چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۱
۵

درخواست علمای استان فارس از رئیس قوه قضائیه

يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب: 633649
علما و روحانیون شاخص استان فارس در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار اقدامات قاطع، عاجل و دقیق قوه قضائیه در برخورد با متجاوزان به حقوق ملت و مفسدان اقتصادی شدند.
درخواست علمای استان فارس از رئیس قوه قضائیه
به گزارش جهان نيوز، علما و روحانیون شاخص استان فارس در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار اقدامات قاطع، عاجل و دقیق قوه قضائیه در برخورد با متجاوزان به حقوق ملت و مفسدان اقتصادی شدند.

در متن این نامه خطاب به رئیس قوه قضائیه آمده است «در این برهه حساس از تاریخ انقلابمان که دشمن عنود، با همه توان به جنگ اقتصادی با ایران اسلامی برخاسته و درصدد است ناکارآمدی و ناتوانی جمعی از مسئولان شناخته شده را به عنوان ناکارآمدی نظام مقدس اسلامی معرفی کند، اقشار و آحاد مختلف جامعه و در رأس آنان علما و روحانیون که همیشه غمخوار و مدافع حقوق مردم بوده اند، خواهان اقدامات قاطع، عاجل و دقیق قوه قضائیه در برخورد با متجاوزان به حقوق ملت و مفسدان اقتصادی هستند.

مردم در این زمینه، به حق می‌پرسند: آیا وقت آن نرسیده که برای این مفسدان، دادگاه‌هایی ویژه تشکیل شود و به جرم آنان، خارج از نوبت، و به طور انقلابی رسیدگی گردد؟!

اینکه هسته‌های اصلی و دانه درشت‌های فساد و اخلال دستگیر شوند، خبر‌هایی است خوش و موجب امیدواری، ولی متأسفانه این امید با اطاله رسیدگی و یا رسیدگی غیر انقلابی، تبدیل به یأس مردم و موجب امیدواری مفسدان می‌شود. از خبر‌هایی که امروزه فراوان می‌شنویم آن است که مفاسد فلان رانت خوار یا اختلاسگر، پس از مدت‌ها کشف گردیده، ولی او پنهان و یا به خارج از کشور متواری شده است. سؤال این است که چرا قبل از آنکه فساد ریشه بدواند و غده چرکین آن سر باز کند، قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم، ورود نمی‌کند و به علاج واقعه قبل از وقوع نمی‌پردازد؟

همانطور که مستحضرید، رهبر حکیم انقلاب اسلامی بار‌ها بر این نکته تأکید کرده‌اند که باید قوه قضائیه، مظهر عدالت و ملجأ مورد اطمینان و پناهگاه آرامش بخش مردم باشد. سؤال این است که چرا در این برهه شاهد برخورد انقلابی، آرامش بخش، قاطع، فوری و خارج از نوبت با تروریست‌های اقتصادی که گلوی مردم را می‌فشارند و شاید بسیاری از آنان مفسد فی الارض و مستحق اعدام باشند، نیستیم؟

بی‌تردید بخشی از کاستی‌ها و نابسامانی‌های این عرصه معلول سستی‌ها، مسامحه کاری‌ها و ضعف مدیریت‌ها است، ولی نمی‌توان نقش قوه قضائیه در جلوگیری از این معضلات را نادیده گرفت.

روحانیون فارس در راستای حمایت همه جانبه از مطالبات به حق مردم و با هدف انتقال خواسته‌های آنان به متولیان امور، ضمن تذکر به رؤسای محترم قوای مجریه و مقننه مبنی بر رسیدگی فوری و قاطع به مشکلات اقتصادی مردم، از حضرتعالی به عنوان عالی‌ترین مقام قضایی کشور انتظار دارند با این پدیده شوم، به طور همه جانبه، دقیق، فوری و انقلابی برخورد نموده و بدینوسیله موجبات یأس دشمنان و رضایت خاطر مردم عزیز را فراهم آورید».

