کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرط عجیب برای ورود تعزیرات به پرونده‌های احتکار

20 مرداد 1397 ساعت 13:26

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: زمانی می‌توان موضوع احتکار را درباره پرونده‌ای مورد بررسی قرار داد که وزیر صنعت پیش از آن درخصوص ضرورت عرضه آن کالا اظهارنظر کرده باشد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث تلفن همراه تاکنون 29 پرونده تشکیل شده که در باره 4 پرونده حکم صادر و متخلفان به 12 میلیارد تومان جریمه محکوم شدند.
11وی ادامه داد:  پرونده نیز نقص داشت که برای رفع نفص به سازمان حمایت بازگردانده شده است.

رایگانی همچنین درخصوص رسیدگی به پرونده‌های مربوط به احتکار کالا گفت: زمانی می‌توانیم در رابطه با پرونده‌ای، موضوع احتکار را مورد بررسی قرار دهیم که وزیر صنعت لزوم عرضه آن کالا را پیشتر اعلام کرده باشد، یعنی اگر انباری کشف شود و وزیر صنعت پیشتر لزوم عرضه کالای کشف شده را اعلام نکرده باشد، تحت عنوان احتکار نمی توانیم بررسی کنیم، مانند آن چیزی که در بحث ایران‌خودرو اتفاق افتاد و مسئله را تحت عنوان اختفا به قصد گرانفروشی مورد بررسی قرار دادیم.

وی گفت: همچنین درباره بحث احتکار لوازم خانگی چند روز پیش نماینده اصلی یکی از برندهای معروف کره‌ای لوازم خانگی در اصفهان بازداشت و پس از آن با دستور تعزیرات تمام کالاهای مکشوفه در بازار عرضه شد.
 


کد مطلب: 633329

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/633329/شرط-عجیب-ورود-تعزیرات-پرونده-های-احتکار

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com