کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توئیت ترامپ با چاشنی تشدید فشارها علیه آنکارا

20 مرداد 1397 ساعت 8:03

رئیس جمهور آمریکا امروز جمعه دستور وضع تعرفه‌های گمرکی برای واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه را داد که با واکنش رئیس جمهور ترکیه و دیگر مقامات این کشور روبرو شد.


به گزارش جهان نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت که دستور افزایش تعرفه گمرکی واردات از ترکیه را صادر کرده است که براساس آن، تعرفه آلومینیم ۲۰ درصد و فولاد ۵۰ درصد می شود.ترامپ افزود: دستور افزایش تعرفه بر فولاد و آلومینیم را درخصوص ترکیه را صادر کردم و این درزمانی است که ارزش پول آنها یعنی لیره شاهد کاهش سریعی در برابر دلار بسیار قوی ماست.ترامپ گفت: روابط ما با ترکیه در حال حاضر خوب نیست.

از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در مراسم افتتاح یک اتوبان در شهر آنکارا در پی اظهارات ترامپ گفت: با وجود حملات علیه ما از طریق افزایش نرخ دلار ، رشد اقتصاد ترکیه ادامه خواهد یافت و ما سال ۲۰۱۸ میلادی را با رکود رشد به پایان خواهیم برد.

اردوغان افزود: کسی نمی تواند بین ما و اهداف ما قرار گیرد و هرگز اجازه آن را نمی دهیم.وی تصریح کرد: "کسانی که اعضای سازمان تروریستی گولن را پناه داده اند و هیچ اقدامی علیه آنها اتخاذ نکرده اند، نمی تواند به ما درس قانون بدهند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: "کسانی که اصول اساسی قانون را در قبال قاتلان صدها شهروند ما کنار گذاشتند، نمی توانند از دموکراسی صحبت کنند و از زبان تهدید و باج خواهی با این ملت استفاده کنند".
وی گفت: حل مسائل از طریق آرامش و مذاکرات و دیپلماسی انجام می شود؛ غیر از این، همه راهها به بن بست منتهی خواهد شد.

وزارت خارجه ترکیه نیز به نوبه خود با صدور بیانیه ای تاکید کرد: آمریکا باید بداند که فشار و تحریم هیچ نتیجه ای به همراه نخواهد داشت.‎ابراهیم گولن سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز در توئیتی نوشت: هرگونه تهدید یا باج خواهی یا حمله ای خللی در اراده ترکیه وارد نخواهد کرد.

وی افزود: کسانی که گمان می کنند می توانند با بازی با اقتصاد ملت ترکیه را وادار به تسلیم کنند، این ملت را اصلا نمی شناسند. ترکیه در این مبارزه پیروز خواهد شد و ما با هم پیروز خواهیم شد.‎وزارت خارجه ترکیه تاکید کرده است تحریم ها به دو کشور عضو ناتو آسیب می رساند. آنکارا به پاسخ به تعرفه های گمرکی آمریکا در صورت لزوم ادامه خواهد داد.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 633129

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/633129/توئیت-ترامپ-چاشنی-تشدید-فشارها-علیه-آنکارا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com