چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۲
برگی از تاریخ

دولت خاتمی ثروت را به انحصار آقازاده‌ها درآورد

شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 633172
تحمل سایه سنگین دولت را از آنچه انحصار آقازاده‌ها می‌نامید، بهتر دانست و افزود: «این قبیل اقدامات در مرحله عمل، نتیجه معکوس مردم‌سالاری را در خود دارد و عملا انتقال اداره کشور به بخش‌های غیردولتی که دوام و استقلال کشور را رقم خواهند زد، غیرممکن می‌نماید.
دولت خاتمی ثروت را به انحصار آقازاده‌ها درآورد
به گزارش جهان نيوز، محسن رهامی، دبیر وقت انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها 25 مرداد 82 با توجه به عملکرد دولت اصلاحات گفت: «چنانچه در برنامه‌های آتی دولت، حضور و نقش مردم به شکل اساسی و دوراندیشانه لحاظ نشود، شاهد کاهش اعتماد و اطمینان در بین اقشار جامعه خواهیم بود.» 

وی با اشاره به حضور مستمر و پویای مردم در ابعاد مختلف اجتماعی، ‌سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برنامه چهارم توسعه اظهار داشت: «نمایندگان مردم و مسئولان تصمیم‌گیرنده در این خصوص، باید با نگاهی دوراندیشانه به حضور و نقش مردم در سیاستگذاری‌های کشور نسبت به طراحی این برنامه اقدام کنند. در برنامه‌های سیاسی، اجتماعی و آموزشی باید زمینه را در جهت ایجاد تشکل‌های غیردولتی و مردمی فراهم کرد، به‌نحوی که از تمرکز‌گرایی و دولت‌سالاری به سمت مردم‌محوری پیش برویم. دولت باید در حوزه اقتصاد، صنایع مادر و بزرگ را به شکل سهامی عام در اختیار افراد و گرو‌ه‌هایی با سرمایه کم بگذارد و به نوعی انتظارات را در حیطه عمل نسبت به مردم بالا ببرد و در کل فرهنگ عمومی، مشارکت همه‌جانبه را در جامعه و نزد مسئولان نهادینه کند.

در حال حاضر، نیازمند شرایط و اشخاص مناسب برای عمل به تئوری‌ها و برنامه‌های طراحی‌شده هستیم. آنچه از توزیع ثروت و سرمایه از طرف دولت در بین تولیدکنندگان و سرمایه‌داران داخلی احراز شد، گسترش برخی شرکت‌هاست که نه‌تنها مسئولان حکومت بلکه فرزندان و افراد فامیل آنها این صنایع را به راحتی در انحصار گرفته‌اند.»

رهامی، تحمل سایه سنگین دولت را از آنچه انحصار آقازاده‌ها می‌نامید، بهتر دانست و افزود: «این قبیل اقدامات در مرحله عمل، نتیجه معکوس مردم‌سالاری را در خود دارد و عملا انتقال اداره کشور به بخش‌های غیردولتی که دوام و استقلال کشور را رقم خواهند زد، غیرممکن می‌نماید. امروز نگرانی نخبگان و قشرهای مختلف مردم از این است که نهادهای حکومتی که باید امین و خدمتگزار جامعه باشند، خود در نقطه تضییع حقوق شهروندان و امنیت سیاسی اجتماعی نخبگان قرار بگیرند. عدم توجه به خواست و نظر مردم، موجب فرار و رویگردانی آنها از سرمایه‌گذاری معنوی و مادی در جامعه خواهد شد. بدون امنیت مدنی، ‌آزادی و عدالت، سیر تکامل و تحقق خود را طی نخواهند کرد.»

منبع:فرهیختگان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عباس گودرزی
سلام وقتی با اولین اختلاس ها برخورد نشد و دلارهای 7 تومانی به اسم سرمایه گذاری در خارج از کشور بیرون رفت و در کنادا و .. ملک شخصی آقازاده ها شد زمینه رانت و دزدی فراهم گردید و اکثر مدیران از هم سبقت گرفتند ( می خواهی بگردی ببینی کدام مدیر قبل و بعد مدیریتش ثروتش 1000 برابر نشده ؟ ) وقتی اختلاس 125 میلیاردی ،سکه را از 30 هزار تومان به 70 رساند تا مبلغ اختلاس را برگرداند و بهره ای هم برده باشد ، زندانی نمونه اوین شد . میکروب گسترش پیدا کرد
میراث به اصطلاح اصلاح طلبان
Italy
همیشه فرار به جلو؛
همیشه تنها حرفهای ژورنالیستی (رسانه ای)؛
همیشه دیگران را مقصر جلوه دادن؛
همیشه خود را مبرا از هرگونه خطا و اشتباه نشان دادن؛
همیشه طلبکار بودن؛
همیشه خوب سخن گفتن و به بدترین شکل عمل کردن؛
همیشه جنجال به پا کردن؛
همیشه اظهار نظر در فضای غبار آلود؛
و ....
و این که هیچ گاه نمی خواهند خط قرمزی برای خود با فتنه گران (اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی) مشخص کنند.
موج سواران حرفه ای رسانه ای
و خیلی چیزهای دیگر؛
این است میراث گرانبهای به اصطلاح اصلاح طلبان (که حیف نام اصلاح طلب) از دوم خرداد76 تا کنون.
علاقه مندان تاریخ را با عینک انصاف مرور کنند.