جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

تقسیمات دریای خزر صحت ندارد

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب: 634520
نماینده قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: تقسیمات دریای خزر هجمه‌هایی است که علیه دولت راه‌انداخته شد، موضوع تقسمیات خزر صحت ندارد.
تقسیمات دریای خزر صحت ندارد
به گزارش جهان نيوز، علی ادیانی شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: به طور اساسی در بحث رژیم حقوقی دریای خزر هیچ یک از دولت‌های مشترک‌المنافع حاشیه دریای خزر به جمع‌بندی و اظهارنظر نرسیده‌اند و موضوع تقسیم دریای خزر از جانب ایران، صحت ندارد و ما هنوز وارد حق‌السهم کشورها نشده‌ایم، اما برای خود محدوده مشخصی داریم.

ادیانی در خصوص میادین مشترک ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: جمهوری اسلامی ایران فقط با کشور آذربایجان یک میدان مشترک نفت و گاز، در دریای خزر دارد که جزو افتخارات ما محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت ملی حفاری شمال، شرکت ملی پایانه‌های نفتی دریایی و شرکت ملی نفت خزر در دریای خزر فعالیت دارند، اما بسیاری از مدیران ارشد ذیربط، اهمیت ظرفیت‌های دریای خزر برایشان مغفول مانده و در راستای توسعه استان لحاظ نمی‌کنند.

نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود، تیم اقتصادی دولت را دارای کارآمدی لازم ندانست و افزود: بنده معتقد به تغییر کابینه و مخالف ترمیم آن هستم.

عضو کمیسیون انرژی، خاطرنشان کرد: بسته ارزی اعلام شده از سوی دولت عارضه‌ای بزرگ بر کشور ایجاد کرد و موجب خسران دهها میلیارد دلار در کشور را موجب شد.

ادیانی که در مجلس دهم حدود هزارو ۳۰۰ دقیقه در صحن علنی مجلس ‌اظهارنظر کرده‌است، در خصوص استضیاح و طرح سؤال از رئیس‌جمهور گفت: در مجلس هیچ استیضاحی را امضا نکردم و از نظر بنده استیضاح، موضوعیت ندارد و چون سؤالات از رئیس جمهور کلیدی و مربوط به مسائل اقتصاد است و بنده هم در لیست نمایندگان سؤال‌کننده قرار دارم.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید رضا
Denmark
دیگران می گویند " کاسپین " و " قزوین " ! ما خودمان چرا می گوییم ؛ " خزر " ؟!