شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

بیش از هزار نظامی افغان در اسارت طالبان هستند

دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 633784
یک مقام سابق وزارت دفاع افغانستان تصریح کرد که شمار تقریبی نیروهای امنیتی افغان که از سوی طالبان به اسارت گرفته و در زندان‌های این گروه نگهداری می‌شوند به یک هزار نفر می‌رسد.​
بیش از هزار نظامی افغان در اسارت طالبان هستند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مدیریت نادرست، عدم هماهنگی و تدارکات رسانی به نیروهای امنیتی در چند سال اخیر باعث شده تا هزاران نفر از این نیروها یا به طالبان پیوسته و یا هم توسط این گروه اسیر شوند.یک منبع به «سپیوتنیک» گفته که بیش از یک هزار نظامی افغان در جریان درگیری‌ها از سوی طالبان به اسارت گرفته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، وضعیت زندانیان نیروهای امنیتی افغان که در اسارت طالبان قرار دارند خوب گزارش شده است.این منبع اظهارداشت که طالبان حاضر است تا نیروهای امنیتی افغان را به شرط ترک خدمت و ارائه ضمانت از زندان‌های این گروه آزاد کند.

«محمدعوض» ژنرال بازنشسته افغان نیز نگهداری بیش از یک هزار نظامی افغان به عنوان اسیر جنگی توسط طالبان را تائید کرد.مقام سابق ارتش افغانستان تصریح کرد که اسرای نیروهای امنیتی افغان در مناطق مختلف افغانستان و حتی شماری از آنها در خارج از مرزهای این کشور توسط طالبان نگهداری می‌شوند.

این در حالی است که طی سال های گذشته بارها رهبری طالبان به مناسبت‌های مختلفی با اعلام عفو عمومی ده‌ها نفر از نیروهای امنیتی افغان را آزاد کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *