کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعزام تیم امداد و نجات صلیب سرخ به کره شمالی

20 مرداد 1397 ساعت 12:04

کمیته بین المللی صلیب سرخ یک تیم امداد و نجات را به کره شمالی اعزام کرده است تا خسارات ناشی از موج گرمای طاقت فرسا و شدید این کشور را مورد بررسی قرار دهد.​


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم ، رادیو آسیای آزاد امروز شنبه اعلام کرده است که یک تیم از کمیته بین المللی صلیب سرخ به کره شمالی اعزام شده است تا خسارات ناشی از گرمای شدید هوا را مورد بررسی و راستی آزمایی قرار دهد.

بر اساس این گزارش صلیب سرخ اعلام کرده است که این تیم امداد و نجات از صلیب سرخ سوئد به کره شمالی اعزام شده اند تا به مقام های پیونگ یانگ کمک کنند.صلیب سرخ هشدار داده است که موج گرما می تواند سلامتی شهرونداه آسیب پذیر کره شمالی را به خطر بیندازد و منجر به نگرانی های جدی درباره کمبود مواد غذایی شود.

تیم امداد و کمک صلیب سرخ قصد دارد 20 پمپ آب قابل حمل را در مناطقی از کره شمالی که با خشکسالی شدید روبرو هستند، نصب و راه اندازی کند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ همچنین 240 میلیون وون کمک مالی در اختیار صلیب سرخ کره شمالی قرار می دهد. این کمک مالی قرار است برای حمایت از 13 هزار شهروند کره شمالی که با خشکسالی و گرمای شدید دست به گریبان هستند، هزینه شود.

صلیب سرخ پیش از این نیز اعلام کرد: موج گرمای شدید هوا در کره شمالی منجر به کاهش تولید محصولات کشاورزی شده و این مساله تبعات فاجعه باری به همراه خواهد داشت.صلیب سرخ نسبت به خطر وقوع بحران امنیت غذایی در کره شمالی هشدار داده است، کشوری که با تحریم های گسترده بین المللی روبرو است.


کد مطلب: 633279

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/633279/اعزام-تیم-امداد-نجات-صلیب-سرخ-کره-شمالی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com