کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارجاع کودکان خیابانی مهاجر به وزارت خارجه

20 مرداد 1397 ساعت 13:28

مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به تعداد کودکان خیابانی مهاجر در سطح تهران گفت: ۷۰ درصد از کودکان خیابانی از کشورهای پاکستان، افغانستان و ... هستند که قرار است به زودی تصمیم‌گیری برای آنها به کشورشان انجام شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، داریوش بیات‌نژاد با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی درخصوص جمع‌آوری کودکان خیابانی و مهاجر در سطح استان تهران اظهار کرد: در این زمینه رایزنی‌هایی با وزارت امور خارجه انجام شده است.

وی تصری کرد: قرار شده است کودکان خیابانی که از اتباع سایر کشورها هستند به وزارت خارجه معرفی و در نهایت تصمیم‌گیری برای بازگشت آنها صورت گیرد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد از کودکان خیابانی از اتباع بیگانه هستند گفت: این موضوع یکی از پدیده‌های اصلی تهران محسوب می‌شود و پیامدهای منفی را نیز به همراه داشته است که البته سازمان بهزیستی تلاش‌هایی را برای جمع‌آوری و ساماندهی این کودکان کرده است اما هنوز نتوانسته‌ایم به نتیجه خوبی برسیم.

بیات‌نژاد ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی در دوره جدید جمع‌آوری این کودکان از سطح معابر و خیابان‌هاست که البته تمهیداتی نیز در نظر گرفته شده است.
 


کد مطلب: 633330

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/633330/ارجاع-کودکان-خیابانی-مهاجر-وزارت-خارجه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com