شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۲

سخن رسول خدا(ص) هنگام ازدواج امیرالمومنین(ع)

دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 633692
پیامبر(ص) هنگام ازدواج حضرت زهرا(س) و امیرالومنین(ع) فرمودند خدایا همان گونه که مرا از هر گونه پلیدی دور و پاکم گردانیدی، این دو را نیز پاک گردان.
به گزارش جهان نيوز، ابن عبّاس در حدیث ازدواج حضرت فاطمه و امام علی(ع): پیامبر خدا صلی الله علیه و آله آنها را در آغوش گرفت و فرمود: خدایا! این دو از من هستند و من از این دو.

خدایا همان گونه که هر گونه پلیدی را از من دور کردی و پاکم گرداندی، این دو را نیز پاک گردان.


متن حدیث: 

اِبنُ عَبّاسٍ فی حَدیثِ زَواجِ فاطِمَةَ وعَلِیٍّ علیهماالسلام : ثُمَّ التَزَمَهُما [رَسولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله] فَقالَ : اللّهُمَّ إنَّهُما مِنّی وأنَا مِنهُما ، اللّهُمَّ کَما أذهَبتَ عَنِّی الرِّجسَ وطَهَّرتَنی فَطَهِّرهُما.

«المعجم الکبیر،ج 24 ،ص 134  - المصنّف، ج5 ، ص 489»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
"اللهم صل علی محمد و آل محمد و عحل فرجهم و اهلک اعداءهم اجمعین"
ما موظفیم حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه الزهراء علیها السلام را، در ازدواج، الگوی خود قرار دهیم. به داشته ها، قانع باشیم. صبور باشیم. دغدغه مند مسایل اصلی و اهداف زندگی باشیم. شروع کنیم و کار را عقب نیندازیم. بر خدا، توکل کنیم. همدیگر را نصیحت کنیم، رشد دهیم، و بهشتی کنیم. از عرف ها و سنت ها و رسومات غلط، بپرهیزیم و محکم به زمینشان بزنیم. حتی در صورت دارا بودن، ولیمه عروسی را با جشن ها و تجملات و مراسمات و دوربین ها و تشریفات مزخرف خودفریبنده، اشتباه نگیریم و دیگران را هم از اطرافیان و دوستانمان، قویا همراه کنیم. راه این است. والسلام علی من التبع الهدی
واقعا چرا پسرها واسه ازدواج دیگه دنبال نجابت و حجاب و عفت دختر نیستن؟