جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۵۱
دولت و فرار از عذرخواهی از مردم

اصلا چرا دولت باید عذرخواهی کند؟/ دولت نه در برجام مقصر است نه در وضع اقتصادی فعلی!

پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 633736
پس از همه مشکلات اقتصادی که گریبانگیر مردم و بازاریان و تولیدکنندگان شده محمود واعظی بیان می‌کند دولت به چه دلیل باید از مردم عذرخواهی کند؟!
اصلا چرا دولت باید عذرخواهی کند؟/ دولت نه در برجام مقصر است نه در وضع اقتصادی فعلی!
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: التهابات و مشکلات شدید اقتصادی که مردم را درگیر خود کرده است مطالبه عمومی به وجود آورده که دولت به سبب سیاست‌های غلطی که تا به امروز سبب ساز این مشکلات شده است، از مردم عذرخواهی کند.

در گفتگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور با مردم، این مطالبه وجود داشت و مردم منتظر عذرخواهی دولت به خاطر مشکلاتی که در این چند ماه سال جاری گریبانگیر آنان شده، بودند. اما رئیس جمهور به جای عذرخواهی ازمردم از آنان به سبب صبر و شکیبایی که در برابر مشکلات پیشه کرده‌اند، تشکر کرد.

در همین رابطه، «سیدعزت‌الله ضرغامی» ‌در نشست فعالان رسانه‌ای استان ایلام به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه که بی‌سابقه است انتظار و توقع عمومی این بود که رئیس جمهور در این ارتباط ‌مستقلا صحبت کرده و اگر نیاز باشد حتی  از مردم عذرخواهی کند.

رئیس اسبق رسانه ملی گفت: با توجه به اینکه وی در گذشته سابقه عذرخواهی در خصوص عدم مدیریت صحیح  در توزیع سبد کالا را هم داشته  انتظار عذرخواهی ایشان از مردم با توجه به وضعیت کنونی وجود داشت که عموم مردم این را مشاهده نکردند.

اما «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه رئیس جمهور و دولت خود را خدمتگزار مردم و مردم را ولی نعمت خود می دانند بنابراین وقتی از مردم عذر بخواهند کوچک نمی شوند، گفت: برای آقای رئیس جمهوری که در همان مصاحبه و سخنان قبلی اش گفت «من خم می شوم و دست مخالفانم را می بوسم برای اینکه به این مردم خدمت کنیم» عذرخواهی کردن مسئله ای نیست اما عذرخواهی کردن دلیل می خواهد.

واعظی یادآور شد: «اگر هر زمانی یک دلیلی وجود داشته باشد و اشتباهی در کار دولت رخ دهد، حتما آقای رئیس جمهور و همه اعضای کابینه از مردم عذرخواهی می‌کنند.»

اینکه هنوز دولت به این مسئله نرسیده که از مردم عذرخواهی کند می‌تواند دو نکته اساسی را در خود داشته باشد. اول اینکه دولت هنوز متوجه نیست که رکورد تاریخی دلار بالای 10 هزار تومان و فشاری که روی مردم و رکودی که بازاریان را درمانده کرده چیست، و چه وضعیتی برای مردم به وجود آورده است، و یا با وجود اینکه دولت بیان می‌کند عذرخواهی کردن از ملت ایران کسر شان نیست ولی هنوز به این نکته باور ندارد.

دولت در زمینه‌های دیگر از جمله برجام نیز یک عذرخواهی بزرگ به مردم ایران بدهکار است. در این راستا در ابتدا وعده گشایش اقتصادی و لغو یکباره تحریم‌ها به مردم داده شد و حالا هم که آمریکا از برجام به طور یکجانبه و بدون هیچ هزینه‌ای خارج شده است، دولت خود را مشغول اروپا کرده و 100 روز هم از ماجرای برجام اروپایی گذشته است و هنوز تکلیف آن مشخص نیست. با این اوصاف عذرخواهی از مردم به سبب مشکلاتی که این مسئله برای ملت ایران به وجود آورده و امیدواری که به مردم داده شد اما سرانجامی نداشت، از سوی دولتمردان  هنوز مشاهده نمی‌شود. بلکه دیده می شود که «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان مطرح می‌کند که چرا نعمت برجام را کفران کردید؟!

از سوی دیگر در ماجرای حقوق‌های نجومی هم «محمدباقر نوبخت» از مردم به سبب بالا بودن دستمزد برخی از دولتمردان عذرخواهی کرد اما چندی بعد وی در اظهاراتی تامل برانگیز صفدرحسینی مدیرعامل مستعفی صندوق توسعه ملی را امانت‌دار بزرگ و ذخیره نظام خواند، این اظهارات تاسف‌بار نشان از حمایت دولت از مدیران نجومی به نوعی دهن کجی و زیر پا گذاشتن موضوع عذرخواهی از مردم بود.

