کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقوی‌حسینی:

هیچ اعتمادی در مذاکره دوباره به آمریکا نیست

21 مرداد 1397 ساعت 9:17

عضو کمیسیون امنیت ملی معتقد است که هیچ اعتمادی در مذاکره دوباره ایران با آمریکا وجود ندارد.


به گزارش جهان نیوز، سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به عقب‌نشینی‌های مواضع رئیس جمهور آمریکا در روزهای اخیر، گفت: ترامپ فکر می‌کرد که اگر از برجام خارج شود و از سایر کشورها دعوت کند که برای تحریم ایران به آمریکا بپیوندند همه کشورها به دستور وی پاسخ مثبت می دهند.

وی افزود: ترامپ گمان می‌کرد، می‌تواند مانند قبل از برجام همه کشورها را علیه جمهوری اسلامی ایران بسیج کند، اما چنین اتفاقی نیفتاد یعنی نه تنها کشورهایی مثل چین و روسیه نپذیرفتند که به تحریم‌های آمریکا علیه ایران بپیوندند، حتی شرکای اروپایی ترامپ هم حاضر نشدند به تحریم‌ها ملحق شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: برای آمریکایی‌ها خیلی سخت است که کشورهایی همانند ترکیه، پاکستان، هندوستان اعلام کنند که از این تحریم‌ها حمایت نمی‌کنند، بنابراین آمریکایی‌ها دچار انزوا شدند و ترامپ هم درباره این موضوع به شدت عصبانی است که نتوانسته کشورها را با خودش همراهی کند به همین دلیل است که اظهارات ضد و نقیضی در صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا وجود دارد.

نماینده مردم ورامین بیان کرد: اگر آمریکایی‌ها عذرخواهی کرده و رفتارشان را عوض کنند و به برجام که قبلا نهایی شده بود، پایبند شوند، اگر به این قرارداد برنگردند هیچ اعتمادی در مذاکره دوباره به آمریکا نیست.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 633482

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/633482/هیچ-اعتمادی-مذاکره-دوباره-آمریکا-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com