کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بودجه نظامی عربستان از ۳۰ میلیارد دلار گذشت

21 مرداد 1397 ساعت 10:15

وزارت دارایی عربستان در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که بودجه نظامی این کشور در نیمه نخست سال میلادی نسبت به مدت مشابه سال 2017 با رشد 34.2 درصدی به 30 میلیارد و 200 میلیون دلار رسیده است.


به گزارش جهان نیوز، در ادامه گزارش وزارت دارایی سعودی آمده است، هزینه های نظامی این کشور در سال گذشته میلادی تنها 22 میلیارد و 500 میلیون دلار (84 میلیارد و 200 میلیون ریال سعودی) بود.
 

دولت سعودی 21.5 درصد از مجموع بودجه سال 2018 معادل 56 میلیارد دلار (210 میلیارد ریال سعودی) را به بخش نظامی اختصاص داده است.
 
منابع خبری به نقل از اظهارات سابق «محمد بن سلمان» ولیعهد و وزیر دفاع سعودی، میزان واردات سالانه این کشور را 70 میلیارد دلار اعلام کرد، سلاح هایی که از آنها برای کشتار مردم مظلوم یمن استفاده می شود.عربستان سعودی از فروردین ماه 96 خود را درگیر جنگی فرسایشی در یمن کرد که این امر خسارت های جانی و مالی زیادی را برای ریاض در برداشته است، به گونه ای که کارشناسان بر این باورند در خوشبینانه ترین حالت هر روز جنگ برای دولت سعودی 200 میلیون دلار هزینه دارد.
 
ریاض طی سال ها درگیر جنگی خونین در یمن بوده و مردم این کشور را پیوسته با انواع تسلیحات کشنده و غیرمتعارف هدف بمباران قرار داده است.نتیجه این اقدام، هزاران کشته، میلیون‌ها آواره و اوضاع وخیم انسانی بوده است.
 
در تازه ترین این جنایت ها، جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، روز پنجشنبه (18 مردادماه) اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در شهر 'ضحیان' در استان صعده واقع در غرب یمن را هدف قرار دادند که در جریان آن دستکم 50 کشته و 77 تن دیگر زخمی شدند.با وجود هشدارهای فزاینده گروه های مستقل حقوق بشری درخصوص ابعاد فاجعه بار جنگ یمن، بسیاری از کشورهای غربی همچنان به حمایت های تسلیحاتی و لجستیکی از ائتلاف سعودی ادامه می دهند.

منبع: رجا نیوز


کد مطلب: 633494

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/633494/بودجه-نظامی-عربستان-۳۰-میلیارد-دلار-گذشت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com