این نامه به امضای نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، نمایندگان فارس در مجلس خبرگان رهبری، جامعه اساتید حوزه علمیه فارس، جامعه روحانیت شیراز، مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس، سازمان تبلیغات اسلامی فارس و مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس رسیده است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایمان
France
آفرین به مر اجع لااقل ائمه استانها دیگه کجان
عجب
Iran, Islamic Republic of
یعنی اگر علما نامه نزنند، قوه قضائیه نباید به وظایف قانونی خود که بابت آن میلیاردها تومن از بیت المال حقوق و مزایا و امتیازات می گیرد، عمل کند؟!
مفهوم این نامه ها یک چیز است:
اوضاع فساد در کشور بسیار بحرانی است!
و این اوضاع نتیجه عمکرد همین دستگاه قضا و قوای دیگر است و الا مردم که نه رانت اطلاعاتی برای منفعت طلبی هزاران میلیاردی دارند و نه پول کافی برای واردات کالای قاچاق یا کالاهای اساسی با دلار دولتی و توزیع با دلار آزاد!
عمده این حضرات مفسد، یا از مسئولین سابقند، یا از مسئولین فعلی و یا بستگان و خانواده هایشان هستند!
حالا به امید مبارزه با این عوامل دزدی و غارتگری بیت المال، احتکار و گرانفروشی بمانید!
امید خوبه اما نه از جنس" تدبیر و امید"!
Kardarblash
Iran, Islamic Republic of
در برخورد قاطع با «فساد اقتصادی» علاوه بر مسأله ارز و سکه که این روزها بیشتر مورد توجه است، یک مسأله دیگر هم که اینجانب خواهش دارم رسانه انقلابی جهان‌نیوز روی آن هم مانور لازم را بدهد، مسأله فسادهای اقتصادی فراوان در «واگذاری‌های مسکن مهر» است.
به‌عنوان نمونه، اینجانب بیش از دو سال است گرفتار اداره تعاون و بنیاد مسکن در سطح شهرستان، ادارات کل تعاون و بنیاد مسکن در سطح استان و در سطح ستادی وزارت تعاون هستم و به موازات آن همچنین در سطح بخش و شهرستان و حتی استان همچنین سازمان بازرسی کل کشور مراجعات و تظلم‌خواهی‌های مکرر به دادگاه داشته‌ام برای اینکه از یک نمونه فساد اقتصادی بالغ بر 4 میلیارد تومان جعل و کلاهبرداری جلوگیری شود؛ اما متأسفانه هیچ دستگاهی به وظایف نظارتی که دارد کمترین اعتنایی ندارد و شخص خود من شاهد هستم که دقیقاً به علت همین سوءعملکرد بیش از 40 خانوار کاملاً به نظام مقدس جمهوری اسلامی بدبین شده‌اند.
متأسفانه فساد اقتصادی را ادارات دولتی و حتی دادگاه‌هایی که بنده به آن‌ها مراجعه داشته‌ام نه‌تنها با آن برخورد نمی‌کنند، بلکه عملاً سعی در مشروعیت بخشیدن به آن دارند. بنده این را کاملاً مستند می‌گویم و بیش از دو سال است شخصاً این مسأله تلخ را تجربه کرده‌ام. اگر جهان‌نیوز بخواهد در این خصوص کاری بکند، بنده به نوبه خودم آمادگی دارم اسناد بسیاری را مبنی بر حمایت از فساد اقتصادی در ادارات دولتی و متأسفانه در دادگاه در ارتباط با مسأله خودم در اختیار قرار دهم.
علی اصغر کاردار بلاش؛ همراه: 09196244698
Iran, Islamic Republic of
اين دولت بما كه اهميت نميده شايد كمي از شما حساب برد
هه هه هه
Iran, Islamic Republic of
حتما حساب میبره!...البته اینکه بعد 5 سال اعتراض امثال احمدی نژادها و رحیم پور ازغدی ها و بسیاری فعالان دلسوز عرصه اقتصادی و فرهنگی، یک حوزه علمیه در تهران! و عزیزان علمای یک استان در فارس! بیانیه و امضا حمایت از برخورد قاطع با مفسدان که امیدواریم شامل حالا مسئولین و بستگان شود، می دهند، باید خدا رو شکر کرد!
جهت مزید اطلاع فعلا 31 استان داریم، بیش از صدها مدرسه و حوزه علمیه با بیش از چند صد هزار طلبه داریم.
تصور بفرمایید این حضرات تجمع اعتراضی خود و حمایت از مبارزه با فساد را نه در یک مدرسه علمیه و پشت دربهای بسته که به میان مردم بیاورند، آنوقت می شود امیدوارم به تحرک مسئولین در سامان دادن به اوضاع اسف بار موجود شد.و مردم هم باور می کنند علما و حوزویان تعصب هم لباسی خود(حسن روحانی) را نمی کشند!
تازه دکتراحمدی نژاد هم تقاضای تجمع اعتراضی به وضعیت اقتصادی و معیشتی و فساد و تو دهنی به تهدیدات امریکا را پس میگیرد و خودشم میاد تو این تجمعها.
اما چه کنیم که حوزه ما پشت دربهای بسته شعار میدهد و حتی مردم هم اجازه همراهی با این تجمع را ندارند چون درب همان حوزه قفل است!
ولی دم دانشجو ها گرم....قشنگ برجک مسئولین بی عرضه را میزنند و فساد مسئولین را در افکار عمومی روشنگری میکنند تا بلکه علما مطلع شوند و اعتراضی بکنند!
البته ببخشید الان تابستونه و دانشگاهها تعطیل اما مهرماه برو بچه های دانشجو میاند ها!