پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

عارف: عملکرد دولت بی انگیزگی را القا نکند

شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب: 633407
رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: نباید به مردم وعده‌هایی داد که امکان تحقق آن حداقل در کوتاه مدت وجود ندارد.
عارف: عملکرد دولت بی انگیزگی را القا نکند
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا عارف در دیدارهای جداگانه با جمعی از اصلاح طلبان استان آذربایجان شرقی و شهرستان آمل ضمن تحلیلی از وضعیت جامعه، ناامیدی از بهبود اوضاع کشور را خطرناک دانست و گفت: همه دلسوزان نظام بخصوص اصلاح طلبان وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید برای عبور از شرایط فعلی کشور مردم و مسئولین در کنار هم باشند چرا که تجربه ثابت کرده است هر گاه به مردم اعتماد کردیم می‌توانیم از سخت‌ترین گردنه‌ها هم عبور کنیم.

 وی با بیان اینکه شرط همراهی مردم با مسئولین صادق بودن با مردم است، تصریح کرد: نباید به مردم وعده‌هایی داد که امکان تحقق آن حداقل در کوتاه مدت وجود ندارد، اگر با مردم صادق باشیم همانند دوران دفاع مقدس همراهی مردم را خواهیم داشت و از این سرمایه اجتماعی لایزال می‌توانیم حداکثر بهره را ببریم.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی اظهارنظرهایی که تنها درصدد القاء ناامیدی در بین مردم است، گفت: کسانی که تنها به دلیل مخالفت با یک تفکر  به دنبال ضربه زدن به امید مردم هستند دلسوز نظام و مردم نیستند چرا که در شرایط ویژه کشور همه با هر نوع تفکری باید در کنار هم قرار بگیردند .وضعیت کشور بگونه ای نیست که  عده‌ای به دنبال رقابت های انتخاباتی و حذف یک جریان باشند. شرط فائق آمدن بر مشکلات کشور، وحدت، تفاهم و همدلی است.

وی با بیان اینکه عملکرد دولتمردان نباید به گونه‌ای باشد که بی انگیزگی را به جامعه القاء کند، خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان در روی کار آمدن دولت آقای روحانی سهیم بودند و نقش اساسی داشتند و برای موفقیت دولت تلاش می کنند. هر چند گلایه های جدی از نادیده گرفتن مدیران برجسته اصلاح طلب در استانها و سپردن مدیریت برخی ارگان‌های دولتی در استان‌ها به مخالفین گفتمان اصلاحات وجود دارد.

 عارف همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای تشکیل شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، گفت: هجمه‌های صورت گرفته به برخی اشخاص در جبهه اصلاحات تصادفی نیست و برای از بین بردن انسجام داخل خانواده اصلاحات است. مایه تاسف است که عده‌ای در داخل جبهه اصلاحات با برخی اظهارنظرها تنها مسیر متلاشی کردن انسجام را دنبال می‌کنند.

 وی تاکید کرد: در کنار عملکرد مثبت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان مطمئنا نواقص و معایبی هم وجود داشته که بعد از انتخابات شوراها با نظرخواهی از برخی نخبگان و حتی منتقدین شورای عالی  اصلاح طلبان اصلاح برخی ساز و کارهای این شورا دنبال شده و امیدوارم شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با اعمال این اصلاحات دور جدید  فعالیت خود را آغاز کند.

 رئیس فراکسیون امید در پایان با بیان اینکه نقدهایی که در فضای رسانه‌ای به شورای عالی اصلاح طلبان مطرح می‌شود را دنبال می کنم گفت: شورای عالی اصلاح طلبان مطمئنا در ادامه فعالیت خود به یک نهاد بالادستی نیاز دارد اما باید توجه کنیم که نقدهایی که صورت می‌گیرد جنبه شخصی پیدا نکند چرا که در شورای عالی اصلاح طلبان منافع شخصی وجود ندارد و باید منافع ملی و مصالح نظام و جریان اصلاحات مدنظر باشد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صمد
Iran, Islamic Republic of
جناب عارف اصلاح طلبان کی به فکرمردم بوده اندآنچه برای آنان مهم است کسب قدرت است ...