کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خشونت پلیس علیه اعتراضات ضد دولتی در رومانی

20 مرداد 1397 ساعت 10:25

ده‌ها هزار تن از معترضان علیه دولت حزب حاکم سوسیال دموکراتها در رومانی در شهرهای مختلف از جمله بخارست پایتخت این کشور به خیابان‌ها آمدند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، پس از استفاده پلیس از گاز اشک‌آور علیه معترضان، اعتراضات ضد دولتی در رومانی به خشونت کشیده شد.در بخارست برخی معترضان با موانعی برای حفاظت از ساختمان‌های دولتی مواجه شدند.

همزمان اعتراضات ضد دولتی تا شب ادامه داشت و پلیس ضد شورش از آب‌های پرفشار و گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد.همچنین ویدئوهایی از ضرب و شتم معترضان غیرمسلح توسط پلیس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که باعث انتثادات گسترده در فضای مجازی این کشور شده است.

هم چنین رئیس‌جمهور رومانی استفاده از زور توسط پلیس را محکوم کرد.او در پیامی در صفحه فیسبوک نوشت: من قویا مداخله ظالمانه پلیس ضد شورش و رفتار نامناسب آنها را علیه اکثریت مردمی که در میدان اصلی شهر حضور داشتند، محکوم می‌کنم. وزارت کشور باید هرچه سریع‌تر درباره اتفاقات رخ داده پاسخ دهد.

معترضان با در دست داشتن پرچم‌های اتحادیه اروپا و رومانی خواستار استعفای کابینه شدند.از زمان بر سر کار آمدن حزب سوسیال دموکرات‌ها در اوایل ۲۰۱۷ اعتراضات صلح آمیز بارها برگزار شده است.رومانی یکی از فاسدترین کشورها در عضو اتحادیه اروپا است. بروکسل سیستم قضایی رومانی را به دلیل گزارش چندین مورد تخلف از قوانین، تحت نظارت شدید قرار داده است.


کد مطلب: 633221

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/633221/خشونت-پلیس-علیه-اعتراضات-ضد-دولتی-رومانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com