کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برای خرید دوربین عکاسی به چه نکاتی توجه کنیم؟

23 مرداد 1397 ساعت 15:04

دوربین عکاسی از جمله وسایل دیجیتال پر طرفدار در بازار است که با توجه به استقبال زیاد از آن، مدل‌های متنوعی در بازار عرضه شده است.


به گزارش جهان نیوز،  دوربین عکاسی از جمله وسایل دیجیتال پر طرفدار در بازار است که مخاطبین آن از روی علاقه یا بر اساس نیاز خود اقدام به خرید می‌کنند.

 
برای خرید دوربین مناسب در ابتدا باید شناخت کافی از نیاز‌های خود داشته باشید که تا با توجه به مدل‌های مختلف در بازار با سهولت بیشتری انتخاب خود را انجام دهید.
 
به صورت کلی دوربین‌های عکاسی پرکاربرد به دو مدل دوربین‌های DSLR و دوربین‌های کامپکت دیجیتال تقسیم می‌شود که در نوع DSLR امکان کنترل دستی و شخصی سازی تنظیمات وجود دارد، اما در مدل کامپکت به دلیل سهولت در استفاده تنظیمات به صورت پیش فرض وجود دارند.

از تفاوت‌های دیگر میان دوربین‌های DSLR با دوربین‌های کامپکت امکان استفاده از لنز متحرک است که این مورد با توجه به وجود لنز‌های مختلف اهمیت موضوع را دو چندان می‌کند، اما اگر سهولت حمل و نقل دوربین برای شما مطرح است دوربین‌های کامپکت به دلیل نوع طراحی کوچک‌تر و سبک‌تر هستند.
 
برای انداختن عکس با کیفیت مواردی همچون کیفیت تصاویر یا Resolution، بزرگنمایی، دیافراگم، ایزو و سرعت شاتر اهمیت دارد.
 
در خصوص کیفیت تصاویر باید بدانید که در دوربین های رایج در بازار این شاخص از ۵ مگاپیکسل تا حدود ۳۰ مگاپیکسل است.

داشتن زوم یا بزرگنمایی امکان انداختن عکس‌های با کیفیت از فاصله‌های دورتر را فراهم می‌کند که این گزینه را هم در دوربین‌های DSLR و هم در دوربین‌های کامپکت می‌توانید دنبال کنید.

تنظیم نور برای انداختن عکس بسیار مهم است که این نکته نیز از طریق دیافراگم و در محیط‌هایی با نور کمتر از طریق ایزو استفاده می‌شود.

بنا بر استفاده خود اگر قصد انداختن عکس تصویر متحرک با سرعت بالا را دارید سرعت شاتر اهمیت پیدا می‌کند.

در این میان موارد دیگری همچون حافظه ذخیره سازی، باتری، فلاش، سیستم لرزش گیر و حالت تنظیم خودکار باید مورد توجه قرار گیرد.

در هنگام خرید به صفحه ال سی دی دوربین‌های عکاسی نیز توجه کنید، زیرا برخی افراد صحفه‌های بزرگتر و برخی دیگر دوربین‌هایی با صفحه نمایش کوچک را می‌پسندند.

برخی از دوربین‌ها گزینه فشرده سازی عکس‌ها را دارد که از طریق آن امکان کاهش حجم فایل یک عکس دیجیتال وجود دارد.

منبع: میزان


کد مطلب: 634175

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/634175/خرید-دوربین-عکاسی-نکاتی-توجه-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com