سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۳

وزیر کشور: برخی ارز را گرفتند اما کالا وارد نکردند

جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب: 634718
وزیر کشور گفت: در حوزه ارز و در زمینه تامین، تشخیص، تخصیص و مصرف عده‌ای به گونه‌ای دیگر عمل می‌کنند، برخی ارز را گرفتند اما کالا وارد نکردند.
وزیر کشور: برخی ارز را گرفتند اما کالا وارد نکردند
به گزارش جهان نيوز، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در نشست بررسی امور اقتصادی استان اصفهان (ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی) اظهار داشت: تمام صحبت‌های مطرح شده در این نشست ملی بود و مصداق استانی هم دارد به جز موضوع آب که آن هم یک موضوع ملی است.

وی بیان کرد: صبح امروز در نشست سمن ها شخصی گفت که اصفهان مظلوم واقع شده؛ من عرض کردم که در سیستان و بلوچستان و حتی در تهران این موضوع مطرح می شود و استدلال‌هایی که دارند در این زمینه درست است.

وزیر کشور گفت: ظالم کیست؟ ظالم نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی و نظام پولی و بانکی و اداری ماست.

وی افزود: کشور یک منظومه است و از نظام‌های مختلفی تشکیل شده، در کشور دو نظام را خوب حل کردیم، نخست نظام سیاسی که به جمهوری اسلامی ختم شد و دیگری نظام امنیتی و دفاعی که در دنیا زبان‌زد است.

رحمانی فضلی بیان کرد: در حوزه عدالت و زیرساخت‌ها از جمله حوزه آب، برق، گاز، راه و شهرسازی و آموزش و پرورش کسی نمی‌تواند بگوید اقدامی انجام نشده؛ اصلاحات زیادی صورت گرفته است، اما ساختار اجازه نمی‌دهد حرکت عظیمی انجام شود.

وی افزود: چرا باید برخی طرح‌ها برای اخذ مجوز محیط زیست به تهران ارجاع داده شوند، چرا از این تمرکزها رهایی صورت نمی‌گیرد.

وزیر کشور بیان کرد: زمانی که در دیوان محاسبات و مجلس بودم صحبتی مبنی بر ناکارآمدی نظام بودجه مطرح کردند و تمام متخصصان کشور را جمع کردند که اعضای اقتصادی دولت کنونی در آن عضو بودند، طرحی را تهیه کردیم که 3 سال در مجلس ماند و سیستم در مقابل آن مقاومت می‌کرد و همچنان هم مسکوت مانده است.

وی ادامه داد: نظام بودجه‌ای ما مبتنی بر فعالیت و جمعیت است، به این معنی که هر استانی جمعیت بیشتری داشته باشد بودجه بیشتری دریافت می‌کند و این سیری باطل است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در زمان برنامه‌ریزی به مناطق توجه نکردیم، گفت: امنیت و اقتصاد گره خورده‌اند، به عنوان کسی که مسئول امنیت کشور مسئول حوزه اجتماعی هستم می‌گویم که اگر آسیب‌های اقتصادی رفع نشود معضلات اجتماعی زیادی را پدید می‌آورد.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان امکاناتی کمتر از اصفهان ندارند، آنها به مرز و دریا دسترسی دارند، تنها اشکال این است که تعادل و توازن وجود ندارد. ما در اول انقلاب درگیر مسائل جنگ و بعد از آن درگیر تحریم‌ها شدیم که اینها جراحی‌‌های وسیعی می‌خواهد، باید به مناطق اعتماد کنیم و حتی در مسائل امنیتی هم اختیار بیشتری به مناطق بدهیم.

وزیر کشور با بیان اینکه هیچ کشور توسعه یافته‌ای نداریم که با سیستم متمرکز اداره شود به ویژه در حوزه اقتصادی، گفت: اکنون موضوعی که دشمن با ما بر سر آن دعوا دارد این است که چرا ما رشد کردیم، چرا به تکنولوژی و انرژی هسته‌ای دست پیدا کردیم، به ما می‌گویند در سوریه چه کار می‌کنید؟ ما به آنها می‌گوییم دولت سوریه از ما درخواست کرده که به کمکشان برویم. می‌توان گفت مواجهه دشمن با ما به دلیل قدرتمان است.

وی افزود: همه اشکالات متوجه دولت نیست، در حوزه ارز و در زمینه تامین، تشخیص، تخصیص و مصرف عده‌ای به گونه‌ای دیگر عمل می‌کنند، برخی ارز را گرفتند اما کالا وارد نکردند، برخی احتکار کرده و یا با چند برابر قیمت عرضه کردند. اگر فکر می‌کنید دولتی با 50 کارمند می‌تواند کشوری را اداره کند اشتباه است، باید کشور را باور کنید که در این زمینه کم لطفی‌هایی صورت گرفته است، اگر دست به کاری نزنیم نمی‌توانیم موفق شویم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: به عنوان یک کارشناس می‌گویم اصفهان قدرت اداره خود را دارد و می‌تواند معین دو استان دیگر باشد همان طور که خراسان رضوی، تبریز، شیراز و مازندران و رشت می‌توانند معین باشند.
وی بیان کرد: اکنون با شرایط فعلی، مقام معظم رهبری جلسه قوا را تشکیل دادند و اقدامات در همه سطوح در حال پیگیری است و بنده همه مسائلی را که شما در این جلسه مطرح کردید تک به تک پیگیری می‌کنم و همه را برای رئیس جمهور می‌فرستم.

وزیر کشور تصریح کرد: همه ما سوار یک کشتی هستیم و باید توجه داشت که دشمن در 3 سطح ما را تهدید می‌کند، نخستین سطح نظامی است که هیچ کاری نمی‌تواند بکند زیرا قدرت ما را سنجیده و قدرت مقابله را ندارد.
رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: مهمترین نکته این است که مردم امنیت را اصل می‌دانند و نمی‌خواهند امنیتشان دچار خدشه شود و در نظرسنجی که در دستگاه‌ها صورت گرفته، مشخص شد که 74 تا 80 درصد مردم از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی ابراز رضایت کرده‌اند.

وزیر کشور با اشاره به مشکلات موجود‌ گفت: قطعا از این راه عبور می‌کنیم اما عبور کردن از مسائل کنونی به این معنی نیست که نسبت به نظام برنامه ریزی و بودجه‌ریزی بی تفاوت باشیم.

وی گفت: آمریکا و اروپا با ما بر سر دین و اعتقادات بحث نمی‌کنند بلکه بحث آنها اقتصادی و سیاسی است، توجه به رهایی از نفت، مستلزم توجه به ظرفیت‌ها و نیروهای داخلی است و باید مسئولان به این مسئله اساسی فکر کنند.
رحمانی فضلی تصریح کرد: اصفهان به هر طرفی که پرچم خود را به اهتزار در بیاورد به دنبال این پرچم مردم دیگر استان‌ها همراهی می‌کنند که در این زمینه باید مردم را امیدواریم نگه داریم.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انسانهای صادق حق دارند که از این مدیریت توزیع ارزو بعضی افراد مفسددق کنند وبمیرند. واقعا" این مردم همان مردمی هستند که به ستادپشتیبانی جنگ و جبهه کمک میکردند. ؟
سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
برخی رای را گرفتند اما کاری نکردند