کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش کدخدایی به پیشنهاد «رفراندوم»

20 مرداد 1397 ساعت 13:44

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ما تا چند سال گذشته هر سال در کشور یک انتخابات داشتیم اما چند سالی است که با تجمیع انتخابات تقریباً هر دو سال یکبار، انتخابات در کشور برگزار می‌شود.


به گزارش جهان نیوز، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان پیش از ظهر امروز (شنبه) در نشستی خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا اصل 59 قانون اساسی مربوط به برگزاری رفراندوم بر اصل 88 قانون اساسی که مربوط به موضوع سؤال از رئیس جمهور است ارجحیتی دارد یا نه؟ گفت: همه اصول قانون اساسی محترم هستند و نباید از اجرای اصول قانون اساسی چه اصل 59 و چه اصل 88 نگرانی داشته باشیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نظامی مبتنی بر آرای مردم است که از روز اول جمهوری اسلامی بر همین اساس شکل گرفته و امام نیز مسأله برگزاری انتخابات و تصویب قانون اساسی را پیگیری کردند و در نهایت قانون اساسی ما تهیه شد و به رفراندوم گذاشته شد.

کدخدایی تصریح کرد: ما تا چند سال گذشته هر سال در کشور یک انتخابات داشتیم اما چند سالی است که با تجمیع انتخابات تقریباً هر دو سال یکبار، انتخابات در کشور برگزار می‌شود ولی در هر صورت ما هیچ نگرانی از آرای مردم و حضور مردم نداشتیم و نخواهیم داشت و آن را وجه قدرت نظام می‌دانیم.

وی با بیان اینکه اگر رفراندوم در چارچوب قانون اساسی انجام شود می‌تواند به عنوان عامل تقویت نظام باشد، تصریح کرد: نظارت مجلس هم آن گونه که در قانون اساسی ذکر شده و اگر در چارچوب قانون اساسی انجام شود، نباید نگرانی از این جهت داشت.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: مجلس باید به وظیفه نظارتی‌اش عمل کند و مسئولان باید پاسخگو باشند و همین موضوع موجب اعتماد بیشتر مردم می‌شود مشروط بر اینکه همه این موارد در چارچوب قانون  اساسی انجام شود.

منبع: فارس 


کد مطلب: 633336

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/633336/واکنش-کدخدایی-پیشنهاد-رفراندوم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com