چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
پژوهشگر آمریکایی:

آزادی سیاسی در عربستان وجود ندارد

پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 634628
یک پژوهشگر آمریکایی از نبود آزادی سیاسی در عربستان با وجود تبلیغات گسترده سعودی‌ها درخصوص تغییر سیاست‌های این کشور با روی کار آمدن محمد بن سلمان ولیعهد سعودی سخن گفت.​
آزادی سیاسی در عربستان وجود ندارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، دیوید بولوک پژوهشگر مرکز سیاست های خاور دور واشنگتن در گزارش مفصل خود به بررسی تغییرات حاصل شده در عربستان براساس سفر اخیر خود به این کشور پرداخت و نوشت تغییرات عربستان توجه بین المللی را به خود جلب کرده است.

به گفته بولوک، تحولی که وی در جریان سفرش به عربستان شاهد بوده است؛ "بیشتر از آنکه سیاسی باشد، اجتماعی است".وی افزود: "درحالی که عربستان برخی آزادی های شخصی را می دهد و تشویق می کند؛ آزادی سیاسی همچنان وجود ندارد".

بولوک نوشت: در اولین سفرم به عربستان در 25 سال پیش، دولت سعودی شعار پیشرفت بدون تغییرات را در دستور کار خود داشت، اما اکنون مناسب ترین شعار "آزادی بدون دموکراسی است".

وی با اشاره به قبضه قدرت توسط محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نوشت: نقد کردن علنی یا حتی اظهار نظر موافق یا مخالف با اصلاحات مد نظر بن سلمان با مجازات شدیدی از بیکار شدن گرفته تا تبعید یا بازداشت روبرو می شود و در حالی که زنان سعودی اکنون از حق رانندگی برخوردار هستند؛ برخی از زنان مدافع این حق خود اکنون در بازداشت به سرمی برند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *