جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بدهی بالا اقتصاد آمریکا را نابود می‌کند

سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب: 634210
یک کارآفرین برتر آلمانی و بنیانگذار چندین کسب و کار اینترنتی گفت: باید دلار را از مبادلات بین‌المللی حذف کرد.
بدهی بالا اقتصاد آمریکا را نابود می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از راشاتودی، «کیم دات‌کام» کارآفرین متولد آلمان که هم اکنون در نیوزیلند و هنگ کنگ فعالیت می‌کند طی توئیتی نوشت: دلار باید از مبادلات کشورها حذف شود.

وی معتقد است: دلار محکوم به سقوط است و بهترین راهکار سرمایه‌گذاری در طلا و ارزهای مجازی است و بهترین راه برای مقابله با آن خرید طلا و ارزهای مجازی است.

دات‌کام تاکید کرد: بدهی عمومی بسیار بالای آمریکا اقتصاد این کشور را نابود خواهد کرد و به یک فروپاشی اقتصادی در جهان منجر خواهد شد و این مسئله به هیچ عنوان دور نیست و ما در معرض آن قرار داریم.

وی که بنیانگذار شرکت مگاآپلود در هنگ کنگ است، می‌گوید: حجم بدهی عمومی در آمریکا غیرقابل کنترل شده و با توجه به اینکه دولت آمریکا هر ساله آن را افزایش می‌دهد هرگز توانایی پرداخت آن را نخواهد داشت.

در حال حاضر متوسط میزان بدهی غیرقابل پرداخت یا پرداخت نشده در آمریکا  938 هزار دلار به ازای هر شهروند آمریکایی است و هر کسی که فکر می‌کند آمریکا می‌تواند مشکل بدهی خود را با رشد اقتصادی، استقراض جدید و یا چاپ پول حل کند، بسیار احمق است. امپراتوری آمریکا فرو خواهد رفت.

کیم دات‌کام در توئیت‌های قبلی خود با اشاره به سخنان وزیر اقتصاد روسیه که گفته بود این کشور به شدت در حال کاهش سرمایه‌گذاری‌های خود در دارایی‌های دلاری است و اینکه استفاده از دلار برای پرداخت در حال حاضر بسیار پرخطر است، از مردم خواسته بود تا شرایط دلار را وقتی چین دامپینگ اوراق قرضه دولتی آمریکا را آغاز می‌کند، دنبال کنند.

در حال حاضر مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند تا «کیم دات‌کام» با نام قبلی تیم اشمیتز را در نیوزیلند دستگیر کنند و علیه وی اتهاماتی نظیر کلاهبرداری در سایت مگاآپلود مطرح کردند.
دات‌کام تمام اتهامات علیه خود را رد کرده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *