جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کاخ سفید دنبال ساکت کردن نویسنده کتاب "روانی"

دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 633768
به دنبال افشاگری‌های کارمند سابق کاخ سفید درباره مشکلات روحی و رفتاری دونالد ترامپ و همچنین انتشار یک فایل صوتی از صحبت‌های رئیس دفتر کاخ سفید از سوی او، کاخ سفید در حال بررسی استفاده از گزینه‌های قانونی به منظور ساکت کردن وی است.
کاخ سفید دنبال ساکت کردن نویسنده کتاب "روانی"
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، این بررسی بعد از آن صورت می گیرد که اوماروسا مانیگو نیومن، دستیار سابق کاخ سفید اقدام به ضبط مخفیانه صحبت‌های جان کلی رئیس دفتر کاخ سفید در اتاق وضعیت کرد.

دولت آمریکا بر اساس گزارش‌ها خواهان جلوگیری از انتشار نوارها و افشاگری‌های بیشتر از سوی مانیگو نیومن و همچنین مجازات او از بابت افشا کردن نواری که از جان کلی ضبط کرد در برنامه "دیدار با مطبوعات" شبکه ان‌بی‌سی است.این نوار شامل صحبت‌های جان کلی در یک جلسه برای اخراج وی در ماه دسامبر است.

سارا هاکبی سندرز، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه‌ای روز یکشنبه گفت: این ایده که یک کارمند مخفیانه دستگاه ضبط صوت به اتاق وضعیت کاخ سفید ببرد نشان دهنده بی‌توجهی آشکار به امنیت ملی کشور ما است.او ادامه داد: این که بعد از آن هم این فرد بیاید در تلویزیون ملی به این کار افتخار کرده و فخر بفروشد نشان دهنده فقدان شخصیت و صداقت نزد این کارمند ناراضی سابق کاخ سفید است.

تعدادی از خبرنگاران، کارشناسان امنیت ملی و کارمندان سابق کاخ سفید در خصوص خطرات ضبط صدا در اتاق وضعیت – جایی که به خاطر حساسیت فراوانش اجازه ورود هیچ گونه تلفن و قطعات الکترونیکی به دلایل امنیتی داده نمیشود – هشدار دادند.

شان اسپایسر، دبیر مطبوعاتی سابق کاخ سفید این اقدام مانیگو نیومن را "نقض بزرگ پروتکل امنیتی" خواند. ماینگو نیومن این نوار را همزمان با توری که این هفته در آستانه انتشار کتاب جدیدش با عنوان "روانی" با موضوع دوران فعالیتش در کاخ سفید به راه انداخته منتشر کرده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *