسکن و غیره در سالهای 72 تا 76 بود .
Iran, Islamic Republic of
ببند دهن تو دلارهای نفتی شاه بود که راحت برداشت می کردندوبعد اون وام های کلانی که از دنیا قرض گرفتندوکشور را به زیر قرض بردند....گردنه ...گردنه خودشون دزد گردنه بودند..
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
همین دستان مبارک، فرزند نامبارک خود(مهدی هاشمی) رو به جامعه تحمیل کرد!!!؟
بهار
Iran, Islamic Republic of
و او هم كرسنت رو به ملت تحميل كرد
Iran, Islamic Republic of
کارگری قراردادی هم محصول دوران سازندگی بود که جامعه کارگری را به خاک سیاه نشاند
Iran, Islamic Republic of
یکی می توانست کشوری جنگ زده و ویران را با نفت ۱۲ دلاری اداره کند و آباد کند و یکی نمی توانست کشوری آباد شده را با نفت ۱۲۰ دلاری اداره کند...
بهار
Iran, Islamic Republic of
يه نگاه به قانون اساسي كشور بنداز تا ببيني فرماندهي كل قوا از وظايف رهبري است نه رئيس مجلس.هاشمي در زمان جنگ رئيس مجلس بود
Iran, Islamic Republic of
بله عزیز دل ... از دید شما همه چی خوب و منطقیه... روحانی عالی کار کرده.... اگه مشکلی هم پیش آمده نه تقصیر روحانیه و نه امریکا بلکه یا دولت قبل مقصره یا قالیباف اگه نشد خود مردم مقصرن که درک نمیکنن و گزینه دیگه هم اینکه اشکال برمیگرده به قبل از انقلاب در نهایت اگه راهی نداشت تقصیر بابا ادمه که با خوردن سیب و هبوط به زمین باعث همه مشکلات شده......کلا میفهمیم منطق شماها چیه...حله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ راستی تا یادم نرفته منطق قابل فهم دیگه شما هم اینه که اتفاقی نیفتاده که کسی بخواد عذرخواهی کنه....کلا برجام که خوب بوده و اگه هم ضمانتی براش پیش بینی نشده تقصیر احمدی نزاده و الان هم که امریکا زدش لهش کرده و ترکوندش تقصیر دلواپس هاست و ضمانت اجرایی گرفتن از خوش قولی مثل آمریکا اونهم با ضمانتی مثل امضای کری پای اون چه معنی داره و اصلا خوبیت نداره... اخه چی میگفتن دیگران؟؟؟؟؟ معذرتخواهی هم علتی باید داشته باشه.....شما علتی میبینی؟؟؟؟
United States
مرسی. من واقعا از دادن جواب این کاسبان برجام دیگه ناتوانم.
هاشمی ابر مردی بی نظیر
Iran, Islamic Republic of
مبارزه و زندان در قبل از انقلاب فرماندهی کل قوای خمینی کبیر ریاست مجلس در زمان جنگ و هشت سال ریاست جمهوری بعد از جنگ و دوران بازسازی و ریاست مجمع تشخیص مصلحت تا پایان عمر و در نهایت آرمیدن در کنار مولایش خمینی بت شکن از افتخارات هاشمیست
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
عمو! تاریخ ایران و اسلام رو مطالعه کنی بد نیست ها؛ دیگه مجبور نیستی اینجور پرت و پلا ببافی. خالد ابن ولید، طلحه وزبیر نیز زمانی از سرداران رشید اسلام و حتی طلحه و زبیر ازحامیان امام علی(ع) بودن ولی عاقبت حب دنیا آنها رو غریق دریای نفاق کرد!
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی زدم!
Iran, Islamic Republic of
فعلا که کاسبان تحریم، امثال دولتی ها و وزرا و خانواده هاشون و لیست امیدی های تکراری بودند.
انواع رانتهای ارز و سکه و واردات و صرافی را اصلاح طلبان غارت کرده و به نام خود زده اند.
الان چه جوری آب و صابون بیاریم و روتونو بشوریم؟؟؟؟؟ کاسبان تحریم و تَکرار!!
United States
کلکسیونی بود برای خودش این دولت. همه ترینها رو شکست بعد گفت کی بود، چی بود، معذرت؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز، 5.5 سال است غیر کاسبان تحریم و غیر دلواپسان روی کار سوارند حال روز ما امروز بدتر از دیروز و بهتر از فردا . تا مرگ هم فاصله ای نداریم شما ؛ حالا دوست عزیز شما این یه ذره فاصله تا مرگ را نزدیک کنید.
United Kingdom
سلام دیگه خیلی واضح شده. شما ایرانی هستی واقعا؟
دیگه ایران باید چکار کنه؟
علی
Iran, Islamic Republic of
صلح و دوستی با امریکا یعنی سواری دادن وتحقیرهای بی پایان
Iran, Islamic Republic of
علی جون بخاطر ۲ میلیون ملتت را نفروش . اون پول الان خوبه ولی قیامتی هم هست .
Iran, Islamic Republic of
تو خیلی بیشتر از دو میلیون کاسبی کردی
...
Iran, Islamic Republic of
يكم تاريخ بخون و عبرت بگير....تا خودت عبرت تاريخ نشي....اصن تاريخ نخون همين برجامو مطالعه كن كه اعتماد به كساني كه ذره اي انسانيت در وجودشون نيست ممكنه چه بلايي سر آدم بياره...خود روحاني فهميده مذاكره بي نتيجه اس اين طرفدارااش نميخوان بفهمن. والا خود آمريكاييا تعجب مي كنن از درخواست دوباره شماها برا مذاكره
United States
کاش میشد این فهم شما رو به مردم تزریق کرد.
همنوایی با کدخدا برای شکست برجام
Iran, Islamic Republic of
همنوایی با کدخدا برای شکست برجام نشانه چیست؟
مسئولیت خسارت محض را بپذیرید.
Iran, Islamic Republic of
برجام بدلیل رعایت نشدن شروط 9 گانه و خطوط قرمز رهبری دچار شکست شد.
Iran, Islamic Republic of
...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز ،لطفا نظر حجت الاسلام پناهیان ر وتیتر کن.دلمون خنک شد که یه نفر اشکارا واقعیت این دولت رو گفته.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Netherlands
تو و...
Iran, Islamic Republic of
نان اصلاحات چی ها و افساد طلبان هم در فروختن عزت و شرف مملکت است تا در سایه ان در ویلاهای اینور اب و اونور اب نشخوار کنند و خوش بگذرانند و به ریش مردم با عزت و باشرف ایران بخندند !!!!!!!!تو سالهای برجام کاسبی خوب بود داداش !!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States
کاسبان برجام بهتر است برای همیشه تاریخ خفه شوند.
همنوایی با کدخدا برای شکست برجان
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...انفعال هم حدی دارد ...
United States
دلواپسان و یکی از بلند گوهای آنها یعنی کیهان اصلا معشیت وزندگی مردم برایشان مهم نیست چون خودشان که سهمیه و رانت دارند و اگر دولت موفق شود و بتواند تنش زدایی بکند آنها باید جور پلاس خود را جمع بکنند و بروند پس همانطور که برای نابودی برجام تلاش کردند و موفق شدند الان هم همین کار را خواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
پیام روحانی متین و کاملا منطقی بود و کارای آمریکا ارتباطی به سخنان روحانی نداشت
Iran, Islamic Republic of
چطوری جناب نوآموز موساد؟!!!
هرچقدر دلت میخواد از این اراجیف منتشر کن....
ورق دیگه برگشته
نوآموز موساد؟
Iran, Islamic Republic of
نو آموز موساد؟ شما از کجا میدونی برادر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اینا همه چیزو میدونن به غیب وصلن!!!!!
France
...
United States
از همون جایی که ایشون میدونن کسانی از داخل برجام رو خراب کردند. برجامی که خود مسئول دولتی اومد و گفت "تقریبا هیچ"ههه!!
