پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

واعظی: دولت تغییر را برای تغییر نمی‌خواهد

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 634487
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: دولت تغییر را برای تغییر نمی‌خواهد.
واعظی: دولت تغییر را برای تغییر نمی‌خواهد
به گزارش جهان نيوز، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌‌جمهور در جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حواشی جلسه  امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر، اظهار داشت: در شبی که اسناد مربوط به خزر امضا شد، رسانه‌های بیگانه حرف‌هایی مطرح کردند که متاسفانه در داخل هم مقداری انعکاس داشت.

وی با بیان اینکه هیچ وقت بحث 50 درصدی سهم روسیه از دریای خزر مطرح نبوده است، افزود:  وقتی بحث 50 درصد مطرح می‌شود؛ یعنی فقط یک طرف ایران و یک طرف روسیه است. در حال حاضر روسیه بحث 17 درصد را با همسایگان خزر در میان گذاشته است.

رئیس دفتر رئیس‌‌جمهور با اشاره به مصوبات کنفرانس اخیر درباره دریای خزر گفت: در این سفر بحث نظامی بودن دریای خزر، شیلات، کشتی‌رانی و امنیت را مطرح کردیم. در مذاکرات آینده مباحث بیشتری را می‌توانیم، مطرح کنیم.

**در حال حاضر روسیه بحث 17 درصد را با همسایگان خزر در میان گذاشته است
واعظی درباره موضوعات مطرح شده در جلسه هیئت دولت نیز گفت: وزیرکشور درباره شرایط سیاسی کشور گزارش خوبی ارائه داد. مردم با گرانی مشکل دارند، وزارت "صمت" مامور شد نظارت بیشتری بر قیمت‌ها داشته باشد. تکریم ارباب رجوع موضوع دیگری بود که تاکید کردند. قرار شد در جلسه آینده موضوعاتی که مورد توجه مردم به ویژه اقشار ضعیف هست، طرح شود.

وی در خصوص احتمال تغییرات در کابینه خاطرنشان کرد: سیاست دولت این است که تغییر را برای تغییر نمی‌خواهد بلکه برای اصلاح می‌خواهد. اگر نیروهایی باشند که با انگیزه بیشتر در شرایط خاص تحریم و فشارهای بین‌المللی کار کنند، استقبال می‌کنیم.

واعظی درباره انتخاب سخنگوی دولت نیز گفت: حتما سخنگو انتخاب می‌شود. فردی مورد نظر بود که به دلیل مشغله کاری ترجیح دادند، شخص دیگری باشد. رئیس‌جمهور تاکید کردند تا زمانی که سخنگو انتخاب می‌شود همه وزرا و اعضای کابینه موظف هستند ارتباطشان را با رسانه‌ها بیش‌تر کنند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا نامه‌ای از طرف قالیباف درباره مسائل کشور به رئیس‌جمهور نوشته شده است، گفت: من هیچ نامه‌ای از قالیباف دریافت نکردم.

رئیس دفتر رئیس‌ جمهور درباره اینکه چرا جزئیاتی از جلسه سران سه قوه منتشر نمی‌شود، گفت: جلسات دوساعت و نیم است و موضوعات بسیار مهمی طرح می‌کنند که بعضا همه مفاد آن جمع‌بندی نمی‌شود، جمع‌بندی به نظر رهبری می‌رسد و بعد اعلام می‌شود. مردم را در جریان کلیات موضوع قرار می‌دهیم وقتی موضوع تایید شد جزئیات را به مردم می‌گوییم.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *