پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

​آماده‌باش امنیتی در مصر

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 634344
دستگاه‌های امنیتی مصر در آستانه عید قربان و همزمان با پنجمین سالگرد تحصن‌های حامیان اخوان المسلمین در جیزه، تدابیر لازم برای حفظ امنیت زیرساخت‌های مهم و حساس و اماکن عمومی را اتخاذ کردند.
​آماده‌باش امنیتی در مصر
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، الیوم السابع نوشت: این اقدامات دستگاه‌های امنیتی مصردر حالی آغاز شدند که اخیرا دو گروهک تروریستی در اطراف قاهره شناسایی و منهدم شدند، یکی از این گروهک‌ها برای حمله به کلیسای العذراء در شمال قاهره برنامه‌ریزی کرده بود، عامل انتحاری این گروهک پس از آنکه نتوانست از کمربند امنیتی کلیسا عبور کند، خود را منفجر کرد و در ادامه اعضای این گروهک در مناطق مختلف استان بازداشت شدند، شش تن از اعضای گروهک دوم نیز در آپارتمانی در منطقه ششم اکتبر در جنوب قاهره کشته شدند.

وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، چهره‌هایی از رهبران اخوان المسلمین در استان سوهاج به منطقه ششم اکتبر گریختند و نیروهای امنیتی آنها را در حالی که برای ایجاد آشوب و تنش در آستانه سالگرد لغو تحصن در میدان رابعه العدویه هر جیزه آماده می‌شدند، بازداشت کردند.

این وزارتخانه افزود، برخی اطلاعات موجود حاکی از آن است که رهبران فراری اخوان المسلمین در خارج مصر به رهبران داخلی این گروه دستور آغاز فعالیت‌ها و اجرای طرح‌هایی را دادند که متکی بر اشاعه اطلاعات غلط برای برانگیختن شهروندان و تحریک آنها به تظاهرات و ایجاد آشوب و نیز تامین بودجه لازم برای اجرای طرح‌ها با هدف بر هم زدن ثبات داخلی همزمان با سالگرد لغو تحصن در میدان رابعه بود.

در بیانیه یاد شده آمده است، هدف تعدادی از رهبران فراری این گروه در دو استان سوهاج و بحیره برگزاری دیدارهایی سازمانی برای تعیین راهکارهایی جهت اجرای این طرح‌ها وتامین مالی آنها، تعیین محل‌هایی برای دیدار اعضای فراری گروه در منطقه ششم اکتبر بود، همچنین شش تن از نیروهای این گروه بازداشت شدند که سه تن از آنها به صورت غیابی به اتهام اقدامات خشونت آمیز محکوم شدند، نیروهای امنیتی توانستند هفت تن از اعضای این گروه را در بحیره در شمال مصر بازداشت کنند.

طبق بیانیه وزارت کشور مصر، همراه با متهمان اسنادی سازمانی از اخوان المسلمین و برخی تجهیزات الکتریکی حاوی دستورالعمل‌های ابلاغ شده به آنها و نیز مبالغ هنگفتی کشف و ضبط شد.

وزارت کشور مصر تاکید کرد، نتایج تحقیقات نشان داد که این افراد بازداشت‌شده مسئول تامین بودجه لازم برای ازسرگیری فعالیت‌های اخوان در داخل مصر و تلاش برای تحریک مردم از طریق سازمان بین‌المللی اخوان هستند.

همزمان نیروهای ارتش مصر در برابر تاسیسات نظامی مستقر شده و شب‌ها جهت کنترل هویت عابران و تفتیش خودروها به ویژه در مناطقی که نهادهای مهم یا سفارتخانه‌ها قرار دارند، موانع ثابتی در خیابان‌های قاهره قرار داده شدند، خودروهای پلیس نیز با افرادی مسلح و نقاب‌دار در میدان‌های اصلی استان به گشت‌زنی می‌پردازند.

در میدان التحریر در قلب قاهره خودروهای پلیس و نیروهای امنیتی برای ممانعت از هرگونه تجمعی در سالگرد لغو تحصن‌های اخوانی‌ها در حال گشت‌زنی هستند.

یگان دفاع مدنی وزارت کشور مصر به ویژه متخصصان مواد منفجره برای کشف هرگونه بمبی در اطراف مناطقی که احتمال می‌رود هدف گروه‌های افراطی قرار گیرند، به حالت آماده‌باش درآمدند.

همچنین اطراف کلیساها در استان‌های مختلف مصر شاهد آماده‌باش نیروهای امنیتی بوده و در این مناطق تدابیر امنیتی شدیدی از جمله ایجاد کمربند امنیتی، منع عبور خودروها از آنجا و نیز تفتیش تمامی مراجعه‌کنندگان در پیش گرفته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *