سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱۰۷
یادداشت قابل تامل سایت صادق خرازی:

خاتمی، عبور از روحانی را کلید زد چون می‌داند تمام شده

شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 633153
به نظر می‌رسد روحانی تمام شده است. در وضعیت بغرنج ایران که حل معضلات متنوع و متعدد آن به اعجاز نیاز دارد، از این روحانی نه‌تنها نباید انتظار معجزه داشت، بلکه از روحانی به تصویر کشیده شده حتی نمی‌توان انتظار مدیریت مناسب بحران پیش‌ رو را داشت.
خاتمی، عبور از روحانی را کلید زد چون می‌داند تمام شده
گروه سیاسی جهان نيوز: سایت صادق خرازی، سفیر دولت اصلاحات در فرانسه و از مدافعان جدی برجام، روز پنجشنبه با انتشار یادداشتی با اشاره به نطق تلویزیونی دوشنبه‌شب رئیس‌جمهور نوشت حسن روحانی توانایی اداره کشور را ندارد و باید بزودی با او خداحافظی کرد.

به گزارش «وطن‌امروز»، در این یادداشت که توسط صادق ملکی، کارشناس مسائل سیاسی نوشته شده، آمده است: آقای روحانی! می‌دانیم که شما معادل همه نظام نیستید، با این وجود عملکرد دولت شما در مواجهه با این اقدام و... در این ماه‌‌های بحرانی چه خروجی‌ای جز افزایش نگرانی مردم و دامنه بحران داشته است؟ دولت شما قرار بود در سیاست داخلی و خارجی تبلور تدبیر و امید و مظهر عقلانیت و نمود برخورد با رانت‌ها و... شود نه شریک رانت‌‌‌هایی که سبب شده است ایران امروز با جدی‌‌‌‌‌ترین سقوط ارزش پول خود مواجه شده و سخت‌ترین شرایط برای کشور ایجاد شود.

نویسنده در ادامه با اشاره به سخنرانی تلویزیونی اخیر روحانی نوشت: روحانی پس از مدت‌ها غیبت و سکوت، در حالی که جامعه نگران اوضاع ناشی از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها بود، در حالی بر پرده تصویر ظاهر شد که چیزی برای گفتن نداشت. به نظر می‌رسد روحانی تمام شده است. در وضعیت بغرنج ایران که حل معضلات متنوع و متعدد آن به اعجاز نیاز دارد، از این روحانی نه‌تنها نباید انتظار معجزه داشت، بلکه از روحانی به تصویر کشیده شده حتی نمی‌توان انتظار مدیریت مناسب  بحران پیش‌ رو را داشت.

در ادامه این نوشته، نویسنده به واکنش روحانی به طرح سوال مجلس و تهدید مجلس توسط روحانی اشاره کرد و نوشت: می‌توان به‌کارگیری ادبیات تهدید و سکوت، تداوم خطبه و گفتاردرمانی و عدم قطعیت در تصمیم به هنگام را نشانه تمام شدن روحانی دانست و شاید نه‌تنها باید از او عبور کرد بلکه باید برای خداحافظی از وی آماده بود.

این نوشته می‌افزاید: تردیدی نیست که با تمام شدن نان برجام و آغاز نان تحریم، سال‌‌های پیش‌رو سال‌‌های بسیار دشواری باشد که نیاز به مجموعه مردان و مدیرانی دارد که مبرا از خطای محاسباتی و سیاست‌‌گذاری بوده و با درک راهبردی فقط و فقط به ایران بیندیشند. تکرار اشتباهات ماه‌‌های گذشته در زمان باقیمانده از ریاست‌جمهوری روحانی، نه‌تنها تداوم ریاست‌جمهوری وی را بلکه می‌تواند بقای ایران را تهدید کرده و کشور را  با فاجعه‌ای ملی مواجه کند. البته تغییرات اساسی در شیوه مدیریت روحانی و تغییر چیدمان کابینه، بویژه تیم اقتصادی شاید بتواند نقطه امید شود.

در این نوشته همچنین آمده است: «روحانی به مردم آسیب‌دیده از هاله نور، وعده تدبیر، امید و تحول داده بود. در ماه‌‌های اخیر عملکرد دولت وی و اخبار درج شده از میزان و وسعت سوءاستفاده‌ها و رانت‌ها، مردم را دچار عوارض ناشی از افسردگی فریب کرده است. به نظر می‌رسد روحانی بیش از همه به مردم ایران یک عذرخواهی با صدای بلند بدهکار است. نه روحانی و نه دولت او نتوانسته‌اند به وعده‌‌های انتخاباتی خود نزدیک شده و در شأن فداکاری‌های مردم ایران ظاهر شوند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
كلا اصلاحات فقط در موزه عبرت تاريخ جاي خواهد داشت .تمام شد عمر پراز حيله و نيرنگ اين جماعت
ساسان همافر
Italy
ابوالفتنهء مثلاً اصلاح طلبان (که حیف نام اصلاح طلب یا اصلاح گرا) به هر دری می زند تا چند صباحی او دوستانش در این دنیای فانی به چندرغاز ناقابل از مواهب آن برخوردار شوند به قیمت به فنا رفتن تمامیت ارضی این سرزمین و مردمان آن، تنها باید به خدا پناه برد و بس
Iran, Islamic Republic of
احسنت ساسان جان. در پناه و یاری، امام زمانت باشی.
Iran, Islamic Republic of
خاتمی قهرمان امید نسل جوان
Iran, Islamic Republic of
خاتمی وروحانی هردو مهره سوخته هستند دیگه تاریخ اعتبارشان کذشت
Iran, Islamic Republic of
ممنون از جهان نیوز بابت نمایش چهره زیبای خاتمی و یادآوری دوران با شکوه ریاست جمهوری ایشان
Iran, Islamic Republic of
خالق حماسه سی بر صفر هیچ نیازی به مطرح شدن توسط شماها نداره حالا شما دوست دارین بیشتر مطرح بشه خود دانید
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم

نگذارید این سید فتنه گر و مجری غرب، به اهداف شومش برسه. او که فتنه گریش در دولت افسادات و فتنه 88، از روز روشن تره،...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بر چهره دلربای محبوب قلبها خاتمی عزیز صلوات
Iran, Islamic Republic of
به بر چهره فتنه گر لعنت...
Iran, Islamic Republic of
ما دعا میکنیم برای کسانی که مرگ و لعنت ورد زبانشان هست که هدایت شوند
Iran, Islamic Republic of
هدایت این قوم بیشتر به یک معجزه شبیه است
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر تو و فتنه گران. لعنت بدکارانی چون افسادطلبان، کاملا واجب است. نصف زیارت عاشورا، لعنت بر دشمنان خدا، است. شماهایید که باید هدایت بشید که نمیشید.
Iran, Islamic Republic of
شاید لعن زیارت عاشورا بیشتر به خودت بخوره؟ لعنی که در زیارت عاشورا هست رو قاطی امیال سیاسی و جناحی کردی اونوقت خودتو مصلح و مخالفان خودتو مفسد میدونی؟ جمع کن کاسه کوزتو برادر
Iran, Islamic Republic of
خودت رو به حماقت و خرفتی نزن. لعن زیارت عاشورا، به دشمنان اهل بیت میخوره. دشمن اهل بیت، کیست؟! دشمن اهل بیت، همون دشمن دینه. کسی که امور مردم رو زمین بگذاره، به فساد و بی حجابی خوشحال بشه، از روضه و دین داری، ناراحت بشه، و جهاد با دشمنان خدا از جمله رژیم صهیونیستی و داعش، قلب تاریکش رو درد بیاره. این ها، دشمنان اهل بیتند و شما اهل این ها. افسادطلبان و خاتمی ملعون رو میگم.
وانگهی، بحث اصلی، رسمیت لعن و وجوبش، در دین بود و زیارت عاشورا، یک نمونه رد حرف شما که لعن را بد میدانستید. بحث اصلی رو به تعیین مصداق کشوندی که حقیقت رو نپذیری.
ثالثا، همه قرآن، همه دین، همه زیارت عاشورا، همه قیام کربلا، و در یک کلمه همه آفرینش، سیاسی است. دوستی با دوستان خدا، و دشمنی با دشمنان خدا. شما گویا از روحانیون صهیونیستی-وهابی تبعیت میکنی که دوست داری سیاست، فاسد باشد و آدم های فاسد، زمام دین و دنیای مردم را دست بگیرند.
مرگ بر افسادطلبان
Iran, Islamic Republic of
تو جمع کن مأمور ناچیز موساد. کسی که یکبار زیارت عاشورا خونده باشه، میدونه که همه زیارت عاشورا، سیاسیه. کسی که یه قطره از دریای دین رو چشیده باشه، میدونه که سیاست، یک حوزه دینی است و نباید سیاستمدار فاسد، زمام دین و دنیای مردم رو به عهده بگیره. مگر پیامبران و امامان، به خاطر دعا و مناجات شهید شدند؟! به خاطر مبارزه با ظالمین، شهید شدند. پس دین، با سیاست کار دارد شکی نیست.
امیال سیاسی ما هم، چیزی جز آنچه در زیارت عاشورا و قرآن آمده نیست و اون، حاکمیت انسان های صالح، بر انسان های شرور است.
Iran, Islamic Republic of
جمع کن بساطتو اینقد کم اوردی که داری از زیارت عاشورا سو استفاده میکنی اصلا نمیدونی قران و زیارت عاشورا چیه میای اینجا تفسیر به رای میکنی؟
Iran, Islamic Republic of
زیارت عاشورا، همان چیزیست که فتنه گران، ازش میترسند، یعنی نفرین و لعنت مردم و نشان دادن دشمنی شان با فتنه گران و ظالمان.
Iran, Islamic Republic of
...
اصلاح طلبان منتظرند یک بی حایی پیدا شود علیه رعبر پرده دری علنی کند
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
اصلاح طلبان دوست دارند اینبار یک بی حیایی پیدا شود که پا را فراتر از احمدی نژاد بگذارد و به خانه نشینی، علنی علیه رهبر، به صورت علنی پرده دری کند.
Iran, Islamic Republic of
تفسیرهای آبکی جهان نیوز و خوش باوری عده ای ساده لوح شکستهای سالهای اخیر را تکرار خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز که وضعیتش معلومه فقط از اون ساده لوحان متعجبم که دل به این حرفا میدن در صورتی که سالهاست میبینن راهی جز شکست نداره
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نتیجه همین افکار جنابعالی و نادیده گرفتن حریف باعث شکشتهای پی در پی در سالهای اخیر شد
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوزیان با کارهای ناشیانه خود همیشه ملت را یا دوران باشکوه ریاست جمهوری خاتمی می اندازند که یکی از بهترین دوران از نظر سیاسی و اقتصادی بود!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ما میخوایم با کارهای ناشیانه مون، سید فتنه گر رو محبوب کنیم. مشکلی داری؟! تو که طرفدار فتنه ای. باید خوشحال باشی! پس اینقدر به جهان نیوز، پیغام نده که سید فتنه گر رو محبوب نکنید!
Iran, Islamic Republic of
هر کاری دوست داری بکن و اتفاقا کار خوبی میکنی که باعث یادآوری آن دوران باشکوه میشی
Iran, Islamic Republic of
با نمیدانم کاریتون باعث محبوبیت بیشتر خاتمی شدین تا جایی که باعث پیروزی سی بر صفر لیست خاتمی باشین.
Iran, Islamic Republic of
خاتمی نیازی به کارهای ناشیانه شما نداره اگه خودتون دوست دارین زودتر شکستتون معلوم بشه خودتون میدونین
Iran, Islamic Republic of
دوره هشت ساله ریاست جمهوری خاتمی یکی از بهترین دوران از نظر اقتصادی و سیاسی بود
Iran, Islamic Republic of
در دولت یکدست اصولگرایان مگر چه اتفاقی افتاد که از اصلاح طلبان ایراد میگیرید
بزرگترین فساد تفسیر به رای قران است
Iran, Islamic Republic of
یکی از بزرگترین فسادها تفسیر به رای قران است و دعا کنیم خداوند مارا از تفسیر به رای کنندگان قرار ندهد
Iran, Islamic Republic of
وَ إِذا قيلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ :و هنگامی که به آنان گفته شود: «در زمین فساد نکنید» می گویند: «ما فقط اصلاح کننده ایم»! سوره بقره آیه ۱۱



خداوند در این آیه به ویژگی منافقان اشاره می کند که نخستین آنها داعیه اصلاح طلبی است در حالی که مفسد واقعی خود آنان هستند و می فرماید : « و هنگامی که به آنان گفته شود: «در زمین فساد نکنید» می گویند: «ما فقط اصلاح کننده ایم»!



مصداق عملی :

رفتار برخی از سیاسیون امروز ما که داعیه اصلاح طلبی دارند مصداق کاملی از این آیه هستند ، ایشان برای کسب آرا در هر جمعی که قرار می گیرند تلاش می کنند طبق رضایت آنان موضع گیری نمایند و هیچ فرقی برایشان ندارد که افکار جمع موافق یا مخالف دین باشد به همین دلیل در جامعه انواع فسادها و دروغ ها را مرتکب شده و می شوند
United Arab Emirates
100000000000000000000000000000000000👏👏👏
تفسیر به رای قران موجب عذاب دردناکی خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
باز هم تفسیر به رای قرآن در بازیهای جناحی و سیاسی که نتیجه ای جز شکست برایتان نداشته و ندارد. برادر عزیز شاید مصداق عملی ای آیات خودتان باشید شما هم ادعا میکنید که مصلح واقعی هستید و حریف مصلح قلابی. پس کار تفسیر آیات قرآن را به مفسرین واگذاریم که این به صواب نزدیکتر است
Iran, Islamic Republic of
تفسیر به رأی نیست. آیات، خطاب به کسانیست که ادعا میکنند اصلاح طلبند، اما در عمل، به گسترش فساد کمک میکنند. ...
Iran, Islamic Republic of
بله برادر مفسر قران حق با شما نیست
بزرگترین فسادها تفسیر به رای قرآن است
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده یکی از بزرگترین فسادها تفسیر به رای قرآن است.
United Arab Emirates
روحانی بایدا استیضاح بشه
United States
...
Iran, Islamic Republic of
سخن شما درست ولی.... چند سوال باقی می ماند.یکم عملکرد غیر اصلاح طلب(اصولگرا)در طول انقلاب چگونه بوده است که ملت نمی تواند به آنهااعتماد کند. دوم در سالهای 84 الی 92 که دولت و مجلس دست غیر اصلاح طلبان بود چرا نتوانست با عملکرد خویش رضایت و اعتماد ملت رو برای رای آوری دور بعد بدست آورد.سوم هنوز نمی دانید که ملت ایران خواهان چه چیزهایی می باشند.چهارم فقط آنچه را که خود درست میدانید برای ملت میخواهید وآن نقطه شعف حزب شما می باشد.پنجم باید به رای ملت احترام بگذارید که متاسفانه نتوانسته بر خلاف شعار به انجام آن اهتمام ورزید.
عباس گودرزی
سلام ای کاش احساسی و جناحی با مسائل برخورد نکنی و دیگر سخن معظم و له را آویزه گوش خود کنیم و از لفظ ( انقلابی و ضد انقلاب ) بهره بگیریم هر کس به ملت خیانت کند ضد انقلاب است در هر لباس و جناحی که باشد و هر کس به مردم و نظام خدمت کند انقلابی است . یکی از مفاهیم سخن امام ره که فرمود نه شرقی نه غربی همین است . انحراف انحراف است حال حمال آن اصلاح طلب باشد یا اصولگرا
United States
احساسی و جناحی دیگر اثر خود را از دست داده است مردم به عینه چهل سال است...
ali
....
ali
نظر من اونقدر هم بد نبودا
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی

اولا، عدم اعتماد مردم، لزوما نتیجه عملکرد نیست. گاهی رسانه های اختاپوسی به خصوص رسانه های کشور حامی خیانتکاران یعنی آمریکا، چنان دروغ سازی میکنند که مردم عادی، جای راست و دروغ را اشتباه میبینند...
Iran, Islamic Republic of
رسانه های اختاپوسی بهانه ای بیش نیست رسانه ملی ما چرا نمی تواند رسالت خطیر خویش را عمل نماید اگر رسانه ملی بدور از سیاست ورزی وجناح بندی خویش به بیان خواسته های مردم می پرداخت و در انتخابات خود جناحی عمل نمی کرد مردم ایران دیگر برای دریافت اخبار مورد نظر خویش به رسانه بیگانه پناه نمی بردند متاسفانه هنوز هم رسانه ملی نخواسته ونتوانسته خواسته های مردم را دریافت وبه آنها بپردازد
United States
رسانه ملی وجود خارجی نداره و تبدیل به رسانه میلی شده
Iran, Islamic Republic of
فكر كنم از كل قرآن دوسه تا آيه كلا بلديد يكيش همينه
بشين قرآن بخون انقدر الكي موضوعات قرآني رو به مسائلي كه دوست داري ربط نده!
وگرنه به ربط دادن باشه نصف قرآن رو برات جوري تفسير ميكنم كه انگار خطابش خود شماهاييد
Iran, Islamic Republic of
ببین جناب 11:12؛ این آیات، مصداق شماست. آیات عده طلاق رو برای افسادطلبان بخونیم؟!
ثانیا، همینکه کسی بداند هر کسی گفت اصلاح طلبیم، باور نکند، نجات می یابد. شما این دو سه آیه را یاد بگیر. من قول میدم مؤمنین، آیات دیگه ای هم برات بخونن.
وانگهی، مثلا چطوری قرآن رو تفسیر میکنی که انگار خطابش ماهاییم؟! خطاب قرآن، به همه ماست. چه مؤمنین، چه کفار و منافقین. مؤمنین که میشوند همون کسانیکه در خط اسلام، واقعا کار میکنند، خطاب رحمت دارند. کفار و منافقین هم که میشوند استکبار و افسادطلبان، خطاب عذاب دارند. حالا تو برعکس میخوای تفسیر کنی و فتنه گران رو بریزی تو بهشت، مردم بی آزار رو تو جهنم، اون دیگه حرف توست.
Iran, Islamic Republic of
باز هم تفسیر به رای قرآن در بازیهای جناحی و سیاسی که نتیجه ای جز شکست برایتان نداشته و ندارد. برادر عزیز شاید مصداق عملی ای آیات خودتان باشید شما هم ادعا میکنید که مصلح واقعی هستید و حریف مصلح قلابی. پس کار تفسیر آیات قرآن را به مفسرین واگذاریم که این به صواب نزدیکتر است
Iran, Islamic Republic of
قرآن، همش سیاسی است. برو بخون، بعد از قرآن، دم بزن.
United States
دوست عزیز لطفا قرآن را تفسیر به رای خود نکنید قرآن کتابیست آسمانی که اگر بخواهیم اندازه فیزیکی آنرا بیان کنیم میشود ۲۵۰صحفه کاغذ A4حال چگونه است که پیامبر در ۹ جای این کتاب فرموده است آنرا به ساده ترین زبان فرستاده شده است از طرف خداوند تا عرب بیسواد هم بتواند آنرا بفهمد ما مجبور هستیم هر چند ساله برای فهم آن مثلا ۱۰۰جلد ۲۰۰۰صحفه ایی برای آن تفسیر بنویسیم و چند سال بعد دوباره تفسیری جدید برای آن تهیه کنیم
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین فسادها تفسیر به رای قران است
Iran, Islamic Republic of
قرآن و دین، سیاسی است. دستورات قرآن، محدود نیست. چراکه اگر محدود بود، یک انسان، در خانه اش دین دار و خارج از خانه اش بی دین بود که مورد پسند و خالص نیست. لذا، دین، هر آنچه انسان درگیر آن است را، توجه میکند. لذا، سیاسی نیز هست.
از طرف دیگه، چون دین، مورد استفاده انسان است، از طرف مردم عادی نیز، قابل فهم است. لذا، این حرفها که تفسیر به رأی نکنید، برای پوشاندن باطن خبیث افسادطلبان است.
اگر کسی دنبال تفسیر رأی نیست. چرا دنبال تفسیر امام حاضر نمیرود؟! امام خامنه ای، چند بار راجع به فتنه و سران فتنه صحبت فرمودند؟! چند بار راجع به اسناد خیانت بار دولت فعلی چون برجام و 2030 و FATF، هشدار دادند؟! این ها، فسادهای شما افسادطلبان بود.
ما مردم مسلمان، با شما دشمنیم و به پیروی از مولا امیرالمؤمنین، تا قطع سر فتنه و نفاق، کوتاه نخواهیم آمد.
Iran, Islamic Republic of
اینم آیه12بقره أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَ لكِنْ لا يَشْعُرُونَ‌
آگاه باشيد! همانا آنان خود اهل فسادند، ولى نمى‌فهمند.
Iran, Islamic Republic of
شاید تو که دیگران را مفسد میدانی مشمول این آیه باشی؟ برادر عزیز تفسیر قرآن کار هر کسی نیست و تفسیر را به مقسرین قران واگذار که سخت ترین عذابها برای تفسیر به رای کنندگان قران خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
جواب شما نظردهنده گرامی؛
اولا، خود قرآن میفرماید قرآن، خطاب به مردم است. پس فهمش هم، با کمک معصومین، با مردم است.
ثانیا، مصداق یک چیز را، از روی تطابق اعمالش با معیار معرفی شده میسنجند. اگر ما گفتیم دنبال اصلاح و خوبی هستیم، اما از فساد دفاع کردیم، ما مصداقشیم. وگرنه نیستیم. الان، چه گروهی در ایران، چنین. کاری میکند؟! واضح نیست؟!
من خیرخواهانه به شما نصیحت میکنم. تفسیر به رأی، بد است. اما تفسیر درست قرآن را، تفسیر به رأی و دروغ نشان دادن بدتر و مخالفت با قرآن است. اگر نگرانید، نگران این کار باشید.
یا حق
Iran, Islamic Republic of
شما مگه کی هستی که خودتو مصلح و مخالفای خودتو مفسد میدونی؟ این حقو برای طرف مقابل هم قائلی که خودشو مصلح و شمارو مفسد بدونه؟
Iran, Islamic Republic of
خیر. هر کسی حق نداره خودش رو حق و دیگری رو باطل بدونه. اون میشه دروغ. واقعیت انسان، از کارهای ااون معلوم میشه. آیا خاتمی ملعون، مروج تفکر سازش با استکبار بوده یا نبوده؟! آیا، اتهام تقلب به نظام اسلامی زده یا نه؟! و آیا دشمنان انقلاب، از او شاد هستند یا نه؟! او و احزاب غربگرا، باطل مطلقید. دشمن خدا، و پیامبرانید.
Iran, Islamic Republic of
پس شما چجوری خودتو مصلح و مخالف نظر خودتو مفسد میدونی؟ اینا همش توهماتی که شیطون تو مغزت میندازه تا باطلو برات حق نشون بده تو ظلالت آشکاری گرفتار شدی
Iran, Islamic Republic of
به باید و شاید نیست. حقیقت چی میگه؟!
Iran, Islamic Republic of
الله اعلم بذات الصور خدا داند
Iran, Islamic Republic of
هر کسی خودشو حق میدونه و این مردمن که باید تشخیص بدن حق با کیه
Iran, Islamic Republic of
والله علیم بذات الصدور
Iran, Islamic Republic of
خدا، آگاه است، به معنای ناآگاهی دیگران نیست. خدای متعال، دین و عقل داده تا با مشاهده و دریافت اطلاعات، آگاهی کسب کنیم. اگر همه ناآگاه بودند، آن وقت حکم جهاد باطل بود. چون از کجا معلوم دشمن، ذاتش باطل باشه؟! پس هیچ پیامبر و امامی، نباید شمشیر میزد! خیر. ما، موظف به مشاهده رفتار و تصمیم گیری هستیم. اینا، آموزه های موساد، به چارتا کاربر بیسواده.
Iran, Islamic Republic of
مردم، باید تشخیص بدن، دو معنا داره: اگر منظور اینه که انیان در نهابت باید تشخیص بده، بله درسته. او موظفه تشخیص بده و باید هم درست تشخیص بده. یعنی نمیشه نشست و گفت تشخیص با من نیست. اتفاقا تشخیص وظیفه مردمه.
اما اگر منظورت اینه که تشخیص مردم، حق و باطل رو تعیین میکنه خیر. مردم موظفند تشخیص بدن و موظفند درست تشخیص بدن. اما ممکنه بر اثر گناه یا جهل، اشتباه کنن. نمیتونیم بگیم انسان اشتباه نداره که!

مرگ بر سید فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
فقط شما معیار حق و باطلین و بهشت و جهنمم دست شماهاست و بدانید با این افکار در دنیا وآخرت ذلیل خواهید بود
Iran, Islamic Republic of
اولا طرفداران خاتمی از جمله ضدانقلاب و منافقین و تجزیه طلبان، بهتر است راجع به آخرت صحبت نکنند.
ثانیا، ما گفتیم ما معیار حق و باطلیم؟! کجا گفتیم دروغگوی موسادی؟! ما گفتیم و میگوییم و خواهیم گفت خاتمی و طیفش، فاسدند، و باید مجازات شوند و ما آن ها را، مجازات خواهیم کرد. آن ها به حرف و عمل، مفسدند. ما هم نباید باشیم. راه درست، صراط مستقیم الی الله، است که مشخص است و مکتوب.
Iran, Islamic Republic of
حتی معنی ظاهری قرانو نمیدونی اونوقت تفسیر میکنی؟ نابودیت حتمیه شکن نکن هم در دنیا هم آخرت
Iran, Islamic Republic of
اونی که نابودیش حتمیه، فتنه گران، مفسدان، کفار و مشرکین و منافقین، از جمله افسادطلبانی خیانت کار است. سران فتنه هم جزء این دسته اند.
Iran, Islamic Republic of
معنای قرآن رو، شما میدونید که در حمایت از خاتمی و روحانی و هاشمی، تو خیابون میزنید و میرقصید؟! شما دین رو قبول هم دارید؟! ببندید دهانتون رو که جز دروغ و تعفن، ازش خارج نمیشه. شما علنا دشمن دینید. لازم نکرده راجع به آخرت مردم نظر دهید. شما به خیانت هایی که در دوره افسادات و بعد از اون کردید برسید، سنگین ترید.
عباس گودرزی
سلام راستی شما شنیدید که می گویند فلانی از آب گل آلود ماهی می گیرد ؟ معنی آن چیست ؟ مردم راکمتر با بازی های سیاسی سر کاربگذارید ، یک روز این را دزد معرفی کنید روز دیگر دیگری را بدون اینکه با هیچکدام برخورد شود و همواره جابجایشان کنید ...
Iran, Islamic Republic of
برادرم، مسؤول برخورد با متخلفین، رسانه ها نیستند. قوه قضاییه، و مجلس است. همین که رسانه های انقلابی، با نشان دادن خیانت ها خسته نشوند، کارشان را انجام داده اند. بعد، نوبت ماست که مردم را آگاه کنیم و نوبت مردم که با پشتیبانی تمام قد از امام و ولایت، به جهاد با نفس، و جهاد با غاصبان مناصب بپردازند. اولین نشانه عزم مردم، رأیشان است. میزان حضور و نوع رأیشان، این پیغام را به ولایت میدهد که امت حاضر، حاضر به جان فشانی و تحمل سختی هایی که قرار است آن مبارزه بزرگ، به وجود بیاورد هستند، یا نه، فقط آرزوی خوشبختی دارند.

توکل بر خدا
Iran, Islamic Republic of
شما کی شروع شدی که به پایان رسیدی
حامد
Iran, Islamic Republic of
روحانی تمام نشده و تا 3 سال دیگر رئیس جمهور است. ولی اصلاح طلبان تمام شدن. دولت کنونی نتیجه اصلاحات است. اصلاح طلبان صد در صد از این دولت حمایت کردند. تفکر اصلاح طلبان بر این دولت حاکم است.
Iran, Islamic Republic of
با روحانی تا 1400
Iran, Islamic Republic of
و بعد 1400 هم هر چی خاتمی بگه
محمدعلی اسماعیلی
Iran, Islamic Republic of
کاسه کوزه های سر روحانی میشکنه اما نمیشه مقصر همه مشکلاتو روحانی دانست. ...
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی

سلام بر جهان نیوز گرامی؛
چرا تصویر مشمیزکننده این مرده را هر روز در سایت میگذارید؟! فتنه مُرد. البته فتنه گران همیشه هستند. ولی دلیلی ندارد چهره پلیدشان را هر روز سیرکنیم.
با تشکر
Iran, Islamic Republic of
ناخواسته با این کارتان محبوبیت خاتمی را اعلام میکنید و همیشه میخواهید بگویید که خاتمی محبوب نیست ولی در عمل برعکس نتیجه داده و میدهد
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم شما چرا اینقدر نگرانی ما، سید فتنه گرتون رو محبوب کنیم! ما اصلا دلمون میخواد سید فتنه گر رو محبوب کنیم. تو نگران نباش.
Iran, Islamic Republic of
احسنت برادر فتنه شناس تقبل الله
Iran, Islamic Republic of
ایشون رو تو اب نمک خوابوندن برای همچین روزایی دیگه!!
Iran, Islamic Republic of
خود خاتمی هم ازش عبور شده!! از اصلاح طلبی هم عبور شده!! خیلی عقبین
Iran, Islamic Republic of
«در حالی که جامعه نگران اوضاع ناشی از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها بود،» زکی ! جامعه نگران برجام و خروج آمریکا نبوده و نیست جامعه نگران سوء تدبیر مدیران بی کفایت است این را شما که حامیان سینه چاک آن ها بوده اید بدانید.
Iran, Islamic Republic of
يادداشت بسيار متين و خوبى بود ، چه عيبى داره مملكت رو يك بار ديگر هم تماماً دراختيار افراطيون - انحرافيون + پادوهاى پايدارى - قرار بديم ؟! بقول حافظ : تا پريشان نشود كار، به سامان نرسد !
چه بسا در اين صورت تكليفمون با امريكا و اسرائيل يك طرفه بشه !
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پس حالا که پریشان شده امیدواریم در آینده به سامان برسد
الان که این دولت واقعا اوضاع را پریشان کرده
z
Iran, Islamic Republic of
بینی وبین الله،چه کسی افراطیه ؟ پایداری یا اصلاح طلبان؟ تو خودت کلاهت راقاضی کن ،چند نفراز اصلاح طلبان مشغول وطن فروشی وخیانت به کشورند وازپایداری چندنفر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟می توانی بشماری؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی
سیاست اینقدر ....
حسین
Iran, Islamic Republic of
زندگی انگلی یعنی چی؟ هر از گاهی بر دوش کسی، تا یافتن موردی جدید.
Iran, Islamic Republic of
زندگی جنگلی یعنی چی؟
جواد
Iran, Islamic Republic of
...
saman
Iran, Islamic Republic of
توجه کردین این اواخر تاری تصویر خاتمی داره کمتر میشه تو خبرگزاری ها؟قبلنا بیشتر تار میکردن تصویر ایشونو (صرفا جهت خنده و تفکر)
سرور
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست فرمودی! هر چه تاری اش "کمتر میشه" خنده دار تر می شه.
Iran, Islamic Republic of
اره پس بخند تا تاریش کمتر بشه اینقد بخند تا شفاف شفاف بشه
سرور
Iran, Islamic Republic of
البته برای خنده همین قدر هم کفایت می کند.
Iran, Islamic Republic of
بخند برادر ولی مواظب هم باش ممکنه کار دست خودت بدی
سید فتنه گر شناس
Iran, Islamic Republic of
علتش اینه که شما، راهبردها رو نمیشناسی. دقت کنید از دوران دولت ایشون و فتنه مدت ها گذشته. در حالیکه این جماعت، همچنان مشغولن. لذا باید نوجوانان و جوانان جدید، با تصویر سید فتنه گر آشنا بشن. هم برای خنده شون خوبه، هم برای بصیرتشون. ناسلامتی، مردم باید بدون کسی که نتیجه عملکردش، 16 سال بی کفایتی و خیانت، 8 سال تخریب رقیب، و یه فتنه بزرگه، چه قیافه ای داره!
تو هنوز خودتم نمیشناسی
Iran, Islamic Republic of
هنوز خودتو نمیشناسی اونوقت دنبال چی میگردی؟ اول خودتو بشناس بعد سراغ دیگران برو چون با ندانم کاری ضررت خیلی بیشتر از نفعته
Iran, Islamic Republic of
از زمین خوردن روحانی خوشحال نباشید در هر صورت روحانی پاره ای از این نظام است و تبعات شکست او دامن جمهوری اسلامی را خواهد گرفت به نظرم شما دلواپسان بر شاخه نشسته و بن میبرید.
نامداری
Iran, Islamic Republic of
چرا جهان نیوز از به به میدان آمدن خاتمی اینقدر ترس و وحشت از خود نشان می دهد. آره آره او ممنوع التصویر است!. صبر کنید تا انتخابات بعدی
Iran, Islamic Republic of
از کفتارهای وحشی ترسیدن، طبیعیه. البته با این ترس، مراقبت میکنیم و سر فتنه رو میزنیم.
...
Iran, Islamic Republic of
چقدر عصبانی. خوبه مملکت دست شما نیست. الحمدلله. برو برو یه گوشه بنشین تا آروم بگیری.
Iran, Islamic Republic of
درست فهمیدی. منافق، از کافر بدتره. وطن فروش، از دشمن بیرونی زشت تره. از خاتمی و افسادطلبان منافق و وطن فروش، باید عصبانی بود. ما، زمین رو برای ریز و درشت دشمنان خدا، امن نمیگذاریم. این خشم، در قبال شماهاست، نه دیگران.
در مورد کاره ای بودن، اگر کاره ای نبودیم، امثال تو حقوق نمیگرفتید که در سایت ها، خیانت های سران فتنه و افسادطلبان را انکار کنید. کار، دست خدا، است و خدا، وعده نابودی دشمنانش را، به دست مؤمنین داده است. راه فراری نداری موسادی.