کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات جان باختن دانش آموزان یزدی در گرجستان

21 مرداد 1397 ساعت 23:16

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در ارتباط با نوجوانان یزدی که در گرجستان کشته شدند گفت: سفر این نوجوانان ورزشی نبوده و نه تنها هیچ مجوزی مبنی بر اردو یا مسابقات ورزشی صادر نشده است.


به گزارش جهان نیوز، مسعود شریعتی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه جایگاه ورزش استان یزد در بین مردم یزد رو به بهبودی است اظهار داشت: بخش مهمی از این دستاورد حاصل تلاش رسانه‌هایی است که پل ارتباطی مردم و مسئولان در حوزه ورزش شدند.

وی با اشاره به اینکه آمار شرکت کنندگان در برنامه‌های ورزشی یزد رو به افزایش است خاطرنشان کرد: این افزایش هم در بحث ورزشکاران سازمان یافته است که با افزایش ۲۸ درصدی در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده و هم در سایر برنامه‌های ورزشی بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: این موضوع در کنار سایر برنامه‌هایی انجام می‌شود که خوشبختانه در تمام شهرستان‌ها و مراکز بخش‌های ما انجام می‌شود و به طور متوسط هر هفته برنامه‌های همگانی بارزی در نقاط مختلف استان یزد برگزار می‌شود.

شریعتی با بیان اینکه بارزترین ورزش همگانی یزد پنجشنبه‌های بدون خودرو است خاطرنشان کرد: هر هفته به تعداد شرکت کنندگان این حوزه افزوده می‌شود و به نوعی الگوی مناسبی در این زمینه در شهر یزد به وجود آمده است.
وی با اشاره به اینکه امسال ۵۴ نفر از آقایان و هشت نفر از بانوان ورزشکار یزد به تیم‌های ملی دعوت شده‌اند خاطرنشان کرد: یزد امسال میزبان مسابقات فوتبال ساحلی در گسترده بین‌المللی بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد تصریح کرد: اعزام به ۲۵ مسابقه قهرمانی کشوری، میزبانی ۱۱ مسابقات کشوری هم از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام در استان یزد انجام شده است همچنین ۱۳ مورد اعزام به مسابقات بین‌المللی ورزشی هم انجام شده است.

شریعتی از کسب هفت مقام بین‌المللی ورزشی در رشته‌های مختلف توسط ورزشکاران یزد خبر داد و گفت: یکی از بارزترین این مقام‌ها درخشش تیم والیبال خاتم اردکان بود که توانست عنوان برتر مسابقات باشگاه‌های آسیا را از آن خود کنند.

وی با اشاره به اینکه کادر فنی این تیم از استان یزد بودند خاطرنشان کرد: لازم است که اقدامات مناسبی صورت پذیرد که در آینده نزدیک شاهد افزایش سطح بازیکنان بومی استان و حضور آن‌ها در مسابقات بین‌المللی باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد بیان کرد: اینکه امسال شاهد دعوت تعداد زیادی از ورزشکاران یزدی به مسابقات بین‌المللی و آسیایی بودیم یک اقدام بسیار ارزشمند است که شایسته است هم از سوی مسئولان و هم از سوی رسانه‌ها حمایت ویژه‌ای از این ورزشکاران صورت پذیرد.

شریعتی بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان سال عهد کردیم که بتوانیم ۴۰ پروژه به پروژه‌های ورزشی استان یزد در چهلمین سال انقلاب اضافه شود و این موارد قطعا در توسعه ورزش استان یزد تاثیر بسیار زیادی به دنبال دارد.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد از این پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی و فرماندارن و دهیاران نقاط مختلف استان بوده که سبب محقق شدن اجرای این پروژه‌ها برای تمام نقاط استان یزد شده است.

وی ادامه داد: از ۴۰ پروژه‌ای که برای افتتاح در امسال در نظر گرفته شده، ۲۱ پروژه در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد و برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرفته که تا پایان امسال مابقی این پروژه‌ها هم به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان از آعاز به کار بیش از ۵۵ خانه ورزش روستایی در نقاط مختلف استان یزد خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفته که در راستای تشویق روستا‌ها برای ایجاد خانه‌های ورزش روستایی، مسابقات ورزشی بین روستایی در نقاط مختلف استان برگزار شود.

شریعتی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل کف پوش‌های غیراستانداردی در برخی سالن‌های یزد مورد استفاده قرار گرفته تصریح کرد: از دو سال قبل سعی شده که از بهترین کف پوش‌های استاندارد استفاده شود به ویژه اینکه کفپوش‌های غیر استاندارد بسیاری از سالن‌ها هم تعویض شده است.

وی با تاکید بر اینکه توزیع مناسب فضا‌های ورزشی در شهر یزد اصلا رعایت نشده خاطرنشان کرد: سعی شده در نقاطی که فضا‌های ورزشی مناسبی وجود نداشته و زمین خوبی برای این منظور وجود داشته، زمین یا توسط خیران و یا توسط اداره کل خریداری و به عنوان فضای ورزشی آماده‌سازی شده و در اختیار مردم محل قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از انجام فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه ورزش و جوانان خبر داد و گفت: تمام تلاش ما این است که تمام شهرستان‌های یزد خانه‌های جوان افتتاح شود.

شریعتی از فعالیت این خانه در شهرستان یزد خبر داد و گفت: امسال به دبنال آن هستیم که خانه جوان در یزد در محلی به زیربنای چهار هزار متر کلنگ‌زنی کنیم و ان‌شاالله سال آینده این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

وی به در پیش بودن هفته ازدواج اشاره کرد و گفت: با مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی جوانان به ویژه استانداری و شهرداری برنامه‌ریزی برای اجرای فعالیت‌های متعددی صورت گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه برنامه‌های این حوزه بسیار گسترده است خاطرنشان کرد: از جمله این پروژه‌ها، برنامه جشن ازدواج با تجلیل از خادمان و فعالان حوزه ازدواج یزد است.

وی در ارتباط با نوجوانان یزدی که در گرجستان کشته شدند گفت: سفر این نوجوانان ورزشی نبوده و نه تنها هیچ مجوزی مبنی بر اردو یا مسابقات ورزشی صادر نشده بلکه کوچکترین اطلاعی مبنی بر انجام این سفر به اداره کل ورزش و جوانان ارائه نشده است.

وی افزود: در صورتی که مشخص شود کوچکترین سوء استفاده از نام ورزش برای این اردو که منجر به کشته شدن دو نوجوان عزیز شده صورت گرفته، اداره کل ورزش و جوانان به عنوان شاکی از متخلفان شکایت قضایی می‌کند و قطعا شدیدترین برخورد‌ها با خاطیان این موضوع انجام می‌شود.

شریعتی در ارتباط با سند راهبردی توسعه ورزشی استان یزد گفت: یکی از ابزار‌های پیشرفت دنیا در هر عرصه‌ای وجود سند راهبردی و توسعه است و اینکه ما نتوانستیم به جایی برسیم یا به دلیل عدم وجود سند و یا به دلیل کاربردی نبودن این سند بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول چند سال اخیر بحث تدوین سند راهبردی و توسعه استان یزد با یکی از بهترین متخصصان حوزه ورزش در دست اقدام قرار گرفته و نگارش آن در مراحل پایانی قرار دارد و خوشبختانه از تمام افراد صاحب نظر در حوزه ورزش استان برای تدوین این سند نظرخواهی صورت گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه پایین به بالا بودن مراحل تدوین آن و همچنین کاربردی بودن از مهمترین خصوصیات این سند است خاطرنشان کرد: این سند برای تمام رشته‌های ورزشی، تمام شهرستان‌ها و نقاط مختلف استان یزد برنامه‌ریزی دقیق دارد.

شریعتی مجموع هزینه‌های این سند را تا الان ۴۰ میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد: ۴۰ میلیون تومان اعتبار مصوب دیگر برای این پروژه وجود دارد و ۲۰ میلیون تومان هم هزینه‌های جانبی از جمله ایاب و ذهاب در طول سال‌های تدوین این سند هزینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بیمه ورزشی از اهمیت بسیار زیادی برای ورزشکاران برخوردار است گفت: از تمام افرادی که در عرصه ورزش وارد می‌شوند تقاضا داریم که نخستین کاری که انجام می‌دهند دریافت بیمه ورزشی است که با هزینه بسیار پاینی انجام می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه ورزشکاران در صورتی که در هنگام ورزش دچار حادثه شوند و همان زمان متوجه شوند می‌توانند از خدمات بیمه حوادث استفاده کنند خاطرنشان کرد: در صورتی که پس از محل شخص متوجه حادثه دیدگی شود تنها با بیمه ورزشی می‌تواند از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 633643

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/633643/جزئیات-جان-باختن-دانش-آموزان-یزدی-گرجستان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com