پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۳

تلاش مدیر دولتی برای کسب سود از واردات سیگار

سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 634149
شنیده شده یکی از مدیران دولتی تلاش می کند با دریافت سهمی از واردات هزاران میلیارد تومانی سیگار مارلبرو، مقدمات این طرح را فراهم و مجوز واردات این سیگار را برای شرکت «پیشگامان پخش آرمان گستر» اخذ کند.
تلاش مدیر دولتی برای کسب سود از واردات سیگار
به گزارش جهان نيوز، شرکت فیلیپ موریس؛ صاحب برند سیگار مارلبرو که بزرگترین تولید کننده سیگار در جهان بشمار می رود، قصد دارد حضور خود در بازار ایران را قانونی کند. به همین جهت، افراد متعددی به نمایندگی از این شرکت طی سال های اخیر، شانس خود را برای تصاحب هزاران میلیارد تومانی سیگار مارلبرو از طریق تلاش برای اخذ مجوز واردات آن آزموده اند. 

سیگار مارلبرو که یکی از پرفروش ترین سیگارها در جهان است، طی سال های گذشته، سهم بزرگی از بازار قاچاق سیگار را به خود اختصاص داده و با توجه به قیمت های بالایی که دارد، حجم فروش سالیانه این سیگار در ایران بیش از 3000 میلیارد تومان برآورد می شود. 

چندی پیش، خبر امضای تفاهم نامه تولید مشترک سیگار مارلبرو با شرکت دخانیات ایران در حالی رسانه ای شد که مدیرعامل این شرکت یکماه پس از امضای آن برکنار شد و شخص دیگری جایگزین وی گردید که هیچگونه سابقه فعالیت و تجربه‌ای در صنعت خاص دخانیات نداشته است.

 البته هنوز مشخص نیست که شرکت دخانیات ایران بر اساس چه مجوزی برای تولید سیگاری که واردات آن به ایران غیرقانونی است، تفاهم نامه امضا کرده است. 

همچنین گفته می شود شرکت «پیشگامان پخش آرمان گستر» هم که طرف شرکت دخانیات ایران در تفاهم نامه تولید مشترک مارلبرو بوده در تاریخ امضای این تفاهم نامه، نمایندگی معتبری از شرکت فیلیپ موریس نداشته از این رو، امضای تفاهم نامه یک شرکت دولتی برای تولید مشترک یک سیگار قاچاق با شرکتی که فاقد نمایندگی معتبر در زمان امضای تفاهم نامه بوده، آن هم در آخرین روزهای مدیریت مدیرعامل همان شرکت دولتی، ابهامات جدی بوجود آورده است. 

در همین راستا، شنیده شده که آقای «الف» یکی از مدیران دولتی در این جریان تلاش می کند با دریافت سهمی از واردات هزاران میلیاردی سیگار مارلبرو، مقدمات این پروژه را فراهم و مجوز واردات مارلبرو را برای شرکت «پیشگامان پخش آرمان گستر» اخذ نماید. 

گفته می شود تیمی که توسط آقای «الف» در یک وزارتخانه کلیدی هدایت می شود، در ارکان مدیریتی صنعت دخانیات کشور (شامل شرکت دخانیات ایران و مرکز سیاستگزاری دخانیات) نفوذ کرده و با لابی گسترده ای که در این خصوص آغاز نموده، افراد موثر متعددی را به طمع انداخته و حتی گفته می شود برخی انتصابات مرتبط با مراجع تصمیم‌گیر صنعت دخانیات کشور نیز با هدف و نیت تسهیل واردات مارلبرو به ایران صورت گرفته است.

در این میان نقش یک قاچاقچی عراقی با سابقه سیگار که طی سالهای اخیر از بازیگران اصلی تجارت سیگار در ایران بوده بسیار مهم شده است.

آقای "م" فعالیت خود را در بازار سیگار ایران با قاچاق گسترده انواع سیگارهای خارجی آغاز کرد و پس از آن به کمک ثروت افسانه ای که به دست آورده بود نمایندگی یکی از پرفروش ترین برندهای خارجی را در ایران تصاحب کرد.

بعبارت واضح تر هم اکنون حلقه واسط میان بخش دولتی با نمایندگی آقای "الف" و شرکت فیلیپ موریس همین آقای "م" است که در حال حاضر امتیاز نمایندگی برند خارجی مورد اشاره را هم از دست داده و به دنبال بدست آوردن جایگزین بزرگتری برای موفقیت قبلی است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


لعنت بر شیطان / مرگ بر آمریکا
Netherlands
...
Iran, Islamic Republic of
واردات سیگار رانت مخصوص خودش را دارد در دایره هزار فامیل
Iran, Islamic Republic of
الکی