جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲۵

«مافیای سینما» برای سلبریتی‌ها شرط تازه گذاشته؟! +عکس

سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 633947
به نظر می‌رسد بحث اظهار نظرهای خلاف واقع و اصرار بر «اوگاندا» نمایی از ایران در میان سلبریتی‌ها دیگر از حیطه بی‌مطالعگی و به دلیل عدم نزدیک بودن به فضای واقعی زندگی مردم در ایران گذشته و وارد فاز «برندینگ» و ژستی شده است که مورد رضایت مافیای سینماست.
به گزارش جهان نيوز، «آناهیتا همتی»، بازیگر تلویزیون و تئاتر، به تازگی در یک پست اینستاگرامی نوشته است:
 

ایران، کشوری در فقر، رو به قحطی...
فقط تصور کنید اگر چپاول، دروغ و خفقان وجود نداشت چه کشور گلستانی می‌داشتیم!

*لیلا اوتادی، از بازیگران سینما هم به تازگی با انتشار تصویری از دو گربه که یکی روی دیوار خرابه و دیگری در یک ماشین است نوشت: شکاف طبقاتی یعنی این. مثل این گربه‌ها. یکی با ۹ میلیارد دلار فرار می‌کند و ۸۰ میلیون دیگر برای بقا دست و پا می‌زنند و با خرید دلار گرانتر، جای دزدی‌ها را پُر می‌کنند.
 

قبل از این دو نفر، حمید فرّخ‌نژاد، دیگر بازیگر سینمای کشورمان هم در یک پست اینستاگرامی، کشورمان ایران را به «آفریقا» تشبیه کرده بود.

به نظر می‌رسد بحث اظهار نظرهای خلاف واقع و اصرار بر «اوگاندا» نمایی از ایران در میان سلبریتی‌ها دیگر از حیطه بی‌مطالعگی و به دلیل عدم نزدیک بودن به فضای واقعی زندگی مردم در ایران گذشته و وارد فاز «برندینگ» و ژستی شده است که مورد رضایت مافیای سینماست.

همان چیزی که برخی بازیگران و سلبریتی‌ها تأکید کرده‌اند در سینما و ایضا تئاتر وجود دارد و فقط با لحاظ شرایطی حاضر است به سلبریتی‌های ایرانی نقش بدهد.

به این معنی که انگار شرط حضور در اکران‌های خصوصی، حضور روی استیج‌ها و نقش گرفتن در تئاترها و فیلم‌ها و در یک کلام گذشتن از فیلتر این مافیا، اکنون بسته به میزان سیاه‌نمایی است که برخی سلبریتی‌ها از اوضاع کشور ایران ارائه می‌دهند.

زیرا این حدّ از سیاه‌نمایی و همه‌گیری آن در میان سلبریتی‌های ایرانی هرگز نمی‌تواند اتفاقی و یا از روی عدم هماهنگی باشد.

البته پر واضح است که مشکلات کشور آرام آرام رفع می‌شود و «زمستان» هم یک عابر گذری بیشتر نیست اما یقینا در صبح فردا، کسانی هستند که باید پاسخ بدهند چگونه اهل این آب و خاک بوده‌اند اما در سیاه نشان دادن چهره آن پرونده‌های قطوری دارند.

پیش از این نیز این پیشنهاد را ارائه کرده‌ایم که سلبریتی‌هایی که احساس می‌کنند ایران شبیه به آفریقاست و رو به قحطی می‌رود؛ چرا به جایی که فکر می‌کنند بهتر از ایران اسلامی است نمی‌روند و اینهمه زجر را متحمل می‌شوند!؟

به سخن دیگر اینکه این نرفتن آنها وقتی مدام تصاویری از حضور و تفریح در کشورهای خارجی منتشر می‌کنند اما زندگی در ایران را همراه با «سیاه‌نمایی» ترجیح می‌دهند محل سؤال است.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
موضوع اینجاست این سیاه نمایی ها نه در قانون و نه در اجتماع هیچ تاوانی ندارد.
من میتوانم هر روز شروع به سیاه نمایی هایی خارق العاده کنم. چه اتفاقی میافتد؟ یک سری تایید میکنند و یک سری رد میکنند.
بیشتر بحث علوم اجتماعی و روانشناسی جامعه را میکنم ، بحث های سیاسی و امنیتی ندارم.
هنرمندی که در کشور ما اینطوری با کلمات و عکس بازی میکند و هیچ مسئولیت اجتماعی را هم برای خود متصور نیست ، چه عامل بازدارنده ایی وجود دارد؟
Iran, Islamic Republic of
سیاه نمایی ؟ این دفعه از دم سطل آشغالهای محلتون رد شدی یه نگاهی بنداز
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
میدونی مشکل این مملکت چیه؟ مشکل وقاحت بیش از اندازه این جماعت مفتخور ، ازخود راضی و همه جا کارشناسه که تحت حمایت وادادگانِ روشنفکرنما بخود اجازه میدن تو همه موضوعی سرک بکشن وبدون رعایت هیچ حریم و خط قرمزی برا این ملت نسخه بپیچن. تازه کلی هم طلبکار ، که دارن در فضای خفقان نفس میکشن!!!؟ یکی از اینا سؤال کنه ؛ اگر شما در آمریکا(قبله آمالتون) بودین، میگذاشتن از این غلطها بکنین؟؟!
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی زدم
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا وجود چنین افرادی، کشور را دارد از نظر فرهنگی به قهقرا می برد.
امید
Iran, Islamic Republic of
چرا آقا سیاهنمایی میکنید
مگه دروغ میگن
ملت توی خون خودشون دارن غلط میزنن
ببین چقدر بیکار داریم
مگه کشور ما اسلامی نیست
چرا این همه فساد مالی داریم آون هم بین مسئولین
بابا واقعا ما همون گربه روی خرابه هستیم
یکم واقع بین باشین
عباسی
Iran, Islamic Republic of
اینقدر ساده دل نباش، اینها غیرازخالی کردن دل ملت هنر فاخری ندارند.شاید هم ماموریت دارند.پس :ازآب گل آلودماهی گرفتن هنر نیست وهیچ گربه ای هم برای رضای خدا موش نمی گیرد.
یحیی
Iran, Islamic Republic of
خفقان !!!،پس واقعااگرخفقان است شما چرا راحت به ملت ونظام توهین می کنی وآزادانه راست راست راه می روی ؟؟؟وکسی هم توی دهنت نمی زنه؟؟
Iran, Islamic Republic of
قبول که فساد هست ودر نظام اسلامی نباید باشدولی این افراد چرا برای اشاعه فرهنگ ضد اسلامی که عمدتا توسط خودشان صورت می گیرد پست و استوری نمیذارن.در جامعه اسلامی این اندازه بی حیایی و وقاحت هم قابل قبول نیست.
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
شما یک بار دیگر مقاله روخصوصا خط آخر رو بخون بعد اظهار نظر بفرما.....مشکلات و فساد در بعضی موارد خاص یا عام جای خود، که انشالله حل شده یا خواهد شد. اما ما لازم احتیاج نداریم اینها برای ما دل بسوزانند آنهم با دروغ های بزرگ و سیاه نمایی فوق تصور و کنایه و تمسخر و توهین و....این مقاله اشاره ای گذرا دارد به این موضوع که بعضی بازیگران درجه 1 و 2 و 3 و... به اشاره مافیای سینما و البته تامین کنندگان بالادستی آنها( که با احتمال زیاد سر و سری با دشمنان خارجی دارند ) باید با بزرگنمایی مشکلات و لاینحل نشان دادن آن ، توهین و تمسخر به افراد ، سیاه نمایی مشمئزکننده و... نقشی در آینده کاری خود دست و پا کنند وگرنه حذف خواهند شد ..جالب اینکه بعضی از همین ها گفتند که به کسانی رای بدهید که خودشان عامل بعضی یا خیلی از مشکلات این مملکت هستند و الان شده اند مصلحان کشور....!ضمن اینکه کمکی هم بخواهند بکنند دیدیم چطور کمک میکنند مانند کمک به مردم کرمانشاه .......!!نه اصل پول را می دهند و نه حتی حاضرند سود آن پول را بدهند تا جایی که صدای نمایندگان مجلس و بهزیستی و.... در آورده اند
Iran, Islamic Republic of
فقط شما بفرماييد كه اين مشكلات كي حل خواهد شد. الان ما 40 ساله كه در موقعيت حساس كنوني هستيم و هنوز هم هستيم. وضعيت فوق العاده هم بود بايد تمام ميشد. .البته الان ديگه اميد هم نداريم به بهبود وضعيت. قبلا حداقل ملت اميدوار بودند شرايط بهتر ميشود. اشاره سلبريتي ها براي اين هست كه حداقل حرف اونها هر چند كم ولي تاثير دارد ولي حرف مردم فقير بيچاره كه به نان شب هم محتاج هستند را كي ميشنود و عمل ميكند. بالاخره يا مشكل هست و يا نيست اگه هست گفتنش اشكالي ندارد كه و اگه نيست شما بفرماييد نيست..تا خيال مردم هم راحت باشد. اگه بنشيني پاي درد دل كارگر ساختماني كه دو ماهه حتي يك روز سر كار نرفته ؛‌كارگران كارخانه اي كه اخراج شده اند ،‌مستاجري كه ديگه توان اجاره بها را ندارد با سه برابر شدن رهن و اجاره ،‌كارخانه داري كه ورشكست شده ،‌پدريكه در هزينه مدرسه بچه هاش مونده ،‌افزايش 29 درصدي طلاق كه حداق 50 درصدش اقتصادي هست ،‌مريضي كه توان خريد و تامين داروهاي حياتيش را ندارد ...انوقت درك ميكنيد كه مشكل چيست.ما چيزي كه ميبينيم اينه كه هر روز وضع بدتر ميشود و نه تنها رو به بهبود نيست بلكه روز بروز بدتر و سخت تر ميشود. حالا شما هي شعار بده حل ميشود... اگر حل بشه هم با شعار حل نميشه عزيز من .
Iran, Islamic Republic of
جمهوری اسلامی، همیشه در موقعیت حساس است. این طبیعیست. سوییس نیستیم که خودمان را از صحنه سیاست و تأثیرگذاری جهانی حذف کنیم و برده مرتب و اتوکشیده و پاپیون زده ای در اختیار آمریکا شویم. همیشه باید مراقب رفتارمان باشیم که به جمهوری اسلامی، لطمه ای وارد نشود.
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی سوای معدودی وزن هنری وفنی اینها اندازه ی بازیگران هالیوود یا حتی برخی بازیگران قدیمی نیست که بخواهند نظربدهند...بهتر است فقط درهمان حیطه ی حرفه ی خود تمرین کنند!تقصیر فالور هاست که اینها را هوابرداشته...حرکات خشک وکلیشه ای وبی روح درکنار دیالوگهای خشن با بار عقده ای...حالا جالب است اینها بدون هیچ هزبنه ای دراین نظام مشغول ارتزاق ولطمه زدن توأم هستند...
Iran, Islamic Republic of
کشور گل و بلبل نیست ، اما بجای آه و ناله سر دادن و از آب گل آلود ماهی گرفتن میشه یک کارهایی هم کرد.
هنرمندی که خودش را خیلی مردمی میداند در مواجهه با مشکلات میتواند خیل سینه چاکان را به سمت و سوی حرکت و درست کردن هدایت کند.
بجای آه و ناله از قیمت دلار توییت کنه یا اینستاگرام به مردم بگه دلار نخرید و توهم یک شبه پولدار شدن نزنید.
تو زلزله های که این روزها زیاد شده پول که جمع میکنه ببره بده. خبر رسید بعضی از این پولها به مقصد نرسیده!!!
رو خط اعتدال های جامعه و اصول دینش حرکت کنه.
و......
منتها این روزها بخاطر مطرح شدن یکهو مطالبی منتشر میکنند که .....
احمد حق پرست راد
Italy
پیشینیان از گذشته تا کنون گفته اند: بیننده و شنونده باید عاقل باشد. این مردم شریف و فداکار باید به یک دانش و دانایی برسند که هر چیزی را از هر کسی که می بینند و یا می شنوند باور نکنند. به گفته حکیمان (فیلسوفان، انشیمندان، دانشوران) قلب ماهیت امور باعث جهل مرکب می شود؛ چیزی که این به اصطلاح پولبریتیها{سبلریتیهای سابق} ظاهراً در آن یک نیمچه مهارتی دارند. این دسته آدمها خود نیمی دانند که بازیچه یک سری آدم منفعت گرا، دنیاطلب و وطن فروش شده اند که حتی حاضرند به خاطر منافع شخصی و گروهی{مافیایی یا رانتی} خود تمامیت ارضی و منافع سرزمینی این کشور را به کمترین بها بفروشند.
قلب ماهیت= اندک اندک برداشتها و مفهوم سازیهای نادرست تبدیل به رویه و سنت شدن و یا همگانی شدن.
جهل مرکب= آن است که انسان نمی داند، ولی نمی داند که نمی داند، این گونه ناآگاهی و نادانی، علاج ناپذیر است، چون غرور نمی گذارد جهل برطرف شود، چنان که اغلب مدعیان روشنفکری این چنین اند و به دلیل این که هیچ نمی فهمند، این ادعا را دارند.
احمد حق پرست راد
Italy
با عرض پوزش پیشگاه خوانندگان عزیز؛ چند اشتباه املایی در یادداشت ارسالی وجود دارد که به علت عجله و شتاب و همچنین عدم بازبینی خوب هنگام ارسال، اصلاح نشد که بابت آن معذرت می خواهم. پاینده باشید.
علی
Canada
همه چی آرومه....... ما چقدر خوشبختیم!!!! این چقدر خوبه که کنار هم هستیم......همه چی آرومه.....مخ سلبریتی ها داغونه!!!! صبحها نون بربری داغ با چای شیرین میخورید بازهم میگید که ایران بدجاییه!!!!
ناصر
Germany
این بروبچ جهان نیوز ( و امثالشون) بعدا باید جوابگو باشن که وقتی این همه اختلاس گر و دزد کله گنده دارن همه چیزو می بلعند، در مورد این حواشی گنده گویی می کنن.

زمان همه چیز رو روشن می کنه...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا این کارهای رسانه ای که ان سلبریتی ها دارن انجام میدن چیزیه که شاید بعضی افراد متوجه نشوند اما افرادی که روانشناسی درک کنند(نه لزوما خوانده باشند) میفهمند چه چیزی در حال رخ دادنه...
این هایی که در حال رخ دادنه یک مسأله حاشیه ای نیست...جزیی از متن است
Germany
الان خودت فهمیدی چی گفتی؟؟؟؟
آرش
Germany
آخرین اخبار کذب رو همین جا دنبال کنید: جهان نیوز
مرتضا
Iran, Islamic Republic of
باسمه تعالي
نمي دونم استفاده شما از عبارت اوگاندا نمايي بر چه اساسي است و چرا اسم كشور اوگاندا را استفاده مي كنيد؟ آيا شرايط كشور اوگاندا را مي دانيد يا دلايل ديگري داريد؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگر کشور ایران مانند سطل زباله است یقینا سلبریتی ها زباله های آن هستند
Iran, Islamic Republic of
وضعیت خوبیه که این سلبریتی ها شماره حساب اعلام کنن
Iran, Islamic Republic of
اولا) به قول رهبر: پشه روی زخم می نشینه.مسولین بایدبشدت بااختلاس ودزدی وتبعیض مبارزه کنندتاهرننه قمری به خودش اجازه نده دوغ ودوشاب روباهم قاطی کنه. ثانیا) نهادهای قضایی وامنیتی بایداین سیاه نماییهای هماهنگ وهمه جانبه رارصدکرده وبامغرضین وتمسخرکنندگان مملکت برخوردکنن.