البته «حسن روحانی» در گفتگوی زنده تلویزیونی مطرح که این موارد تقصیر دولت وی نیست. رئیس جمهور در یک گام جلوتر بیان داشت که دولت گذشته و دولت‌های گذشته نیز مقصر این ماجرا نیستند. این درحالی بود که پیشتر دولت همواره مسائل را به گردن دولت گذشته می انداخت و از این نظر حرکت رو به جلویی از دولت مشاهده شد. اما اینکه ماجرای امروز را به گردن رژیم گذشته بیندازیم و بگوییم در این چهل سال این مشکلات تلنبار شده است و امروز مانند دمل چرکین بیرون زده چندان پذیرفتنی نیست.

به هر جهت فرهنگ عذرخواهی کردن موضوع مهمی است که در ابتدا همدردی مسئولان و مردم و پذیرش مسئولیت از سوی دولتمردان را نشان می‌دهد، منتها تنها به زبان جاری شدن این عذرخواهی مهم نیست بلکه اهمیت این موضوع امید دادن و اصلاح برنامه‌ها برای حرکت رو به جلو است. اما متاسفانه دیده می‌شود که نه تنها پاستورنشینان موضوع عذرخواهی را نمی پذیرند، بلکه زمانی هم از مردم عذرخواهی می‌کنند شاهد ادامه رویه گذشته هستیم نقض ابراز پیشمانی از سیاست‌های غلط گذشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عمار
Iran, Islamic Republic of
عذر میخوام من معذرت میخوام مقصر منم.!
United States
....
Iran, Islamic Republic of
مبارزه کردن با قوی ترین اقتصاد دنیا هزینه دارد و این نابسامانیها و گرانی ها و انگ به این و ان زدند ها هم یکی از هزینه های ان است حالا نتیجه اینهمه مجاهدات چه خواهد شد صد در صد باز پولدار شدن ثروت مندان و فقیر تر شدن مردم و پر پول شدن جیب رانت خوران چه اصلاح طلب و چه اصولگرا نتیجه اخر ان است که دست اخر ما به بهشت وعده داده شده از جانب خدا ناعل میشویم و جوابهای روان از شیر و عسل و حوریان زیبای بهشتی و وووو
Iran, Islamic Republic of
فسادها واحتکارات دختران وپسران المظلوم وزرای پاکدست دولت تدبیرو امید وحمایت همه جانبه ازونا وحقوقای نجومی وخاندن نمازدرخانه محله وووووووووووووووووووووووو اینام جزئ هزینهاس
Iran, Islamic Republic of
یه خورده ام سواد یادبگیر بعدنظرافاضه بفرمان
Iran, Islamic Republic of
میشه نتیجه اینهمه امریکا ستیزی را به مردم بگویید خون تو شیشه مردم دارید میکنید تهش چه خواهد شد جز خالی شدن سفره زن و بچه های من و هر روز فقیر تر شدن ما و ثروت مندتر شدن رانت خوران و دلواپسان
Iran, Islamic Republic of
میشه شما نتیجه کرنش و مذاکره تان با کدخدا را بگویی؟
United States
...
United States
ما مبگوبم ولی متاسفانه چاپ نمی شود دوست عزیز
Iran, Islamic Republic of
این مطالب را شما نخون راحت باش
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مقصر ما مردمیم که از روی هوا وحوس به این دولت رای دادیم
حالا باید گرانی وبی کاری وتورم را بچشیم
Iran, Islamic Republic of
هر چند باید عذرخواهی می کردند اما ما این را هم نمی خواهیم فقط یک چیز از این دولت می خواهیم و ان اینکه تا سال 1400 وضعیت را از این بدتر نکنند این دولت نمره بسیار پایینی دارد امیدوارم مردم در انتخابات بعدی با دقت بیشتری مشارکت کنند.
سرور
Iran, Islamic Republic of
دولت قالیباف هیچوقت پاسخگو نخواهد بود.بیخودی زور نزنید.
اگر مردم به روحانی رای داده بودند نه این خرابکاری و فساد و تبعیض وجود داشت و هم اگر چنین می شد دولت بابت آن از روی مردم خجالت می کشید و عذرخواهی می کرد.
م ج
Iran, Islamic Republic of
راست میگن چرا دولت باید عذر خواهی کنه؟؟؟؟؟؟؟ باید مردمی که به روحانی ومجلس رای دادندازآقایان عذر خواهی کنند قصه به سلامتی تمام بشه بره؟؟؟؟؟
United States
...
کاظم
Saudi Arabia
اصلا ما از دولت عذر خواهی میکنیم که مشکلات داریم!!
علي
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
