پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۵
معاون مقتدی الصدر:

دفاع از ایران واجب شرعی و اخلاقی ماست

جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۲
کد مطلب: 633067
معاون اول رهبر جریان الصدر عراق با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود، گفت که دفاع از جمهوری اسلامی ایران در برابر قدرت‌های استعماری همیشه ساری و جاری است.
دفاع از ایران واجب شرعی و اخلاقی ماست
به گزارش جهان نيوز، «جلیل النوری» معاون اول «مقتدی الصدر» رهبر جریان الصدر عراق می‌گوید این جریان از سال‌ها پیش تصمیم به دفاع از ایران در برابر هرگونه تهاجمی گرفته است.

او  دیروز (چهارشنبه) در وب‌سایت آفاق نوشت در سال ۲۰۰۵ به هنگام دیدار با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران که مقتدی الصدر نیز حضور داشت، گفته‌اند که در صورت تهاجم استکباری جهانی از جمله «مثلث پلید» (آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی) به ایران، وارد میدان خواهند شد و دست بسته نخواهند بود.

معاون الصدر می‌گوید: «این تصمیم جریان الصدر عراق نه سیاسی بوده و نه از روی تملق و چاپلوسی است، بلکه دفاع از ایران واجب شرعی و اخلاقی است که دین، مذهب و مرجعیت ما آن را بر ما املا می‌کند».

النوری ادامه داد: «این تصمیم، همانند تصمیمی است که رهبری الصدر به هنگام ورود اشغالگر [آمریکایی] به عراق برای درهم شکستن آن، گرفت و در گذشته، حال و آینده ساری و جاری خواهد بود».

او به سوریه دیگر همسایه عراق نیز اشاره کرد و گفت که چندی پیش هنگامی که در قضیه اتهام دمشق به استفاده از سلاح شیمیایی، آمریکا قصد داشت دست به اشغال زمینی سوریه بزند، رهبر جریان الصدر خواستار اتخاذ همه تدابیر امنیتی لازم برای مقابله با این تهاجم شد.

النوری گفت: «بنا بر همین موضع شرعی و اخلاقی خود،‌ ما قاطعانه شیوه‌ای که قدرت‌های استکبار جهانی و در رأس آن‌ها ایالات متحده آمریکا علیه مردم ایران در پیش گرفته را محکوم می‌کنیم؛ شیوه‌ای حقیرانه و غیر انسانی که مبتنی بر گرسنه نگه داشتن و به زانو درآوردن ملت‌هاست».

معاون اول رهبر جریان الصدر گفت که عراقی‌ها نباید در مواضع و سخنان خود از قدرت‌های شیطانی تبعیت کنند.
«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق سه‌شنبه این هفته گفت که مخالف تحریم‌های آمریکا علیه ایران است، ولی برای حفظ منافع عراق به این تحریم‌ها پایبند خواهد بود. این اظهارات العبادی واکنش‌ها و مخالفت‌های احزاب و گروه‌های سیاسی عراق را در پی داشت.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با سلام انشاء الله خداوند بر یاران امام زمان سلام الله علیه بیافزاید.
Iran, Islamic Republic of
مقتدی صدر و دار و دسته اش جماعتی مذبذب و سیاس اند. آن ها خودشان مسوول بخش مهمی از جو ضد ایرانی در بین عراقی ها هستند، و الان می خواهند برای خودشان در حمایت از ایران هم بیلان درست کنند که هم خدا را داشته باشند و هم خرما را. ...
Iran, Islamic Republic of
خداوند اسلام و مسلمین را حفظ و پیروز نماید.
Iran, Islamic Republic of
همیشه ساری و جاری است.
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله که بعد دیدر دوباره با بن سلمان موضعش چرخش نکنه