چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۶۵

کیهان: آقای مطهری ترامپ را شماها گستاخ کردید

يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 633442
در پی انتشار خبر ویژه‌ای به تاریخ ۱۸مرداد ۹۷ به نقل از روزنامه وطن‌امروز، علی مطهری توضیحی ارائه کرد.
کیهان: آقای مطهری ترامپ را شماها گستاخ کردید
به گزارش جهان نيوز، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:در توضیح علی مطهری آمده است: به نقل از روزنامه وطن امروز آورده‌اید: «علی مطهری در اظهارنظری مقصر وضعیت کنونی ریال را سپاه‌پاسداران (به جرم موشک‌پراکنی به سمت داعش) و سایر دلواپسان و منتقدان برجام معرفی کرده است.» و آنگاه پاسخ آن روزنامه نیز ذکر شده است.

جهت اطلاع خوانندگان محترم کیهان به عرض می‌رساند نویسنده یادداشت وطن امروز برای آنکه بتواند به سخن اینجانب پاسخ بدهد، ابتدا آن را تحریف و مطابق میل خود کرده، آنگاه به پاسخ پرداخته است که طبعا این پاسخ ربطی به نظر من ندارد. در اظهارنظر من عبارت «موشک‌پراکنی به سمت داعش» وجود نداشت، ضمن این که کلمه «دلواپسان» نیز توسط خبرنگار اضافه شده بود و در ادبیات من نیست.

مضمون سخن من در آن مصاحبه در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسید مسئول وضع فعلی  کشور کیست، این بود که مسئول وضع فعلی فقط دولت نیست، ضمن این که سوءمدیریت دولت را هم قبول دارم. گفتم بخشی از حکومت از ابتدا مخالف اجرای برجام بود و کارشکنی کرد و به هدفش هم رسید. اگر دو بخش موجود  در حکومت از ابتدا در موضوع برجام متحد بودندامروز به میزان قابل توجهی از سوی اروپا و شرکتهای آمریکایی در ایران سرمایه‌گذاری شده بود  و ترامپ هم به آسانی نمی‌توانست از برجام خارج شود.

مسئول وضع فعلی علاوه بر دولت، کسانی هستند که موشک هوا کردند، و مقصودم موشکی بود که چند روز بعد از امضای برجام با آن جمله معروف عبری و احتمالا با هدف اجرا نشدن برجام بی‌موقع پرتاب شد، نه موشکهایی که چندین ماه بعد به سوی داعش شلیک شد که آن، کار درستی بود.

کیهان: آقای مطهری تجاهل‌العارف می‌فرمایند. آمریکایی‌ها قبل از برجام و همان زمان که توافق موقت ژنو را امضا کردند، به فاصله یک ساعت، همان توافق را توسط جان کری زیرپا گذاشتند؛ در حالی که سال ۹۲، نه موشکی شلیک شده و نه به عبری جمله‌ای روی موشک نوشته شده بود.

قبل از ترامپ، دولت اوباما بارها و به شکل سیستماتیک، برجام را زیر پا گذاشت، تحریم‌های مختلف مالی و بانکی وضع یا اجرا کرد که به اذعان وزارت خارجه نقض برجام بود و طرف‌های خارجی همکاری با ایران را مورد ارعاب قرار می‌داد.
بنابراین همداستانی آقای مطهری با هراس‌افکنی آمریکا و اروپا و اسرائیل علیه توانمندی موشکی ایران، نوعی تحرک ناکام برای سلب مسئولیت از خود (در حمایت از تصویب ۲۰ دقیقه‌ای و بی‌ملاحظه برجام) و نوعی همنوایی با منطق‌ سست‌ دشمن است. ضمن اینکه باید پرسید آیا در برجام تعهد داده بودند که دیگر ایران آزمایش و شلیک موشکی انجام دهد؟ آقای مطهری از چنین وعده خیانت‌آمیزی خبر داشت و ماجرا را پنهان می‌کرد؟!  اگر چنین تعهدی نبوده، چرا آقای مطهری آب به آسیاب خشک استدلال‌های رژیم بی‌منطق آمریکا می‌ریزد؟!

آقای مطهری خود بهتر از هر کسی می‌داند که علت خروج آمریکا از برجام چیست اما آدرس غلط می‌دهد. این حاصل کوتاهی در تصویب برجام و عدم نظارت در اجرای یکطرفه آن است که امثال آقای مطهری متهم ردیف اول هستند.
 وقتی برخی دولتمردان و نمایندگان مجلس بارها گفتند حتی اگر آمریکا از برجام خارج شود ما در برجام می‌مانیم، در واقع این اطمینان را دادند که دولت ایران تعهدات یکطرفه پرخسارت را به هر قیمت اجرا می‌کند و بنابراین آمریکا برای خروج از برجام و عدم اجرای تعهدات اقتصادی، تحریمی متقابل خود نباید کمترین دغدغه و نگرانی داشته باشد! ترامپ و تیم او، از این پالس قوت قلب گرفتند آقای مطهری!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ali
Iran, Islamic Republic of
آقای کیهان تعهد پرخسارت برای امریکا یا ایران اگر برای ایران باشد پس چرا ترامپ از برجام خارج شد اگر برای امریکا بود که در حال حاضر خارج شد پس دولت در نفس قرارداد موفق بوده است .حال دلیل این همه جار و جنجال چیست .
Iran, Islamic Republic of
شما آبمیوه که میگیری تفالش رو هم نوش جان میکنی یا میریزی دور؟
Iran, Islamic Republic of
وقتی کسی بخاطر کسی دیگر و رابطه فامیلی با دیگران در مسند بالایی نشته ولی شایسته آن نیست حق دارد نسنجیده صحبت کند و مدام دنبال رفو کردن اظهاراتش باشد. آقای مطهری شما روزی منتقد بودید و درست بود ولی امروز توجیه گر و جاده صاف کن کسانی هستید که مردم را به مرحله زوال رسانده اند. شما ناخواسته جاده صاف کن دشمن هم شدید که هنوز جبران نکرده اید
هادی
Iran, Islamic Republic of
اگر خارج نشه که به نفع آمریکاست...
اگر خارج بشه سیاستشه که گول بزنه وگرنه به نفعشه...
در هر دو حالت به نفع امریکاست...
منطق کیهان....
Iran, Islamic Republic of
برجام بازی و مسابقه بُرد بُردی بود که طرف همه چیز هسته ای رو بُرد و رفت
امروز شماها سفسطه می کنید اگه برای ما خسارت داشته چرا اون ازش بیرون رفت

مساله ساده ست
ما هسته ای رو نابود و شدیدترین بازرسی ها حتی از دانشگاه رو پذیرفتیم و هنوز داریم اجرا می کنیم
در عوض طرف مقابل تحریمها رو برگردونده و میگه خوب ابزاری گیر آوردم
فشار و گرفتن امتیاز
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری متاسفانه آب به آسیاب دشمنان این نظام می ریزد بصیرت لازم ندارد
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری چرا برای لغو کنسرت ،حضور زنان در ورزشگاه ،رفع حصر سران فتنه و... یقه پیراهنش را پاره می کند،!!! اما برای گرانی ارزاق عمومی مردم ،رکود بازار ،بیکاری ، بی نتیجه بودن برجام و ... ساکت میشود؟!!!
هادی
Iran, Islamic Republic of
خودتم دیگه میدونی که حرف بی ربط زدی...
سرور
Iran, Islamic Republic of
بله.دولت در نفس قرارداد یکطرفه و بدون تضمین متقابل در برجام هنر به خرج داده است!
بااین توجیه فتحعلی شاه هم در نفس بستن قرارداد ترکمنچای با روسها موفق بوده است.اینطور نیست؟
شمه
Iran, Islamic Republic of
شاه قاجار امتیاز داد و می بایست می داد اما برجام یه قرارداد دو طرفه که امتیاز دادنی و گرفتنی داشت اما سوالی که وجود دارد این است که قاعده بازی را کی بهم می زند و چه کسی جر زنی می کند کسی که برد کرده یا فکر کند قرارداد به نفعش نیست حالا به نظر شما امریکا در کدام وضعیت قرار دارد؟
سرور
Iran, Islamic Republic of
سرکارعلیه.یکم یواشتر!
نفس بستن یک قرارداد هیچ مشکلی را حل نمی کند همانطوری که هم در ترکمنچای و هم در برجام شاهد بودیم.
چیزی که واقعیت دارد این است که قرارداد برجام بدون گرفتن تضمین عملی از طرف مقابل امضا شد و در عرف حقوقی قرارداد بدون ضمانت متقابل یعنی هیچ. فرقی هم نمی کرد، اگر قرارداد یکطرفه باشد طرفی که تضمین نداده است می تواند تا جایی جلو برود و پس از آن Claim یا بقول خودمانی ها دبه یا بامبول کند.کاری که بسیار کمرنگ در دوره اوباما شروع شد و در دوره ترامپ تکمیل شد.فرقی هم نمی کرد اگر هیلاری هم بر سر کار می آمد پس از آنکه آنها به حدی از کار افتادن صنعت اتمی ایران می رسیدند این کار را انجام می دادند.
اما جواب سوال آخر سرکارعالی: امریکا الان در وضعیت پیروز میدان بدون تحمل کمترین خسارت قرار دارد.
ali
Iran, Islamic Republic of
هر قرارداد حتی در کم اهمیت ترین مسائل براساس بند های منعقد شده شخص و یا وکیل ان متعهد به انجام می گردد . قرارداد برجام با یک کشور نیست بلکه با 5+1 کشور می باشد بحثی که شما مطرح می کنید مفهوم ان این است که مذاکره از پایه و اساس غلط بود یعنی از دوره هاشمی رفسنجانی تا به امروز حالا چرا فقط دولت روحانی وجه المصالحه شما شده الله اعلم .دوم اینکه امریکا در همه مراحل یه طرف قرارداد بوده است.
Iran, Islamic Republic of
قرار بود با برجام تحریم نباشد وقتی برجام بود تحریم هم بود و فقط قدرت و توان هسته ای ما نبود یعنی خسارت محض بود.
Iran, Islamic Republic of
امریکا شیره برجام را مکید و تفاله اش را دور انداخت و نقض برجام از دولت اوباما شروع شد حتی در طول مذاکرات ژنو امریکایی ها تحریم می کردند و ما مذاکره می کردیم !
Iran, Islamic Republic of
امریکا بعد از گرفتن نتیجه از برجام خارج شد و ان بتن کردن صنعت هسته ای و از بین بردن صنعت هسته ای ایران یعنی تمام امتیازات را گرفت بعد رفت و چیز دیگری از صنعت هسته ای نمانده و هیچ امتیازی هم نداد
Iran, Islamic Republic of
مساله اینقدرها هم سخت نیست
آقا شما یه ماشینی خریدی کل پول رو هم یکجا دادی حالا صاحب قبلی ماشین میگه ماشین رو بهت نمیدم باید پول بیشتری بدی
البته هرچقدر پول و امتیاز بدی باز راضی نخواهد شد و بعد از مدتی باز میاد سراغ ماشین تحریمها
بنظر شما معامله برا کدوم طرف خسارت محضه
France
چرا کیهان به همه مخالفها می پره ؟ مگر مملکت ارث پدریش هست ؟
France
این مطهری هر چی هست این جرات را داره بدون محافظ هر روز از سید خندان تا خیابون قبا دم خونش پیاده و تنها میره .تنها میره میوه فروشی میره سوپر مارکت ، بازها خودم بهش اعتراض کردم به اوصاع کشور با لبخند وایمیسده و جواب میده .
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
اینقدر تشریفات تو مسئولین و بعضی نمایندگان نهادینه شده که اگه یکی هم به وظیفش که همون ساده زیستیه عمل کنه انگار که ایثار کرده و شب عملیات تو میدون مین رفته!
Iran, Islamic Republic of
آقاي مطهري آمريكا اصلا پايبند به توافق بر جام نبود از روز شروع توافق تحريم ها را ادامه داد و شما و همفكران شما خود را به جهالت مي زديد و عمل خلاف آمريكا را توجيه مي كرديد .
كار آمريكا و نشستن در پاي ميز مذاكره فقط براي فريب بود كه با دست خودتان دانش هسته اي را نابود كنيد ( به قول خودشان بدون يك فشنگ ) بعد هم به راحتي زير تعهدش بزند .
عيب است فريب خوردن خودتان را به گردن رقباي داخلي بي اندازيد ./
رقباي داخلي هرچه گفتند چون عمل متقابل وجود ندارد در قلب راكتور بتن نريزيد و 10 تن كيك زرد را نسوزانيد مگر شما گوش داديد .
Iran, Islamic Republic of
حیف نیست وقت میزارید وجواب این .... رو میدید
Iran, Islamic Republic of
همنوا با دشمنان ایران اعتراف میکند که انتظار داشته برجام فعالیت های نظامی و دفاعی کشور را محدود بکند! مگر پرتاب موشک ناقض برجام منحوس بوده؟ چرا در زمان تصویب این پدیده نامبارک این محدودیت تحقیرآمیز و موهن را از موکلین خود یعنی مردم پنهان کردید؟
کاش آقای مطهری از تیم ایران تعویض میشد
Iran, Islamic Republic of
از نکات آموزشی مربیان آمریکائی در مسابقات ورزشی:
از تیم احمقها نترسید
رقیب رو بترسونین
رقیب رو عصبی کنین
حواس رقیب رو پرت کنین
به نقطه ضعف حریف حمله کنید
از گوشی حمله کنید که دفاع نداره
حریف رو دور بزنین و از بغل یا پشت غافلگیرش کنین
حریف که گیر افتاد دیگه رهاش نکنین
معمولا حریف به چند دلیل به شما لبخندمیزنه؛ یا از شیطنته، یا از ترسه؛ یا از روی حماقته که شما همشو از شیطنت او حساب کنین.
به حریف رحم نکنین
هرچه حریف خسته تر شد شما محکمتر برخورد کنین
سانیورچی بازم سانیور کن
Iran, Islamic Republic of
علت انحراف این آقازداه چبست؟
Iran, Islamic Republic of
خود بررگ بینی
Iran, Islamic Republic of
در رفاه كامل است فكر ميكنه حقش بيشتر از اينهاست و.بقيه براي انقلاب زحمت كشيد ه اند را ناديده ميگيره .البته بقيه اقا زاده ها فكر ميكنند ولي نعمت هستند ولي نمي دانند نظام يعني مردم
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
کینه توزی!
کیهان روز به روز افول پیدا می کنه
این تحلیل رو نه نه قمر سر کوچه ما هم می گه!!!
Iran, Islamic Republic of
پس معلوم می شود ننه قمر سر کوچه شما، از شما چیز فهم تر است.
هادی
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم با این ربط و تحلیل بیجایی که انجام دادی...
Iran, Islamic Republic of
کاش اندازه ننه قمر بصیرت داشتی....
Iran, Islamic Republic of
اقای کیهان شما و امثال شما با بی سیاستی خود بهانه و چماق بدست ترامپ دادید.خود را تبرئه نکنید
Iran, Islamic Republic of
شما چقدر ساده ای. ترامپ نیازمند بهانه نیست.
Iran, Islamic Republic of
اتفا قا اين سري ترامپ با اقا زادها و اموال مفت در اختيار انها در امريكا و اروپا كار داره پس بترسيد و بلرزيد ما چيزي براي از دست دادن نداريم
Iran, Islamic Republic of
تضمین روحانی به موگرینی برای ماندن در برجام باعث خروج ترامپ از برجام شد.
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
شما و همفکرانتان که میگین ؛ کیهان تاثیر گذار نیست!! پس چطور رو سیاستهای ترامپ اثر گذاشته؟؟!
Germany
مژدگانا که گربه عابد شد. کیهان و این ژستها؟ خجالت نمیکشید؟
Iran, Islamic Republic of
از کیهان می ترسید چون با افشاگری های خود برخی را رسوا می کند
Iran, Islamic Republic of
آنهایی باید خجالت بکشند که پیمان شکنی شیطان بزرگ رو به گردن مخالفان برجام نافرجام می اندازند.
Iran, Islamic Republic of
معلوم نيست چي ميخواد ؟ زندگي از اينكه شما داريد مرفه تر نميشه جانم
Iran, Islamic Republic of
از لحاظ ثروت رو دست امير نشين هاي خليج فارس زديد اونهم مفت و مجاني حداقل انها سرمايه گذاري و توليد ميكنند ولي شما يكراست دستتون تو خزانه است
Iran, Islamic Republic of
برجام جام زهري بود كه علي رغم هشدارهاي رهبري به زور به ملت خوراندند .! و الان نيز دولت و مجلس دنبال در پي توجيه بي بصيرتي خود هستند !
Iran, Islamic Republic of
کیهان زیادی حرف میزند
کیهان درست میگه .
Iran, Islamic Republic of
زیاده خواهی ترامپ در بحث موشکی و منطقه ای نتیجه برجام بود که این درس بد را به دشمن داد که به زور میتوان از ایران امتیاز گرفت .
United States
و مردم را افکار و رفتار و ایدئولوژی شما آقای شریعتمداری بدبخت و زمینگیر کرده است مردم باید همه جور بدبختی و بیچارگی را تحمل کنند که شما مرگ بر این و آنت بر قرار باشد
Iran, Islamic Republic of
بله حرف های خوبی می زنه تحمل این حرف ها را ندارید چون تا عمق جان برخی را می سوزاند
Iran, Islamic Republic of
ایدئولوژی و افکار غرابگرایان و لیبرال های وطنی باعث بدبختی و فلاکت مردم است .
Iran, Islamic Republic of
ارزش پاسخ ندارد
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای آقای مطهری و همفکرانش آب به آسیاب دشمنان می ریزند
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
تمام بدبختی کشور و مردم و خسارتهای به بار آمده از برجام و وضعیت اقتصادی امروز جامعه زیر سر علی مطهری و همفکرانش در دولت و مجلس می باشد
Iran, Islamic Republic of
مزخرف نگو
جواد
Iran, Islamic Republic of
هرچه فریاد دارید سر آمریکا بزنید
وقتتان را صرف شیطانهای کوچک نکنید
شیطان بزرگ شایسته دریافت خشم مقدس شماست
Iran, Islamic Republic of
درست میگه تصویب 20 دقیقه ای و بدون مطالعه برجام باعث تحمیل خسارت محض به مردم و کشور شد.
Iran, Islamic Republic of
نمیتوان گفت اینها خوشبین هستند.مانند روز روشن است نمی توان به امریکا و وعده او اعتماد کرد. برجام درزمان تصویب جایی برای خوشبینی نگذاشته بود.ما در برجام مورد معامله را در ازای وعده نسیه دشمن دادیم.
Iran, Islamic Republic of
باید ملت خصوصا تهرانی ها با مهره های.... بیشتر آشنا شوند و هر کسی را به مجلس نفرستند که جاده صاف کن باشند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
باسلام،متاسفانه آقای مطهری مواضع درست وانقلابی نداره
،نسبت به عملکرد ایشون اعتراض دارم
Iran, Islamic Republic of
هه من کلا نسبت به تمام وجود ایشون انتقاد دارم نمی دونم چرا باید تایید صلاحیت بشه و بده تو مجلس
Iran, Islamic Republic of
ای کاش دبیر کیهان بره چند روزی از دکتر مطهری اداب سیاست را یاد بگیره . خداوند امثال مطهری را بیشتر و امثال دبیر کیهان را کم کند
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب مطهری
چرا باید مجموع های کشوری برای امضاء برجام هماهنگ می شدند!؟
چرا اصلا چنین انتظاری داری!؟ بلافاصله بعد از امضاء برجام آمریکایی ها زیر همه توافقات زدند! این دیگه چقدر دلیل و شواهد و قرائن می خواهد که شما بفهمید آمریکایی ها غیر قابل اعتماد هستند!؟
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب مطهری
بهر حال بگی سپاه مقصر اوضاع پیش اومده می باشد یا آمریکا یا دولت ناکارآمد روحانی؛ ولی گفته تاریخی شما در روز تصویب برجام در مجلس از ذهن هیچ کسی پاک نمیشه که فرمودید « 20 دقیقه هم برای تصویب زیاد بود»!!!
و دست و پا زدنت و این در و اون در کردنت فقط و فقط به خاطر آینده سیاسیت هست!