اخوان واعظی بعنوان دستیاران عالی دولت و قضاییه چه عملکردی داشتند؟
...
Iran, Islamic Republic of
...
بی بی
Iran, Islamic Republic of
راست ميگه بابا مردم باید تشکر هم بکنند که وضع همینه و خدا رو هم شکر کنند که چنین وزرایی دارند میدونین اگر این آقایان نبودن چی میشد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مگه عذرخواهی چه مشکلی رو حل میکنه! مقدمه عذرخواهی، جبران و بازگشت از مسیر اشتباه قبلی هسش! ...
کاظم
اگر یکی پیدا کردی که خود را مقصر دانست سلامش برسان
United States
اصولگرایان چه اصراری دارند بر معذرت خواهی آنانی که برجام را با اعمال خود در داخل برهم زدند و جشن برهم خوردن آنرا گرفتند باید معذرت خواهی کنند
برجام خسارت محض بود.
Iran, Islamic Republic of
قول روحانی به موگرینی برای ماندن در برجام باعث خروج ترامپ از برجام شد.
Iran, Islamic Republic of
اینو دیگه از کجا در اوردی دوست عزبز میشه بازش کنه استلالت رو
United States
دلواپسان و کاسبان تحریم ها باید از ملت مظلوم آیران معذرت خواهی کنند!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آنهایی که میگفتن با برجام همه مشکلات حتی آب خوردن مردم حل می شود !!! و نرخ دلار 1000 تومان خواهد شد !!! باید عذرخواهی نمایند.
Iran, Islamic Republic of
آنهایی که با امضای برجام در خیابانها رقصیدند ،باید عذر خواهی کنند.
هاشمی : جنگ هراسی برای اخذ رای
Romania
کاسبان برجام و کاسبان جنگ هراسی باید عذرخواهی کنن
اونائی که گفتند " اگه به فلانی رای بدین جنگ میشه
به ما رای بدین "
و با ترسوندن مردم از جنگ ، رای آوردن
در صورتی که اگه قرار بود جنگ بشه در زمان احمدی نژاد که به قول اینا خیلی تندرو بود جنگ می شد
جنگ خودش خیلی بده ولی اسمش برای بعضیا خیلی خوبه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ما۲۴ملیون نفر به عذرخواهی احتیاج نداریم چون...
Iran, Islamic Republic of
جناب رئیس عذر ما را پذیرا باشید
عباس گودرزی
Denmark
سلام راستی چرا عده ای گوش شنوا ندارند که سخنان مقام معظم رهبری را بشنوند و تحلیل نمایند ؟ مردم اکنون نیاز به همدلی و وحدت و مبارزه قاطع با مفسدان اقتصادی را می خواهند . اکنون وقت ریشه یابی مدیرانی است که با سهل انگاری و بی توجهی به تذکرات معظم و له در مورد جنگ اقتصادی خیانت کرده و باعث نابسامانی اقتصادی شده اند . عذر خواهی نمی خواهیم عزل مدیران بی کفایت و مصادره اموال آنها و نزدیکانشان را می خواهیم . تدوین قوانینی می خواهیم که اجازه چنین آسیب هایی را به جامعه دیگر ندهد . نمایندگان بیداری می خواهیم که دیگر با وزیران نا کارآمد معامله نکنند و قوه قضائیه ای که مثل ابو موسی اشعری حکم صادر نکند . قاطع و با اقتدار و بدون مماشات با مفسدان برخورد کند
Iran, Islamic Republic of
...
ح
Iran, Islamic Republic of
...خداوند عاقبت همه ما را ختم بخیر کند.ان شاالله
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
مندلی
Iran, Islamic Republic of
اصلا دولت چرا باید عذر خواهی کند تک تک ملت ایران از پیشگاه دولت عذر خواهی می کنند .ای دولت عزیز ببخشید که ملت دلار سه هزارتومانی را ده هزار تونان کرد ببخشید که قیمت گوشت گوسفند را سه برابر کرد ببخشید که لبنیات را از برنامه غذایی اکثر مردم حذف کرد .ای دولت عزیز دردانه اطو کرده ببخشید که ملت آب و بر ق و گاز و.....را دو سه برابر کرد .ای دولت عزیز مامانی ببخشید اگر ملت بلیط هوا پیمارا سه برابرکرد ما ملت ایران از دل وجان از دولت عزیز تر از جان عذر خواهی می کنم .
Iran, Islamic Republic of
والله که حرف دل مستضعفین ترسوئی مثل منوزدی.خداخیرت بده اگه منواعدام کنن گوشت ارزون میشه مشکل دلارو مفسدینم حل میشه
علی
Iran, Islamic Republic of
ملت باید از دولت عذر خواهی کند که ...
Iran, Islamic Republic of
باباول کنید عذرخواهی وببخشیدوتقصیرکیه به داد مردم برسید توروخدا گرونی افسارگسیخته آخه چرامملکتورهاکردید آهای اصولگراواصلاح طلب ول کنیداختلافارو به داد مردم برسید توروخدا
جنس تولید داخل چراگرون شده اخه؟؟خارجیش پیشکش خب مگه نمیگیدمردم ازجنس داخلی حمایت کنندکووو جنس داخلی ارزون؟؟بریدبازارروبگردیدببینیدچه خبره ول کنیدتوروخدا عذرخواهی و تقصیرکیه به داد مردم برسید بریدکارخونه ها چراحقوق نمیدن تواین گرونی
حالا دنبال آتو گرفتن ازهمید بسه دیگه خجالت بکشیدتوروخدا
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوزهرچی اظهارنظرمیذارم سانسورمیکنی یا نمیذاری///مجبورم بگم جهان نیوزننگ به نیرنگ تو//جالااگه راست میگی این روبذار
Turkmenistan
دوستان و هم میهنان عزیز قصه خوارج و سایر گروهکهای صدر اسلام را مطالعه کنند تا هم با شگردهای آنان که در تاریخ در حال تکرار شدن است آشنا شوند و هم با سرنوشت محتوم و آینده آنان . در آینه تاریخ باید نگریست تا قصه ما عبرت تاریخ نشود !!
Iran, Islamic Republic of
نامه مولی علی به امام حسن.. تاریخ تکرارمیشه.اتفاقات تاریخی تفکرا وریشتا مشابهند.. درحزئیات وازمنه فرق دارن.. درگذشتها مطالعه وتدبر واونو عبرت قراربده برای اتفاقات اینده.. اما افسوس بخاطر وعده لقمه نان ودلار وطلا ومقام ووودین وانسانیتو وجدانو بکلی کنار میزاریم چشمارو میبندیم سراباعبدالحسین -ع-رو بخاطر طلای سرخ یزید میبریم ودرنهایت خدامجازاتمون میکنه حسرت طلای سرخو بگور میبریم . وهذا خسران مبین... بابا بملت یگید همان دجالیکه دراخرالزمان بانون واب میاد.درحالیکه مردم گرسنه اندو تشنه. میاد وبمردم وعده ابو نان میده وادعای خدائی میکنه . ومیگه منوبخدائی قبول کنید تا نانو ابتون بدم.. خیلی وقته امده ..چرا نمیفهمیم
Iran, Islamic Republic of
درست است منم معتقدم دولت تدبیرو امید کوتاهی دربباراوردن فساد اقتصادی نکرده.. اصلاح طلبا اگه روزی 5 بار نفس زکیه بکشن معذرت خاهی نخاهن کرد...
France
برجام را نخوانده امضاء كرديد از روز اول هم معلوم بود انرژي هسته اي بتن ريخته شود آمريكا از برجام خارج ميشود از روز اول مشخص بود دلار با كانتينرً ميارند به ايران حساب بانكي براي ايران باز نميكنند و پول فروش نفت بايد با كانتينرً وارد كشور شود شما تجربه كشور ليبي را داشتيد چطور آمريكا سر كشور ليبي كلاه گذاشت و انرژي هسته اي ليبي را از ليبي خارج كرد و هيچ چيز به ليبي نداد شما چرا سرتان كلاه رفت چرا شعار دروغ داديد بعد از برجام تحريم برداشته ميشه دلار شده ٨٠٠٠ تومان ناشي از تحريمهاست كي بايد جواب بده كرأي خانه گران شده كي بايد جواب بده جوانان بيكار هستند كي بايد جواب بده اقتصاد مقاومتي را شعار داديد كي بايد جواب بده كارخانجات كه صادرات داشتند تعطيل كرديد
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری
آقای نوبخت
آقای واعظی
آقای سیف
اقای کرباسیان
باز هم آقای جهانگیری
ما مردم ایران از شما عذرخواهی می کنیم و تقاضامندیم ما را ببخشید !
United Kingdom
کدوم دولت؟
ما که دولتی ندیدم که اصلا کاری بکند که عذر خواهی کند.
خرابکاریهایی را هم که کرده که تقصیر دولت قبل است.
Iran, Islamic Republic of
هيچ كس از اين دولت براي هيچ كاري نه دلار 12 هزار توماني نه سكه 4/5 ميليوني نه فساد اقتصادي نه اختلاس هاي 13 هزار ميلياردي نه سكه و ارز ي كه بين عده اي خاص توزيع شد و به باد هوا رفت نبايد معذرت خواهي كند .
چون همه اش تقصير دولت احمدي نژاد است . سهل و آسان
عجیب
Iran, Islamic Republic of
مگه دولت چی کاره است که بیاید عذر خواهی کند به کارهای خودش نمیرسه شما هم میگذارینش سر کارهای جدید بابا یه خورده سرش رو خلوت کنین