کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حرکت زیرپرچم آمریکا سیاست غلط عربستان است

23 مرداد 1397 ساعت 22:01

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: حرکت زیرپرچم آمریکا سیاست غلطی است که عربستان در پیش گرفته است در حالیکه باید دشمنان به ویژه آمریکا دستشان را از سر ملت‌های مسلمان کوتاه کنند.


به گزارش جهان نیوز، آیت‌الله محسن اراکی در حاشیه اولین همایش تقریب مذاهب اسلامی، به کشتار مسلمانان یمن و جنایت‌های عربستان علیه این کشور و برنامه مجمع تقریب مذاهی در این راستا اشاره کرد و اظهار داشت: مجمع تقریب مذاهب از یمن خواستیم اقداماتی در راستای تقریب مذاهب انجام دهند.

وی با بیان اینکه الان مردم یمن بیش از پیش به هم نزدیک می‌شوند، گفت: یمن جنوبی و یمن شمالی به تدریج با هم متحد خواهند شد که اقداماتی نیز در این راستا انجام گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بانی اصلی آشوب‌های امروز در جهان را آمریکا خواند و خاطرنشان کرد: دشمنان به ویژه آمریکا باید دستشان را از سر ملت‌های مسلمان کوتاه کنند.

اراکی تصریح کرد: این از اشتباهات عربستان است که از آمریکا در ایجاد اختلاف تبعیت می‌کند، چراکه اگر این اختلاف در جامعه اسلامی ریشه بدواند به زیان خود عربستان هم خواهد بود.

وی اذعان داشت الان جامعه عربستان به دور از آسیب اختلاف در جوامع اسلامی نیست و روش امروز عربستان درست نیست لذا باید این رویه را عوض کند و به جبهه اسلام بپیوندد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: به سفیر عربستان گفتم اگر شما بجای تفرقه سیاست وحدت را در پیش بگیرید خودتان را قوی خواهید کرد و اینگونه در مسیر دشمنان اسلام حرکت نمی‌کنید.

وی در مورد تهدیدات آمریکا علیه ایران و پاسخ مقام معظم رهبری در این خصوص، اظهار کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند مذاکره نمی‌کنیم و جنگی هم اتفاق نمی‌افتد باید فصل‌الاخطاب و مبنای حرکت همه مسؤولان و مردم باشد.

آیت‌الله اراکی با عنوان این مطلب که مسئله وحدت جامعه اسلامی، نه یک تاکتیک و استراتژیک بلکه هویت امت اسلامی  است، خاطرنشان کرد: هیچ اختلاقی بین فرق و مذاهب اسلامی نداریم و باید همه جوامع اسلامی یکدل، متحد و از دستورات خداوند و حضرت رسول اکرم(ص) تبعیت کنند.

منبع: فارس


کد مطلب: 634218

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/634218/حرکت-زیرپرچم-آمریکا-سیاست-غلط-عربستان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com