Iran, Islamic Republic of
شما که چند پیام باهم میزاری
میشه بفرمایی
اولا تنش رو کی درست کرده
ثانیا با دادن موشکی و سایر مولفه های قدرت کشور آیا کدوم مشکلات مردم حل میشه
ثالثا به اذعان تمام اقتصاد دانها شوک ارزی اخیر ناشی از سیاستهای غلط دولت در ۵ سال گذشته مبنی بر ثبات قیمت مصنوعی ارز در این مدت و افزایش ۳ برابری نقدینگی ( بودجه های جاری و ریخت و پاش دولتمردان ) چه ارتباطی به تحریمها داره
Iran, Islamic Republic of
شما برو با وی پی ان آمریکایی ات حال کن فکر معیشت ما هم نباش.
Iran, Islamic Republic of
رنگ پرچمت میگه دلواپس منافع کدام ملتی
Iran, Islamic Republic of
شماها از همان ۴% هستید که خون مردم را می مکید و مکیدن خون مردم به زعم شما در گرو رابطه با آمریکا است
Iran, Islamic Republic of
اکثریت مردم در انتخابات اخیر معلوم شد چگونه فکر میکنن از نظر خودت حرف بزن نه مردم
Iran, Islamic Republic of
ا😂اون اکثریت در کمپین پشیمانیم رو میگی!
Iran, Islamic Republic of
بازم خواب دیدی برادر؟ نظر مردم از تو صندوق رای بیرون میاد
United States
بله، نظر مردم سالها پیشم از همین صندوقها بیرون اومد.
...
United States
امروز وقت اونه که کاسبان برجام ساکت بشن.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
حقیقت قصه اینه که همه تون یک کرباسین...
در تصاحب قدرت و حفظ وضعیت کنونی برای حفظ پست و مقام و رانت و قدرت، اصولگرا و اصلاح طلب هیچ فرقی با هم ندارند...
United States
کاسبان برجام بهتر از وضعیت موجود کشور درس بگیرند. تا کی میخوایین توهم بزنین؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تو نمی خواد دلت برای ما بسوزه برجامم ترامپ جونت پاره کرد
.....
Iran, Islamic Republic of
واقعا شما فكر هم مي كنيد؟؟؟؟ ...
fajr47
Iran, Islamic Republic of
...
حالا شما دل آرامها که پس از برجام میرقصیدید و قرار بود دلار1000تومان بشه و دلار را به12000توان رسانده اید چه گلی بر سر مردم و معیشت آنها زده اید؟؟
...
Iran, Islamic Republic of
اگر برجام نبود الان دلار صد هزار تومن بود
Iran, Islamic Republic of
نه بابا؟!!
Iran, Islamic Republic of
نه بابا ۱۰۰ هزار تومن چیه ؟؟؟ بیشتر میشد
۲-۳ میلیون میشد
دروغ که کنتور نداره
مث کبک تا کی میخاید سر در برف کنید
یادمه میگفتید اگه رییسی بیاد دلار ۵ تومن میشه
چی شد ؟؟؟

کسیکه خوابه میشه بیدارش کرد اما اونی که خودشو به خواب زده رو نه
United States
والسلام
Iran, Islamic Republic of
پس شما گفتید با برجام دلار هزارتومن میشه
حالا که ده هزا تومن شده میگید اگه برجام نبود صدهزارتومن میشد!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر صد هزار تومان می شد می گفتی یک میلیون
چرا صد هزار بگو یک میلیون کنتر نداره
Iran, Islamic Republic of
قبلا که برجام نبود دلار بود ۱۵۰۰ تومان شماها که با تصویب برجام خوب خوش رقصی می کردید و می گفتید دلار می شه ۱۰۰۰ تومان و حسن روحانی پس از تصویب برجام آن را به شما تبریک گفت و به هیئت مزاکره کننده از بیت المال این مردم کلی سکه داد ولی برجام شما کار به جایی رسان که دلار شد ۱۲۰۰۰ هزار تومان
Iran, Islamic Republic of
الان اگر برجام نبود حتی صد هزار تومنیش گیر نمیود تا اینجا از قیمت دلار حرف بزنی
برجام خسارت محض .
