پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جنگ شدید در شهر غزنی افغانستان

يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب: 633636
خبرگزاری‌فرانسه از تشدید درگیری ها میان نظامیان افغانستان با طالبان در شهر غزنی خبر داد.
جنگ شدید در شهر غزنی افغانستان
به گزارش جهان نيوز، خبرگزاری‌فرانسه لحظاتی پیش در خبری فوری از تشدید درگیری ها در شهر غزنی واقع در افغانستان خبر داد.

بر اساس اعلام خبرگزاری‌فرانسه، این در حالیست که دولت افغانستان در سومین روز جنگ در این شهر اعلام کرده است در نبرد شدید میان ارتش و نیروهای نظامی این کشور با طالبان دست برتر را دارد.

هر دو طرف جنگ یعنی طالبان و نیروهای دولت افغانستان اعلام کرده‌ اند که تلفات سنگینی به طرف مقابل وارد کرده‌ و مناطقی از شهر را تحت کنتر خود درآورده اند.

اگرچه تا کنون آمار دقیق تلفات مشخص نیست، اما برخی منابع اعلام کردند که از ۳ روز پیش تا کنون ۱۱۳ نفر کشته و ۱۴۲ نفر زخمی شده‌اند.

این درحالیست که از تعداد کشته شدگان و زخمی های طالبان در این درگیری خبری در دست نیست.

محمد رادمنش سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به خبرنگاران اعلام کرد که دولت در عملیاتی هماهنگ با نیروهای کماندو، هوایی، پلیس، امنیت ملی و نیروهای زمینی توانسته است طالبان را از غزنی بیرون و کنترل کامل شهر را به‌دست گیرد.

از سوی دیگر نصرت رحیمی معاون وزارت کشور افغانستان در تازه‌ترین نشست خبری خود در بعد از ظهر دیروز اعلام کرد که عملیات پاکسازی شهر غزنی شروع شده، هرچند در برخی نقاط شهر همچنان صدای تیراندازی شنیده می‌شود.

درگیری‌ها در غزنی یکی از سهمگین‌ترین نبردها میان نیروهای دولتی و طالبان به شمار می‌رود.

از بامداد جمعه در پی پیشروی بی‌سابقه طالبان در ۱۷ سال اخیر، این نیروها وارد شهر غزنی شدند و بخش‌هایی از این شهر را در دست گرفتند و از عصر روز جمعه، تمامی ارتباطات مخابراتی این ولایت قطع شد، اگرچه ارتباطات در غزنی در حال حاضر به شرایط عادی بازگشته است.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *