کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکتیک دمشق برای اخراج آمریکا از سوریه

21 مرداد 1397 ساعت 23:47

طبق تحلیل یک پایگاه انگلیسی، دمشق احتمالا با پذیرش انتقال معارضان از غرب (ادلب) به شرق (دیرالزور)، به دنبال اعمال فشار بر واشنگتن برای اخراج نیرو‌های آمریکا از شرق سوریه است.


به گزارش جهان نیوز، به موازات آماده شدن ارتش سوریه برای انجام عملیات در «ادلب» که به نظر تحلیلگران ایستگاه پایانی تروریست‌ها است، یک رسانه انگلیسی در یادداشتی به تاکتیک احتمالی دمشق برای فشار بر آمریکا برای خروج نظامیان خود از سوریه پرداخت.

«جینز» که یک پایگاه خبری- تحلیلی در امور نظامی و دفاعی است، ابتدا به مواضع ترکیه و ارتباط‌های این کشور با معارضان در «ادلب» می‌پردازد.

در گزارش این رسانه انگلیسی آمده است: «داده‌های پایگاه «آی اچ اس مارکیت» (IHS Markit) نشان می‌دهد گروه‌های مسلح غیردولتی که ما آن‌ها را "معارضان جهادگرا" می‌خوانیم، در اطراف ادلب تحت مهار و کنترل ترکیه و نیرو‌های نیابتی آن درآمده‌اند».

«آی اچ اس مارکیت» (IHS Markit) یک شرکت بین‌المللی مستقر در لندن است که مطابق اساسنامه آن، کارش تامین و ارائه اطلاعات به متقاضیان است.

طبق گزارش پایگاه «جینز»، ترکیه قبل از شروع عملیات ارتش سوریه در ادلب، «احتمالا تحت فشار روسیه که عملا حریم هوایی ادلب را در کنترل خود دارد، ایست‌های نظارت و بازرسی خود را قبل از عملیات گسترده دولت (سوریه) از این مناطق خارج خواهد کرد».

از نظر این رسانه غربی، خروج معارضان مستقر در ادلب و انتقال آن‌ها به شرق سوریه، «احتمالا با پذیرش تلویحی دولت سوریه» انجام خواهد گرفت اگرچه خود دمشق فعالانه اقدامی در این راستا نخواهد کرد.

«جینز» معتقد است، دلیل دولت «بشار اسد» برای پذیرش انتقال معارضان ادلب به شرق سوریه (استان دیرالزور)، «افزایش فشار بر ائتلاف به رهبری آمریکا برای خروج از سوریه» است.

در ادامه این گزارش آمده که «دولت سوریه نهم آگوست (۱۸ مرداد) اعلامیه‌هایی در مناطق تحت کنترل اپوزیسیون در استان ادلب پخش و در آن اعلام کرد که جنگ تقریبا به پایان خود نزدیک شده و از ساکنان خواسته به حکمرانی دولت برگردند».

در ادامه این گزارش تحلیلی آمده است: «متعاقب بازپسگیری جنوب سوریه، آخرین سنگر مهم تحت کنترل معارضان، منطقه‌ای در امتداد مرز ترکیه در شمال غرب سوریه است؛ منطقه‌ای که شامل قسمت اعظم استان ادلب و نوار شمالی حلب است که از عفرین تا ساحل رودخانه فرات در جرابلس را در بر می‌گیرد. این مناطق تقریبا به صورت دو نیمه شمالی و جنوبی در امتداد گذرگاه مرزی باب الهوی و شهر حلب تقسیم می‌شود».

انتشار این گزارش در شرایطی انجام شده که پس از آزادی کامل منطقه جنوب سوریه و پیش از آن پاکسازی حومه دمشق، ارتش سوریه به دنبال عملیات در استان ادلب و پایان دادن به هفت سال خون‌ریزی و شورش مسلحانه گروه‌های تروریستی در این کشور است.

طی دو روز گذشته در خبر‌ها تصاویری منتشر و بر اساس آن اعلام شد که بزرگ‌ترین کاروان نظامی ارتش سوریه عازم ادلب شده و قبل از اعزام این نیرو، حملات هوایی علیه مواضع تروریست‌ها شدت گرفته است.

منبع: فارس


کد مطلب: 633648

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/633648/تاکتیک-دمشق-اخراج-آمریکا-سوریه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com