Iran, Islamic Republic of
در برجام تحریمهای بانکی لغو نشدند و علت اصلی افزایش نرخ دلار همین است .
Iran, Islamic Republic of
علت برخی تحریم های بانکی FATF است!
United States
نه دادش من شما کاسبان تحریم برای شکست برجام هر کاری از دستان بر آمد انجام دادید چون منافع شما بخطر افتاده بود حالا خوشحال و مسرور هستی از برهم خوردن برجام و آنرا چماق کرده اید و بر سر مردم میکوبید
Iran, Islamic Republic of
برجام از روز اول شکست خورده بود زیرا خطوط قرمز و شروط 9 گانه رهبری در آن رعایت نشد.
United States
حاجی ما بدبخت بیچاره ها که از برجام چیزی ندیدیم. شما کاسبان برجام چی ازش دیدین نمیدونم.
همنوایان با آمریکا برای برجام سکوت
Iran, Islamic Republic of
همنوایان با کدخدا برای شکست برجام لطفا سکوت
Iran, Islamic Republic of
کاسبان برجام بی فرجام لطفا" سکوت .
Iran, Islamic Republic of
این دیگه از اون حرفهای مفتی هست که فقط از امثال شما برمیاد
France
...
Iran, Islamic Republic of
وقتي ضعف اقا مت اقازاده در امريكا داشته باشي به التماس هم ميافتي
Iran, Islamic Republic of
چرا متوجه نيستيد اگر هر شخصي ميليار د ها دلار در امريكا و اروپا بصورت نقد و شمش و املاك و سهام شركت داشته باشي و ان كشورها از انها مراقبت كنند ايا ان شخص بر عليه ان كشور ميتواند و يا ميخواهد كاري انجام بدهد.ايا ان شخص به ايران گرايش داره يا ان كشور معني خاين چيست ؟
سعید
Iran, Islamic Republic of
اظهار عجز پیش ستم پیشگان خطاست
اشک کباب موجب طغیان آتش است
ملت ایران به امید خدا در موسم انتخاب، کسانی را انتخاب و در راس امور تصمیم گیری و اجرایی کشور قرار دهند که نفوذناپذیر، دشمن شکن، استکبار ستیز، ولایتمدار، انقلابی،... باشند....
United Arab Emirates
مطمئن باش با اینگونه برگزاری انتخابات مردم از بین بد وبدتر مثل دوره گذشته بد را انتخاب خواهند کرد.حال پاسخ بده که چرا مردم در دوره گذشته به این نتیجه رسیدند که گزینه های پیش رویشان بد وبدتر هستند.توجه داشته باش که چرا گزینه های پیش روی مردم عالی نیستند.وبه قول شما نفوذ ناپذیر دشمن شکن استکبار ستیز و غیره باشند.حال اگر مردم برخلاف انتظار شما گزینه های مد نظر شما رو انتخاب نکردند حاضرید قدرت را دست مردم بدهید؟
Iran, Islamic Republic of
مگه تا حالا غیر این بوده؟!
امثال تو جزو مردم ایران نیستید...
یقینا تو از دانش‌آموزان کلاس‌های موساد هستی
Iran, Islamic Republic of
تو توهم سير مي كنيد همتون!
وقتي از خواب بيدار ميشيد كه كار از كار گذشته
اينها همون مردم اند شماها عوض شديد
برادر موسادی تقبل الله
Iran, Islamic Republic of
به راحتی به غیر همفکر خود تهمت زدن کار یه آدم مخصوصه
Iran, Islamic Republic of
...
United States
شما که فقط کارتون شده انگ زدن به مردم لطفا کمی حیا کنید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این انتخاب بین بد و بدتر چیزیه که در ذهن شما گنجوندن
شما که همه ش از انتخاب بد ضرر میکنی
یکبار به عقل ناقصت به قول خودت بدتر رو هم انتخاب کن روزگارو چی دیدی شاید گزینه عالی بود
سعید
Iran, Islamic Republic of
به مطلب مورد نظر شما در ادامه کامنت اشاره شده بود ولی خوب حذف شده بود. بله منوط به اینه که در بین گزینه های انتخاب مردم افراد با مشخصات مذکور وجود داشته باشد.
هاشمی : کدخدا یا مزاحم؟
Iran, Islamic Republic of
یه روز گفت آمریکا کدخداست
گفتیم چشم !!!
یه روز گفت یه موجود مزاحم از برجام رفت
گفتیم درسته !!!
حالا باز میگه چرا پل ها را خراب کردید درستش کنید
چه می دونم ما بی سوادیم لابد رئیس می فهمه چی میگه
کسانی که با کدخدا برای شکست برجام همنوا شدن سکوت کنن
Iran, Islamic Republic of
اونایی که با کدخدا همنوا شدن برای شکست برجام لطفا سکوت کنن و بیشتر آبروشونو نریزن
برجام خسارت محض بود و دیگر هیچ !
Iran, Islamic Republic of
کدخداتون تو زرد از آب درآمد به ما هم ربطی نداره .
Iran, Islamic Republic of
نه شما هم خيلى درست از آب دراومديد !
Iran, Islamic Republic of
...
United States
باشه بذارین بازم کاسبان برجام حرف بزنن دلار بشه 15 هزار تومن.
Iran, Islamic Republic of
شما خودتون نوچه های کدخدائید و دیگران را به سکوت می خوانید ؟!!!
اگه راست می گید چرا باشعار مرگ بر آمریکا مخالفید و هروقت ما شعار مرگ بر آمریکا میدیم حالتون بد میشه
و کم مونده کارتون به اورژانس بکشه !!!!😆
مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا
Iran, Islamic Republic of
هیچ اظها عجزی نبود بلکه کاملا حکیما حرف زدن
Iran, Islamic Republic of
بله جانم اقا زاد ها و دلار ها در امريكا در خطرند بزودي همه رو ترامپ توقيف ميكنه
سعید
Iran, Islamic Republic of
شما اگه خزانه و انبارات خالی هم باشه، موسم مذاکره با همچو آمریکای غیر قابل اعتمادی باید اونو پر نشون بدی نه اینکه بر عکسشو انجام بدی و خزانه و انبار پر رو خالی نشون بدی.
اینکه جناب قهرمان دیپلماسی افاضه کرده بودند که آمریکا با یه موشک میتونه تمام تجهیزات نظامی رو نابود کنه (نقل به مضمون) و امثالش رو هم که کم نداریم
سخن روحاني كاملاً حكيمانه است (لطفاً كامل چاپ شود)
Iran, Islamic Republic of
آقا سعيد سلام، بنده افتخار آشنايي با شما را نداشته ام و نميدانم جناحي فكر مي كنيد يا حق طلبانه، اما چند كلمه اي در مورد سياست آمريكا و نحوه خنثي كردن آن عرض مي كنم:
1- جان بولتون يكسال قبل از خروج آمريكا از برجام نظريه اي براي به زانو درآوردن ايران تدوين كرد و به ترامپ داد. (اين نظريه رسماً نيز منتشر شد)
2- طبق اين نظر آمريكا بايد از برجام خارج شود. سپس آمريكا درخواست مذاكره بدون قيد و شرط با ايران را اعلام كند! بولتون پيش بيني كرده كه [خوشبختانه!] اين درخواست مذاكره با مخالفت ايران روبرو خواهد شد و براساس آن ما به دنيا اعلام مي كنيم كه شاهد باشيد كه ما خواهان حل مسالمت آميز مشكلات هستيم ولي ايران سركشي مي كند!
3- پيش بيني بولتون درست بود! البته عدم مذاكره نيز صحيح است. اما لازم است تبليغات دشمن نيز در خصوص ژست صلح جويانه اش خنثي شود.
4- حالا روحاني مي گويد بعد از پاره كردن برجام و نقض قطعنامه 2231 شوراي امنيت توسط آمريكا، ديگر پلي براي مذاكره باقي نمانده زيرا اگر قرار به بدعهدي باشد، ديگر هيچ مذاكره، توافق و حتي قطعنامه اي اعتبار نخواهند داشت. پس مذاكره، اساساً بي معناست.
5- روحاني مي گويد اگر واقعاً طالب مذاكره هستيد، بايد اول پلي را كه خراب كرده ايد دوباره بسازيد (به برجام برگرديد و تحريمهاي ظالمانه را لغو كنيد) بعد ما مذاكره خواهيم كرد. روحاني دارد با اين ترفند، سياست فريبكارانه آمريكا را خنثي مي كند.
برجام درس عبرت بود.
Iran, Islamic Republic of
روحانی باید از برجام نافرجام این درس را گرفته باشد که دشمن در مذاکره فقط منافع خودش رو دنبال می کند و بدنبال لغو تحریمها و تامین منافع ما نیست .
Iran, Islamic Republic of
خود فروختگان و دل دادگان به آمریکا و غرب ، دل به مذاکره و همراهی ایران به آمریکا را داند اما زهی خیال باطل . اینها همان وابستگان و مهره های غرب و نفوذی های بی شرم هستند که با حضور ملت هوشیار ، بینیشان به خاک مالیده خواخد شد همانطور که قریب به چهل سال است که با همه مکر و حیله های آمریکا و نفوذی های آنان از طرف ملت مشت محکم به دهان را احساس کرده اند و بینیشان به خاک مالیده شده .
ali
Iran, Islamic Republic of
به فرض اقای روحانی ضعف نشان داد عزت ما در گرو ایستادگی در مقابل امریکا است درست . پس شرایط در کشور باید جوری بشود که امنیت مالی اقتصادی و روانی داشت بسم الله ایجاد کنید ما مردم حمایت می کنیم چهل سال گذشت حواستون هست ؟
Canada
از کوزه همان تراود که در اوست. انتظار بیشتر از این از روحانی نباید داشت.
یعنی دلواپسان امثال کیهان اینقدر قدرت دارند که برجام که با 6قدرت جهانی امضا شده بود را بهم بزنند؟اگر اینقدر قدرت دارند که دولت باید دست اونا باشه
Iran, Islamic Republic of
به کوری چشم تو... به خواست خداوند به زودی کشور را لوث وجود همه خائنان سبز و بنفش پاک خواهیم کرد
خوابت همیشه بد تعبیر میشه برادر
Iran, Islamic Republic of
چندین سال خواب میبینی و همیشه خوابت برعکس تعبیر شده این دفعه از دفعات قبل هم بدتر تعبیر میشه فقط یکم صبر کن
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Switzerland
بله عزیز جان. اونهایی که در اوج مذاکرات یک دفعه یاد ازمایش موشکیشون میفته و اینبار روی موشک مینویسند برای نابودی فلان کشور، در حقیقت میخواستند این پیام را به بقیه بدهند که فکر نکنید قدرت در دست رئیس جمهور و دار و دسته اش است. قدرت اصلی ما هستیم. همه مردم ایران میدانند که قدرت است (چه سیاسی چه اقتصادی و چه نظامی و فرهنگی و رسانه ای) در دست چه گروه ها و افرادی است....
Iran, Islamic Republic of
جان بسوز
رزمایش موشکی درست یکسال بعد از امضاء و اجرای برجام بود.
Iran, Islamic Republic of
ما در برجام تعهد نداده بودیم که موشک پرتاب نکنیم مذاکرات فقط درباره هسته ای بود .
United States
کیهان بلند گوی دلواپسان است
Iran, Islamic Republic of
دلواپس بودن برای منافع ملی غیرت می خواهد که افساد طلبان ندارند.
همنوایی با شیطان بزرگ برای شکست برجام
Iran, Islamic Republic of
همنوایی با شیطان بزرگ برای شکست برجام دلواپسی نیست
کاسبان برجام سکوت .
Iran, Islamic Republic of
شکست برجام بدلیل رعایت نکردن خطوط قرمز رهبر معظم انقلاب بود.
Iran, Islamic Republic of
بله درسته...
United States
از روحانی غیر از این انتظاری نیست. بارها گفتیم که نعش برجام را دارد...
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخ این کیه آخه. نه به اون دم شیرکردنش نه به این بیابیاکردنشششش
خخخخ این است رییس دولت یازدهم ودوازدهم!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شیر شیر می کرد نگو خود دل شغال داشتند..داستان شغال وخم رنگرزی اثر مولوی را بخوانید.
جنگ نخواهد شد / مذاکره نخواهیم کرد
Iran, Islamic Republic of
ما هم ترسوهایی داریم
پل دوستی یا نقب دشمنی !!
Iran, Islamic Republic of
...روحانی دقیقا ورسما داره به سخن رهبری دهن کجی می کنه که فرمودند مذاکره نمی کنیم بخصوص بر فرض محال با این دولت ترامپ !!!روحانی چه جوری دیگه باید حرف رهبری را دور بزند ! تا استیضاح وعدم کفایتش صادر شود همانی که رهبری مثلا با آن مخالفت کرد.پس شاید تو سیاس..ت یه نوع تقسیم کار بین ایشان ورهبری شده یکی به نعل ویکی به میخ ؟!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
متأسفم ، واقعاٌ متأسفم برای یکعده رانت خور اشرافی زده ، کسانیکه بدون داشتن توان تجزبه و تحلبل مسائل و رخداد ها صرافاٌ احساسی و کینه توزانه نظریه میدن ، براستی چرا این همه بهم توهین میکنیم ؟ چرا هیچ احترامی برای همدیگر قائل نیستیم ؟
بابا یه لحظه بیاندیشیم و برخورد مسئولین کره شمالی با کج فهمی ها و عداوت های آمریکا را ببینید !
...
Iran, Islamic Republic of
...
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
شک نکید که ...
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
جهانیوز عزیز
چرا پیام مال به طور کامل نمی زاری ؟
Iran, Islamic Republic of
کلید سازی تعطیل بریم تو کار پل
سلام
Iran, Islamic Republic of
راست مى گويند تمام هنر اين دولت تدبيرى اصلاحاتى همان برجام بود و با دوپينگ برجام توانستند دلار را به ده هزار تومان برسانند،دولت قبل با تحريم توانست دلار را بدون برجام سه هزار تومان و چهارصد تومان نگه دارد.حالا به ادعاى برداشتن تحريم!ريختن ديوار تحريم!و.............برگردند تا خودشان شايد اگر وقيح نيستند خجالت بكشند.
Iran, Islamic Republic of
مملکت را اگر بدهید به امثال کیهان ظرف یک هفته می دهند جلوی شاخ گاو و فاتحه اش را می خوانند .
Iran, Islamic Republic of
شما الان بگو که روحانی دقیقا چکار کرده ؟
شاخ گاو که هیچی مملکت رو دقیقا انداخته توی دهن گاو اون هم جویده مملکت رو
Iran, Islamic Republic of
فعلا"که اصلاح طلبان فاتحه مملکت رو خوانده اند!!!!!!!!!!
همنوایان با کدخدا برای شکست برجام فاتحه شون خونده شد
Iran, Islamic Republic of
...
خسارت محض .
Iran, Islamic Republic of
روحانی با این عملکرد ضعیف فاتحه اصلاحات رو خواند.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
من هنوز برام سئواله که مذاکره بدون هیچ پیش شرط یعنی چه!؟ مگه میشه مذاکره کنید ولی شرط و شروطی نداشته باشید!؟ مذاکره یعنی داد و ستد، بده بستان؛ این یک طرف قضیه؛ طرف دیگر قضیه اینه که ترامپ میگه مذاکره بدون پیش شرط بعد مایک پمپئو 12 شرط می گذاره‌!!!! پس معلومه که طرف کلاه برداره!!!! و البته خوب طرف ایرانی را هم خوب شناخته، چون تو برجام کلاه گشاد سرشون گذاشته!!! ...
Iran, Islamic Republic of
همه دوتابعیتی ها و رانت بگیرها در انتظار رابطه با امریکا هستند...
نصیری
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یه مخاطب که هشت نه ساله این سایت خبری رودنبال میکنم,متاسفم برای جهان نیوزکه منابع خبری اش از روزنامه کیهانه,وشده مبلغ کیهان
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
...