پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۵

واکنش مقتدی صدر به تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا

پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب: 633060
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نجباء عراق در واکنش به اعلام حیدرالعبادی مبنی بر همراهی با تحریم‌های خصمانه آمریکا علیه ایران تاکید کرد هرگز اجازه نخواهیم داد که عراق به ایالتی از ایالت‌های آمریکا تبدیل شود.
واکنش مقتدی صدر به تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا
به گزارش جهان نيوز، «سید هاشم الموسوی» سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء به اعلام همراهی نخست‌وزیر عراق با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، واکنشی شدیداللحن نشان داد.

وی با مخاطب قرار دادن «حیدر العبادی» از او پرسید: ما ملت عراق از کِی جزو پروژه تحریم ملت‌ها بوده‌ایم؟ فرزندان عراق از چه زمانی شریک محور تروریسم آمریکایی بوده‌اند؟ محوری که به‌دنبال مداخله و تجزیه کشورها، ظلم به ملت‌ها و غارت ثروت‌هایشان است.

الموسوی خاطر نشان کرد: ملت بخشنده عراق نه فقط با مال، بلکه با جان خود در فلسطین و سوریه فداکاری کرده است. ما نه اکنون و نه هیچ زمان دیگر اجازه نخواهیم داد که عراق به ایالتی از ایالات آمریکا تبدیل و اراده آنان بر ما تحمیل شود.

وی با بیان اینکه، ما برای تثبیت حاکمیت عراق خون داده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم کسی به استقلال ما دست‌اندازی کند، افزود دولت عراق نباید از تصمیم یکجانبه آمریکا برای تحریم ایران بترسد.

الموسوی گفت : این تصمیم شورای امنیت نیست که در برابر آن تسلیم شویم. دو سوم جهان از روسیه و چین گرفته تا هند، پاکستان و سایر کشورها در کنار ایران ایستاده‌اند.

وی افزود: ایران امروز به‌خاطر حمایت واقعی از فلسطین، عراق، سوریه و همه کشورهای اسلامی مورد هجمه قرار گرفته است. آیا ایران خودروی انفجاری و کمربند انتحاری به عراق فرستاد؟!

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء که در مراسم بزرگداشت شهدا حضور یافته بود، در پایان سخنرانی خود بار دیگر العبادی را مخاطب قرار داد و گفت: معلوم نیست چه کسانی به تو مشاوره می‌دهند! مگر پاداش نیکی چیزی جز نیکی است که با دشمنان ایران همراهی می‌کنی؟! جواب ملت ایران را که با همه وجود به یاری ما آمد، چه می‌دهی؟ جواب خانواده‌های شهدایشان و عرق جبین رزمندگان‌شان را چه می‌دهی؟!

واکنش مقتدی صدر به تحریم‌های خصمانه آمریکا  علیه ایران
از سوی  دیگر مقتدی صدر به طور تلویحی در پایان بیانیه ای خود به تحریم های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت که آمریکا "ملت ها را به بهانه خصومت با دولت ها "مجازات" و زیر فشار اقتصادی قرار می دهد و اگر "آمریکا از تصمیماتش دست برندارد؛ ما دست بسته نخواهیم ماند ".

خاطر نشان می‌شود برخی رسانه‌های عراقی روز گذشته از قول نخست‌وزیر عراق اعلام کرده بودند که بغداد با وجود میل باطنی، ناچار است با تحریم‌های ضدایرانی واشنگتن همراهی کند!

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وحید
Iran, Islamic Republic of
...
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
یه پیام از طرف یک ایرانی به برادر عزیزمآن حیدر العبادی دارم ، اول اینکه این نوع موضع گیری نشان از تغییرات احتمالی در دولت محترم عراق و پایان عمر نخست وزیری ایشان در نشست های گروه های سیاسی پیروز انتخابات عراق به دلیل ضعف عملکرد ایشان در انجام وظایف و توسعه فساد اداری در دولت ایشان دارد و وی می خواهد با این نوع موضع گیری توجه عربستان و آمریکا به خود جلب کند ، دوم اینکه برادر عزیز اگر قرار بود ما ایرانی ها هم مثل شما دنبال رو سیاست های آمریکا باشیم الان جنابعالی در سیاه چالهای داعش روزگار می گذراندید و ناموس تان هم در بازارهای فروش زنان داعش بین تروریست های داعش دست به دست می شد ، یادتان نرود که بی عرضگی شما چه بر سر ناموس ایزدیان آورد ، به شما توصیه می کنم قبل از اینگونه موضع گیری ها حداقل به ناموس تان هم فکر کنید ، و سوم اینکه اگر فکر می کنید با اینگونه موضع گیری عربستان برایتان به شکل ویژه نوشابه باز می کند یه نگاهی به وضعیت قطر کشور دوست و هم پیمان عربستان بیندازیم تا بفهمید اگر نبود حمایت های ایران دچار قحطی می شدند ، برادر عزیز حتما قبل از موضع گیری اول فکر کنید و بعد سخن بگویید
Iran, Islamic Republic of
صدر کاره ای نیست در شمال عراق نیچروان بارزانی و در بقیه عراق العبتدی تصمیم گیرن که هردو هم از تحریمهای آمریکا تبعیت میکنن
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
حالا شما چرا ذوق کردی!!؟
Iran, Islamic Republic of
مثل این که توجیه نیستید الان العبادی کاره ای نیست و صدر رهبر ائتلاف پیروز انتخاباته