Iran, Islamic Republic of
۲۰ دقیقه ای تصویب کردند چون چاره ای جز این نبود!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
حاج حسين هم آدرس غلط ميدهد !!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
دوستان طرفدار بر جام نمی خواهد اینقدر استدلال بیاورند که اگر امریکا سود برده است چرا خارج شده کافی است بر گردند و مصاحبه عزیزان در دانه شان را هنگام امضا بر جام مطالعه کنند و نتیجه حاصل شده را با در پراکنی آنها مقایسه کنند کافیست یک جدول بکشند از شروع برجام تا هنگامی که جناب ترامپ آن را باطل فرمودند و تمام سخنان گهر بار رئیس جمهور وزیر خارجه جناب دکتر متخصص پروفسور صالحی و این گنجینه های دولت از جمله معاون در افشانشان را مطالعه کنند انوقت همه اینها را با اتفاقاتی که افتاده است برد برد نمایند ما لال ما نادان ما سنگ انداز موشک هوا کن داعش کش ضد صهیونیسم و ضد برجام لا اقل خودتان یک مقدار این فسفورها را بسوزانید مملکت مال ما تنها که نیست نا سلامتی شما هم تو این مملکت زندگی می کنید یک کمی هم حالا ملی فکر کنید نمی خواهید دینی باشید خوب ایرانی که هستید نیستید ؟
Iran, Islamic Republic of
یاد جمله آتیش زدن برجام افتادم چی شد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
غفار
Iran, Islamic Republic of
دلها بسوزه برای شهید مطهری، از افاضه های پسر هر روز تنش تو گور می لرزه