پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

فرمان اصلاحات در دست چهره‌های تازه نفس

شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 633223
چند روزی است که زمزمه‌هایی درباره تغییر ترکیب شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به گوش می‌رسد.
فرمان اصلاحات در دست چهره‌های تازه نفس
به گزارش جهان نيوز، چند روزی است که زمزمه‌هایی درباره تغییر ترکیب شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به گوش می‌رسد. ماجرا به حدود چند ماه گذشته و همزمان با افزایش انتقاد‌ها از این شورا باز می‌گردد و عده‌ای از مسئولان احزاب اصلاح طلب علاوه بر انتقادات ساختاری به این شورا حتی خواستار انحلال آن شدند. اما در روز‌های گذشته این تحولات در حد اضافه شدن برخی چهره‌های جدید به این شورا متوقف ماند و قرار است به زودی سومین دور فعالیت شورای عالی سیاست گذاری آغاز شود.

گزارش‌ها درباره ترکیب جدید اعضا
پایگاه خبری پارس نیوز در گزارشی به حلقه سه نفره «رئیس دولت اصلاحات»، «محمدرضا عارف» و «عبدالواحد موسوی لاری» برای تشکیل و ترکیب جدید شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان خبر داد. آن گونه که پارس نیوز مدعی شده در ترکیب جدید شورای عالی، سازمان منحل شده مجاهدین انقلاب صاحب کرسی شده است؛ از این سازمان منحل شده دو نفر در ساختار شورا حضور خواهند یافت. بر این اساس تصمیم گرفته شده، محمد سلامتی به‌عنوان عضو حقیقی و محسن آرمین به‌عنوان عضو حقوقی سازمان در جلسات شورای عالی شرکت کنند. این گزارش همچنین می‌افزاید: در دوره جدید تعدادی از جوانان اصلاح‌طلب نیز حضور خواهند یافت؛ محمد کبیری، دینی، بهادری، فرشید گلزاده و فائزه دولتی از چهره‌های جوان شورای عالی سیاست‌گذاری هستند.

افراد پیشنهادی عارف
اما رویداد ۲۴ در گزارش خود به ابعاد تازه‌ای از نحوه چینش ترکیب جدید شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان اشاره کرد. این گزارش به اختلاف نظر عارف با برخی دیگر از اعضای شورا اشاره می‌کند و می‌نویسد که رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان موافق اضافه شدن محمد کبیری، زهرا مجردی و محسن آرمین به شورا نبوده و به جای آنان فرشید گلزاده، بابک بهادری و فائزه دولتی را پیشنهاد داده است. محسن آرمین از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب بوده و مدتی هم نایب رئیس مجلس ششم بوده، زهرا مجردی هم عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و جبهه مشارکت است و همسر محسن میردامادی دبیر کل جبهه مشارکت و محمد کبیری از چهره‌های جوان نزدیک به سیدمحمد خاتمی که تلاش‌های زیادی برای راه‌اندازی اتحادیه دانشجویان اصلاح‌طلب انجام داد. اما چهره‌هایی که عارف آنان را پیشنهاد داده سابقه اصلاح طلبی خاصی ندارند و عضو هیئت مدیره بنیاد امید ایرانیان هستند.

۶ چهره جدید در شورای سیاست گذاری
این پایگاه خبری اصلاح طلب در ادامه گزارش خود درباره ترکیب جدید این شورا می‌نویسد: در دوره قبلی افرادی مثل مصطفی معین و سرحدی زاده حضور داشتند، اما تمایلی به شرکت در جلسات نداشتند. شاید این افراد در دوره جدید حضور نداشته باشند. احزاب جدیدی هم به شورای هماهنگی اصلاح طلبان اضافه شدند. در این میان فهرستی هم از افراد حقیقی جدید حاضر در دوره جدید شورای عالی منتشر شده است. فهرستی شامل شش نام که گویا عارف همچنان با آنان مخالف است. عبدا... نوری، نفر اول این شش نفر است. وزیر کشور دولت خاتمی که بسیاری او را گزینه مناسب تری از عارف برای ریاست شورای عالی می‌دانند. محسن صفایی فراهانی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت دیگر چهره ملی است که در دور جدید شورای عالی سیاست گذاری حضور خواهد داشت. شنیده‌ها حاکی از آن است که هیچ کدام از این دو نفر از این پیشنهاد استقبال نکرده‌اند. شهیندخت مولاوردی هم قرار است به این جمع اضافه شود.

وی چندی قبل کنگره حزبش را برگزار کرد و شاید حزب او نیز جواز حضور در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان را به دست بیاورد. سه چهره جوان هم این جمع را تکمیل می‌کنند، مهدی شیرزاد فعال سابق دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت و فرزند احمد شیرزاد نماینده اصفهان در مجلس ششم که بعد از انتخابات سال ۸۸ بازداشت شد. شیرزاد هم اکنون عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت است. پرستو سرمدی روزنامه نگار اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی جمعیت زنان نواندیش دیگر چهره جدید شورای عالی سیاست گذاری خواهد بود. چهره دیگر عماد بهاور عضو شورای مرکزی نهضت آزادی است. حضور بهاور اولین حضور یک چهره از جریان نهضت آزادی در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان محسوب می‌شود.

توضیحات فرشید گلزاده درباره تغییرات در شورای عالی سیاست گذاری
در همین زمینه فرشید گلزاده از چهره‌های نزدیک به محمدرضا عارف در صفحه اینستاگرام خود درباره تغییرات جدید در شورای عالی سیاست گذاری نوشت: «لیست جدید که در جلسه مشترک با حضور آقایان خاتمی، عارف و موسوی لاری تهیه، بحث و نهایی شد. تک تک افراد با نظر هر سه نفر تایید شدند. مثلا کسی از جوان تر‌ها جای آقای آرمین را نگرفت. از بین محمد سلامتی و محسن آرمین، مقرر شد آقای سلامتی به صورت حقیقی و آقای آرمین به نمایندگی از سازمان حضور یابند.» وی در بخش دیگری از این یادداشت درباره اضافه شدن چهره‌های جوان در این شورا هم نوشت: «از میان جوان ترها، آقایان محمد کبیری، دینی، بهادری، گلزاده (البته من همچین جوان هم نیستم) و خانم دولتی انتخاب شدند. قطعا این افراد نسبت به ژنرال‌های اصلاحات کمتر شناخته شده‌اند، ولی هیچ کدام از جوان تر‌ها جای ژنرال‌ها را نگرفتند. قطعا افراد با قابلیت‌تری از من وجود دارد.»

با این حال هنوز از سوی منابع رسمی، این ادعا‌ها تأیید یا تکذیب نشده است و باید منتظر ماند و دید آیا رئیس دولت اصلاحات یا براساس ادعای پارس، هیئت سه نفره با عضویت این افراد در سومین دور فعالیت شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان موافقت خواهند کرد یا خیر.

منبع:خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عالى ! خدائيش با همين تركيب وجودش به صد تا جمنا مى ارزه ! جمنائى كه خود اعضاء هم قبولش نداشتند !