پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۴

مخالفت نوری‌المالکی با تحریم‌های آمریکا علیه ایران

جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 633085
معاون اول رئیس‌جمهور عراق در دیدار با سفیر ایران در بغداد اعلام کرد که با تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه ایران مخالفت است.
به گزارش جهان نيوز، به نقل از فارس؛ دفتر معاونت ریاست جمهوری عراق دیروز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه گذشته در بغداد با نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق دیدار کرده است.

در این بیانیه آمده است که دو طرف در این دیدار در خصوص آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و جهان و همچنین تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف بحث و گفت‌وگو کردند.

در ادامه بیانیه تاکید شد که نوری المالکی در دیدار با آقای مسجدی بر مخالفت خود با تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه ایران تاکید و اعلام کرد که «ما جامعه بین‌المللی می خواهیم که با این سیاست‌های ظالمانه که علیه ملت‌ها وضع می شود، مخالفت کند.»

از سوی دیگر، ایرج مسجدی از مواضع حمایتی معاون اول رئیس جمهور عراق در رابطه با ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تقدیر و تشکر کرده است.

معاون اول رهبر جریان الصدر عراق نیز دیروز با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود، گفت که دفاع از جمهوری اسلامی ایران در برابر قدرت‌های استعماری همیشه ساری و جاری است.

«جلیل النوری» معاون اول «مقتدی الصدر» رهبر جریان الصدر عراق می‌گوید این جریان از سال‌ها پیش تصمیم به دفاع از ایران در برابر هرگونه تهاجمی گرفته است.

او  دیروز (چهارشنبه) در وب‌سایت آفاق نوشت: در سال ۲۰۰۵ به هنگام دیدار با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران که مقتدی الصدر نیز حضور داشت، گفته‌اند که در صورت تهاجم استکباری جهانی از جمله «مثلث پلید» (آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی) به ایران، وارد میدان خواهند شد و دست بسته نخواهند بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا خجالت اوراست. هشت سال جنگ کشور را ویرانه کرد. جوانان زیادی را شهید کرد. نه تنها خسارت نگرفتیم بلکه میلیاردها دلار در عراق خرج کردیم و جوانان زیادی را دوباره در حمایت از عراق از دست دادیم حالا عراقیها می گویند منافع ملی شان واجبتر از ایران است‌. اتفاقا درست می گویند. انکه منافع ملی را نفهمید ما ایرانیها و مسیولانی هستند که سر خود را در برف کرده اند.وگرنه عراقیها خوب معنی منافع ملیشان را می فهمند.
مطمین باشید همین اتفاق در سوریه در یمن و لبنان هم خواهد افتاد چرا که برای انها منافع ملیشان واجبتراز ایرانیهاست. بخاطر منافع ملیشان از ایران استفاده کردند و جوانان زیادی را از ما گرفتند. سرمایه های کشور را بلعیدند و خالا منافع ملیشان اقتصا می کند تا در تحریم ایران شریک امریکا باشند.
United States
...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا هر چه بر سر دنیای امروز آمده، می آید و خواهد آمد دقیقا به خاطر منافع ملی انسانهاست.
می پرسی چرا؟
چون:
منافع ملی ایجاب میکند:
آمریکا در دهها کشور پایگاه نظامی داشته باشد حتی اگر هزاران کیلومتر دورتر از کشور امریکا باشد: چرا؟ برای منافع ملی. به کشورهای زیادی حمله کند: چرا؟ برای منافع ملی. سلاح های مختلف خود را بفروشد خریدار تروریست باشد یا غیر آن :چرا؟ برای منافع ملی. دلار بدون پشتوانه چاپ کرده و شیره جان کشورهای دیگر را بمکد :چرا؟ برای منافع ملی. تنها استفاده کننده بمب اتمی در دنیا باشد :چرا؟ برای منافع ملی. جان میلیون ها انسان دیگر را به روشها و لطایف الحیل بگیرد :چرا؟ برای منافع ملی. از کشورهای مستبد، تبه کار، ظالم دفاع کند حتی اگر مردم آن کشور در زیر چکمه سردمدارانش له شده باشند : چرا؟ برای منافع ملی.
کشورهای غربی و غیر غربی چشم وگوش بسته با او همکاری کنند : چرا؟ برای منافع ملی.
قوانین و معاهدات بین المللی (البته همان قوانین و معاهداتی که خودشان بر اساس منافع ملی خودشان نوشته اند ) زیرپا گذاشته شود :چرا؟ برای منافع ملی. و خیلی منافع ملی های دیگر....
پس منافع انسانیت چه میشود ؟ به کجا چنین شتابان
این دنیا گنجایش نگهداری مردی را ندارد که می گفت : ملامتی نیست بر کسی که بشنود خلخال از پای زن یهودی در سرزمین اسلامی در اورده اند، واز اندوه بمیرد .
عارف
Iran, Islamic Republic of
صرفا جهت اطلاع وطن پرست هایی که!!!!!!!!!!!!!!میگفتن چرا باید بریم عراق و سوریه برای عرب ها بجنگیم.در داخل و خارج از کشور این وطن پرست ها به کدخدا گرا می دن که چگونه حکومت ایران را به زانو در بیاره... و یا در فتنه 88 طیف افساد طلبان .حالا اون عرب غیرتش به ایران بیشتره یا یا وطن پرستان وطن فروش.