پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کمیته عالی انقلاب یمن دوساله شد

پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب: 634698
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، دو ساله شدن «گردش مسالمت‌آمیز قدرت در یمن» را تبریک گفت و با تمجید از نیروهای مسلح یمن، از پایان آتش‌بس یکجانبه دریایی در غرب یمن خبر داد.
کمیته عالی انقلاب یمن دوساله شد
به گزارش جهان نيوز، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن دومین سال گردش مسالمت‌آمیز قدرت در یمن را تبریک گفت.

مقصود محمد علی الحوثی از دومین سال، تشکیل کمیته عالی انتقلاب یمن و قرار گرفتن زمام امور در دست شورای عالی سیاسی در یمن در تاریخ ۱۵ آگوست ۲۰۱۶ است.

به گزارش خبرگزاری «سبأ» یمن، این مقام یمنی با تمجید از مقاومت و استقامت یمنی‌ها در مقابل «تجاوز نظامی و اقتصادی» آمریکا، عربستان، امارات، اسرائیل و متحدانشان به یمن، از «شهید صالح الصماد» که در حمله هوایی در استان الحدیده در غرب یمن ترور شد، تمجید کرد. 

محمد علی الحوثی با تشکر از ارتش، نیروهای امنیتی و کمیته‌های مردمی برای مقابله با «تجاوزکاران و اشغالگران» از شورای عالی سیاسی خواست تا به حمایت از همه نیروهای مسلح یمن در نبرد «دفاع مقدس» ادامه دهد. 

محمد علی الحوثی با اشاره به نیروی دریایی وزارت دفاع یمن و اقدام آن به «آتش‌بس یک‌جانبه دریایی» اعلام کرد که امروز پنجشنبه، این آتش‌بس در ساحل غربی یمن به پایان رسید و به گفته او این آتش‌بس صدای مخالفت مردم یمن با تجاوزکاران و صلح‌خواهی آنان را به گوش همگان رساند. 

عربستان و امارات از اواخر اردیبهشت‌ماه پس از ناکامی در عملیات‌های شمال و جنوب یمن، عملیاتی جدید در ساحل غربی یمن آغاز کردند که تاکنون در تحقق اهداف آن ناکام مانده‌اند. ائتلاف سعودی در ساحل غربی یمن، تاکنون بیش از هزار کشته داده است و درگیری‌های ساحل غربی در محدود شهر الدریهمی در جنوب استان الحدیده هنوز ادامه دارد.
نیروی دریایی یمن موفق شده است تاکنون چندین ناو و کشتی نظامی ائتلاف را در آب‌های ساحل غربی یمن منهدم کند.

این مقام عالی یمنی تصریح کرد که «عدم قبول آتش‌بس از طرف ائتلاف متجاوز نشان‌دهنده این است که آنان خالق تروریسم و تُجار جنگ هستند که روزانه در یمن مرتکب جنایت و کشتار و نقض قانون بین‌الملل و حقوق بشر می‌شوند». 

رئیس کمیته عالی یمن همچنین از نیروهای زمینی، موشکی، هوایی و دریایی به دلیل توسعه توانمندی خود در موشک و پهپاد تشکر کرد.

این مقام یمنی مسئولیت تخریب در حوزه اقتصاد و پولی یمن را نیز بر عهده آمریکا و عربستان دانست و گفت که متوقف شدن پرداخت حقوق کارمندان و بی‌ثبات شدن قدرت خرید مردم، به عهده عربستان و آمریکاست.

جنگ عربستان علیه یمن از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ آغاز شده و هنوز ادامه دارد. این جنگ که با حمایت سیاسی و تسلیحاتی و مشارکت محدود آمریکا، فرانسه، انگلیس و مشارکت مستقیم امارات (و برخی کشورهای دیگر مثل سودان) در قالب «ائتلاف عربی»‌ و به رهبری عربستان ادامه دارد، تاکنون بیش از ۵۰ هزار یمنی را به کام مرگ کشانده است. 

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *