کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحلیلگر صهیونیست:

اسرائیل آماده مقابله با حملات متناوب نیست

20 مرداد 1397 ساعت 16:21

پس از آنکه گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به تجاوز اخیر صهیونیست‌ها بیش از 200 موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد، یکی از تحلیلگران ارشد این رژیم تأکید کرد تل‌آویو آمادگی ندارد با حملات متناوب مقاومت مقابله کند.


به گزارش جهان نیوز، «رون بن یشای» تحلیلگر نظامی سرشناس در روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» بر عدم آمادگی این رژیم برای مقابله با واکنش‌های متناوب مقاومت فلسطین به حملات تأکید کرد.

وی در یادداشت خود نوشت: اسرائیل به اینکه آتش‌بس طولانی مدت با حماس در آینده نزدیک امکان‌پذیر باشد، اعتقادی ندارد، همانگونه که برای پذیرش (مقابله با) حملات متناوب چند وقت یکبار (مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات این رژیم) آماده نیست.

بن‌یشای افزود: هدف اسرائیل، بازگشت به توافق‌های آتش‌بس با حماس است که پس از پایان جنگ 2014 حاصل شد زیرا دور جدید تنش‌ها به مسئولان سیاسی و نظامی در تل‌آویو ثابت کرد آتش‌بس پنج‌ساله‌ای که حماس از آن سخن می‌گوید قابل دسترس نیست.

این تحلیلگر ارشد در ادامه مدعی شد: صحبت از این آتش‌بس چیزی جز جنگ روانی حماس علیه اسرائیل نیست و در واقع با موانع بسیاری روبروست که مهمترین آنها مخالفت تشکیلات خودگردان با این آتش‌بس است.

بن یشای که به محافل نظامی رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک است، گفت: آنطور که به نظر می‌رسد اسرائیل تصمیم گرفته معادله بازدارندگی جدیدی که حماس سعی در تثبیت آن را دارد، نپذیرد اما در عین حال ارتش و دولت کاملا قانع شده‌اند که اکنون زمان انجام عملیات نظامی گسترده علیه غزه نیست.

وی ادامه داد: می‌توان از طریق حملات محدود چند روزه یا اجرای سیاست ترور برخی رهبران حماس به گفت‌وگوهای غیرمستقیم با این جنبش رسید.

اواخر هفته گذشته تبادل آتش میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی رخ داد که طی آن سه فلسطینی به شهادت رسیدند؛ در نهایت با وساطت مصر و سازمان ملل از پنجشنبه شب گذشته آتش‌بس برقرار شد.

اخیرا گزارش‌هایی درباره گفت‌وگوهای غیرمستقیم حماس و رژیم صهیونیستی برای رسیدن به آتش‌بس پنج تا هفت ساله منتشر شده است و برخی می‌گویند تا اواخر آگوست تکلیف این موضوع مشخص خواهد شد.

منبع: فارس


کد مطلب: 633389

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/633389/اسرائیل-آماده-مقابله-حملات-متناوب-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com