کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زاکانی مطرح کرد

ماجرای غارت یک میلیارد دلاری در حوزه نفت و بی تفاوتی دولت/ پای نورچشمی‌ها در وسط است؟! +تصویر

20 مرداد 1397 ساعت 15:23

اما رفتارهای عجیب مدیران کنونی PCC در عدم پرداخت بدهی دولت، بدعتی آشکار و خطرناک است.به اعتقاد برخی، شاید پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی (PCC) از پرونده بابک زنجانی هم پیچیده تر باشد.


گروه سیاسی جهان نیوز: چند روز قبل علیرضا زاکانی، نماینده چنددوره مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در توییتی قابل تامل نوشت: «واگذاری امور به مردم شاهراه موفقیت در جنگ اقتصادی با آمریکا است. کوچک سازی دولت ها تاکنون تجربه خسارت باری داشته است. زیرا مفسدان اقتصادی با فرصت طلبی غارت های چند ده هزار میلیاردی کرده اند. امروز روز بازپس گیری اموال ملت از مفسدان است اگرچ کابین همسرانشان کرده باشند»

به گزارش جهان نیوز، اما بعد از این توییت به ظاهر کلی، زاکانی طی توییتی امروز از یک غارت گری چنده ده هزار میلیاری پرده برداری کرد.

این نماینده سابق مجلس نوشته است: «دولت چرا به نسبت غارتگری نورچشمی از بیت المال بی تفاوت است. به نظر استیضاح زنگنه در اولویت است. صورتجلسه فراموش شده بدهکاری دو سال قبل شرکت بازرگانی پتروشیمی به هلدینگ خلیج فارس که باجرایم آن امروز بیش از یک میلیارد دلار است. مجلس و قوه قضاییه از حقوق مردم دفاع کنند.»
 


 
لازم به ذکر است با توجه به حضور مافیای قدرتمند پتروشیمی در شرکت بازرگانی پتروشیمی (PCC) از 1388 تاکنون مفاسدی و تخلفات عدیده ای در آن شرکت رخ داده و علیرغم به زندان افتادن اعضای ارشد و مدیران عامل آن شرکت و صدور قرار وثیقه  دهها میلیاردی  تومانی هنوز بصورت قاطع و موثر با آن برخورد نشده است

اما رفتارهای عجیب مدیران کنونی PCC در عدم پرداخت بدهی دولت، بدعتی آشکار و خطرناک است.

بر این اساس، با توجه به اصرار این شرکت در عدم پرداخت بدهی قطعی که شاید حاصل توافق دست‌های پشت پرده باشد، به نظر می‌رسد، نهادهای نظارتی بایستی به این پرونده خاص ورود کنند و بیش از این اجازه ندهند سرمایه‌های مردم و بیت‌المال در دست عده ای زندانی شود.

به اعتقاد برخی، شاید پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی (PCC) از پرونده بابک زنجانی هم پیچیده تر باشد. به اعتقاد این عده، همانطور که مراجع ذیربط در پرونده بابک زنجانی، دست در دست هم به این پرونده ورود کرده اند، بنابراین باید در این پرونده هم به صورت دقیق و کارشناسی شده ورود نمایند.
 
 
 
 
 


کد مطلب: 633372

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/633372/ماجرای-غارت-یک-میلیارد-دلاری-حوزه-نفت-بی-تفاوتی-دولت-پای-نورچشمی-ها-وسط-تصویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com