سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۳

بودجه میلیاردی مسکن مهر در جیب مدیران؟!

جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 633077
در حالی حدود یک هفته از مصوبه هیئت دولت برای تخصیص ۶۳ میلیارد تومان جهت حمایت از مسکن مهر می‌گذرد که خبر می‌رسد برخی مدیران ذی‌ربط و دخیل در این طرح به دنبال واریز بخشی از این مبلغ به‌عنوان "کارانه" به حساب‌های خود هستند.
بودجه میلیاردی مسکن مهر در جیب مدیران؟!
به گزارش جهان نيوز، 10 مردادماه امسال هیئت وزیران با اختصاص 63 میلیارد تومان برای حمایت مالی و زیربنایی مسکن مهر موافقت کرد.

بر اساس تصویب نامه شماره 61933/ت 55323 ه هیئت وزیران مبلغ ششصد و سی میلیارد ریال (630000000000) از اعتبارات موضوع ردیف (5-520000) قانون بودجه سال 1397 کل کشور با عنوان تخفیف عوارض پروانه، حمایت های مالی و تراکم و زیرساخت مسکن مهر (سهم دولت) به 2 مورد زیر اختصاص خواهد یافت؛

الف-تخفیف عوارض پروانه تراکم ساخت، بیمه کیفیت، حمایت‌های مالی آماده‌سازی، محوطه‌سازی، تامین خدمات زیربنایی و روبنایی، ساخت مساجد و نظارت عالیه بر ساخت و سازهای مسکن مهر.

ب- در صورت نیاز به پیش‌بینی حق‌الزحمه کارکنان مربوط به این ردیف، سهم آن در قالب موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور مشخص می‌شود.

بنا براین گزارش برخی مسئولان و مدیران ذی‌ربط پروژه‌های مسکن مهر کار خود را در خصوص مصوبه هیئت دولت از بند (ب) آغاز کرده‌اند،‌ آنهم در شرایطی که بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر به دلیل کمبود منابع مالی در وضع نامناسبی به سر می‌برند.

گویا بخشی از 63 میلیارد تومان تخصیص یافته (در آینده) به مسکن مهر به جای تزریق در پروژه‌های این طرح قرار است به‌عنوان کارانه بین برخی مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط در مسکن مهر تقسیم شود.

مشخص نیست دلیل این بذل و بخشش از بودجه عمومی کشور چیست، آیا عملکرد مدیران مربوطه در مسکن مهر چشمگیر و قابل توجه بوده که لیاقت چنین تقدیری را داشته باشند؟ مگر آنها بابت پُست مدیریتی خود از دولت حقوق، دستمزد و مزایای قابل توجهی دریافت نمی‌کنند که به دنبال استفاده از بند ب مصوبه هیئت وزیران هستند؟

خبرگزاری تسنیم، آمادگی انتشار پاسخ مسئولان و مدیران وزارت راه و شهرسازی و همچنین سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در طرح مسکن مهر را در خصوص برنامه‌ریزی برای واریز بخش قابل توجهی از یارانه 63 میلیارد تومانی به عنوان کاران به حساب برخی مدیران را دارد.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
United States
عده‌ای ...در دستگاههای دولتی در نقش مدیران ارشد وجود دارند که از هر طرحی، ماهی خود را می‌گیرند!! مثلاً از بودجه طرح سلامت،‌ آنقدر وزیر بهداشت بین هم‌کیشانش پخش کرد که پولی برای ادامه طرح سلامت نماند!‌ و کفگیر به ته دیگ خورد!! و برای ادامه طرح بیمه رایگان سلامت، مردم باید پول پرداخت کنند!! و از این گونه طرح‌ها در دستگاههای دولتی الی ماشاالله وجود دارد!!!!
مرگ برغارت گر بیت ولمال
Iran, Islamic Republic of
این دولت برای مسکن مهر کاری انجام نداده ونخواهد داد خیال همه راحت؟؟؟ اگر می خواست کار کنه در این مدت 5سال انجامی داد؟لیاقت میخواد ؟هر کسی وهر دولتی لیاقت هر کاری را نداره؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...