جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
برای دهمین بار در دو سال اخیر؛

نتانیاهو مجددا به مدت چهار ساعت بازجویی شد

جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب: 634765
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مجددا و برای دهمین بار تحت پرونده فساد موسوم به «پرونده 4000» بازجویی شد.
به گزارش جهان نيوز، به نقل از فارس، پلیس رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) برای دهمین بار طی دو سال اخیر از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، به دلیل نقش او در پرونده فساد دولتی حول شرکت مخابراتی «بِزِک» بازجویی کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» دهمین بازجویی از نتانیاهو توسط یگان لاهاو ۴۴۳ (مسئول مبارزه با فساد دولتی)، به مدت چهار ساعت و به عنوان بخشی از تحقیقات درباره پرونده موسوم به «پرونده ۴۰۰۰» انجام شد.

این بازجویی بعد از رسیدن مدارک جدید توسط «نیر حفتز» دستیار سابق نتانیاهو به دست پلیس، از جمله چند فایل صوتی علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، انجام گرفت.

شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی از طرفی گزارش داد که بازرسان پلیس معتقدند به اندازه کافی شواهد و مدارک از وقوع جرم ارتشاء در این پرونده جمع کرده‌اند که بتوانند علیه نتانیاهو اعلام جرم کنند.

نتانیاهو در جریان این پرونده به ارائه امتیازات خاص و غیرعادی به «شائول الوویچ» صاحب‌امتیاز شرکت بزک در ازای پوشش رسانه‌ای مطلوب و مثبت از خود و همسرش «سارا»، متهم است.

اوایل تیر ماه امسال بود که نتانیاهو و همسرش برای نهمین بار توسط پلیس بازجویی شدند که آن نیز چند ساعت به طول انجامید.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده دیگر نیز درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت‌‌خواری متهم است.

پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده ۲۰۰۰» درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحرونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌وزیری است.

نتانیاهو همچنین در پرونده دیگری موسوم «پرونده ۳۰۰۰» که به «رسوایی زیردریایی اسرائیل» نیز شهرت دارد، درگیر است. این پرونده درباره زد و بند در جریان قرارداد دو میلیارد دلاری برای خرید سه زیردریایی با سوخت اتمی و چهار کشتی نظامی از آلمان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...