جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

اردوغان: تهدید ترکیه اشتباه بزرگ آمریکاست

شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب: 633410
رجب طیب اردوغان تهدید ترکیه از سوی رئیس جمهور آمریکا را اقدامی اشتباه دانست.
اردوغان: تهدید ترکیه اشتباه بزرگ آمریکاست
به گزارش جهان نيوز به نقل از رویترز، یک روز پس از اعمال تعرفه دوبرابری بر کالاهای وارداتی از ترکیه در آمریکا، حال رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه این اقدام آمریکا را به منزله تهدید ترکیه قلمداد و آن را اشتباه بزرگ آمریکا خوانده است.

اردوغان که روز شنبه در جمع خبرنگاران به تنش اخیر در روابط کشورش و آمریکا واکنش نشان می‌داد در عین حال گفته است که تهدید ترکیه بی نتیجه خواهد بود.

وی افزود: موضوع دلار یا یورو یا طلا نیست این جنگ اقتصادی ضد ماست و ما تدابیر لازم را برای مقابله با آن به  عمل آورده ایم.

شب گذشته نیز اردوغان در سخنانی در مراسم حزب عدالت و توسعه اعلام کرد که آمریکا حمایتش را از ترکیه به عنوان یک عضو ناتو بخاطر یک کشیش مسیحی برداشته است و این موضوع بسیار تاسف برانگیز است.

روابط ترکیه و آمریکا طی چند ماه گذشته دچار فراز و نشیب‌های متعددی بوده است و به تازگی نیز بازداشت یک کشیش مسیحی در آنکارا به اتهام جاسوسی و همکاری با مشارکت کنندگان در کودتای ناکام ۲۰۱۶ به تنش در روابط دو طرف افزوده است.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
افتصاد كشور هاي جهان سوم چقدر زپرتي هستند با يك تعرفه لير سقوط كرد
بهمن
Iran, Islamic Republic of
اقای اردغان از این حرفها چند ماه پیش برای روسیه هم زدی یادت رفته به غلط کردن افتاده بودی .