سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

مسکو: همچنان به برجام پایبند هستیم

پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب: 633055
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که کشورش همچنان به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است.
مسکو: همچنان به برجام پایبند هستیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت که تحمیل مجدد تحریم‌ها توسط آمریکا علیه ایران پیامدهای بسیار منفی بلندمدتی در سطح جهان خواهد داشت و بی‌ثباتی در خاورمیانه را تشدید خواهد کرد.

وی تاکید کرد که روسیه همچنان به برجام و قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل پایبند است و تا جایی که مسکو اطلاع دارد سایر شرکا نیز قصد عمل به برجام را دارند.

زاخاروا گفت که آمریکا به دنبال گرفتن مچ شرکت‌های اروپایی و مجبور کردن آن‌ها به دست برداشتن از همکاری متقابل با ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: روشن است که خواسته‌های آمریکا درباره فعالیت‌های هسته‌ای قانونی ایران چیزی جز سرپوش گذاشتن بر تسویه حساب‌های سیاسی با این کشور بر اساس بهانه‌های ساختگی نیست.

زاخاروا تاکید کرد که آمریکا منافع کشورهای دیگر از جمله منافع همپیمانان اروپایی خود را نادیده می‌گیرد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بعدازظهر دوشنبه دستوری اجرایی را امضا کرد که به‌موجب آن تحریم‌های ازپیش برنامه‌ریزی‌شده ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی از روز سه شنبه از سر گرفته شد.

ترامپ اعلام کرده که هدف از این سیاست‌ها وارد آوردن "حداکثر فشار اقتصادی" بر ایران است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Greece
روسیه خودش یک کشور تحریم شده هست . می خواهد ما را حمایت کنه ها ها بابا پوتین خوب ما را احمق فرض کردی