پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

لباس جالب طلبه جوان در «فرمول یک» +عکس

يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 633550
نخستین قسمت از سری جدید برنامه «فرمول یک» به تهیه‌کنندگی و اجرای علی ضیا میزبان کمیل نظافتی طلبه جوانی بود که با لباس رزم در برنامه حضور پیدا کرد.
به گزارش جهان نيوز، سیدعلی ضیا مجری تلویزیون در نخستین قسمت از سری جدید برنامه «فرمول یک» میزبان کمیل نظافتی بود. طلبه‌ای که کلیه خود را به یک کودک هشت ساله اهدا کرد و از آنجایی که خانواده شخص پذیرنده وضعیت مالی خوبی نداشتند، ماشین خود را هم برای تأمین هزینه عمل پیوند فروخت.

او در سری قبلی برنامه نیز با رای مخاطبان به عنوان روحانی برتر انتخاب شد و خاطره‌ای درباره تلاشی که برای نجات جان یک جوان محکوم به اعدام کرده بود تعریف کرد که در آن از کمک 80 میلیون تومانی محسن چاوشی نیز نام برد.

نظافتی که با لباسی شبیه پوشش رزمندگان جنگ به برنامه آمده بود، در پاسخ به ضیاء درباره دلیل این پوشش توضیح داد: «امروز متفاوت به سر برنامه آمدم چون احساس می‌کنم باید یک دفاع جانانه دیگری داشته باشیم. ما هشت سال دفاع مقدس داشتیم و من که از بچگی بسیجی بودم حالا احساس می‌کنم اوضاع به گونه‌ای است که باید لباس رزم به تن کنیم و از کشور دفاع کنیم. من بی‌علت این لباس را نپوشیدم و تا حق مردم را نگیرم ساکت نمی‌نشینم.»

این طلبه ادامه داد: «وقتی دیدم مردم خرمشهر از نظر آب در مضیقه قرار گرفته اند منتظر ماندم تا ببینم آیا کسی از جمله سلبریتی‌ها برای کمک می‌رود یا خیر. اما دیدم خبری نشد. سرانجام پستی در صفحه‌ام گذاشتم و گفتم قرار است به خرمشهر بروم. بعضی از مخاطبانم گفتند نرو و جانت به خطر می‌افتد. اما من گفتم به هر حال باید کنار مردم باشم و جانم اهمیتی ندارد.»


ماجرای کمک مستر تیستر به مردم خرمشهر
نظافتی تصریح کرد: «وقتی به آنجا رفتم و شرایط را از نزدیک دیدم، متوجه وضعیت اسفناکی شدم که حاکم بود. من به یکی از افراد معروف فضای مجازی آقای سپیدنام که به عنوان مسترتیستر معروف است زنگ زدم و از او کمک خواستم. ظاهر ما دو نفر اصلا به هم ربطی ندارد اما او استقبال کرد و با 100 میلیون از تهران آمد و من هم از طریق فالورهایم 60 میلیون تهیه کردم. پنج کامیون آب به خرمشهر برده و مقطعی مشکلات حل شد. حاج آقا بی‌آزار تهرانی هم 120 میلیون پول آوردند که از او خواستیم روستاها را شناسایی کند.»

این طلبه جوان یادآور شد: «به مرور مشکل آب شهر حل شد اما وضعیت روستاها اسفناک بود. به هیچ عنوان آب نداشتند. من به یک روستایی رفتم و دیدم مرد 50، 60 ساله گریه می‌کند او گفت امروز دو تا گاوی که تمام سرمایه من بود از بین رفت و خاکش کردم. خیلی از گاوها بینایی‌شان را از دست داده اند و مجبور شده ایم ذبحشان کنیم. تمام سبزی هایمان خشک شده و معیشتمان در خطر است.»

نظافتی در سخنان تندی گفت: «واقعا نمی‌دانم مسئولان نظاممان دارند چکار می‌کنند؟ واقعا نمی‌شود گلایه نکرد. من در صفحه‌ام می‌نویسم آقای وزیر تو را به دین و شرفت با من بیا و وضعیت را ببین. آخر چطور می‌گویی مشکل حل شده؟ جلوی دوربین می‌گویند هیچ مشکلی در مملکت ما نیست! در این شرایط چرا نباید من طلبه لباس رزم بپوشم؟»

او در پاسخ به این سوال ضیاء که آیا اگر دولت اصولگرا حاکم بود هم اینگونه نقد می کرد، ادامه داد: «من نه اصولگرا هستم نه اصلاح طلب. تا دلتان بخواهد هم رفیق اصولگرا و اصلاح طلب دارم معیار من انقلابی بودن است و درد مردم باید درد من باشد. هر وقت هم از این مرحله فاصله گرفتم بدانید دنیازده شده ام.»

انتقاد طلبه جوان از لغو کنسرتها و کشتن سگ ها
این طلبه در پاسخ به اینکه اگر قدرتی داشت چه می کرد، افزود: «اگر بتوانم کاری انجام دهم اولین کار اشتغال زایی می‌کنم. باید برای آرامش مردم هم کارهایی کرد. من با فلسفه اینکه آیا کنسرت برگزار شود یا نشود کاری ندارم اما وقتی مجوزی داده شد چرا آن را لغو می کنند؟ چرا بعد از 45 دقیقه اجرا، کار را تعطیل می کنند؟ اگر اشتباه بود چرا مجوز داده بودید؟ اگر مجوز داده اید چرا آن را کنسل می کنید؟ راحت ترین کار این است که کنسرت را لغو کنیم، سگ ها را با اسلحه شکاری بکشیم و اگر دلاری گم شد فقط بگوییم ان شاءالله پیدا می شود! یک یاالله بگویید دیگر!»

منبع:خبرآنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *