جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

مردم از دولت و مجلس عمل می‌خواهند نه حرّافی

پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 633034
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با حرّافی و شعار دادن، مشکلات حل نمی‌شود، تصریح کرد: مردم دیگر از شنیدن صرف شعار و حرف خسته شده‌اند و باید هم از دولت و هم از مجلس، عمل ببینند.
مردم از دولت و مجلس عمل می‌خواهند نه حرّافی
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری- نماینده تبریز در مجلس خبرگان رهبری- با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، اظهار داشت: اکثریت مردم، مخصوصاً قشر مستضعف از وضع گرانی کالاها و حتی تولیدات داخلی ناراحت هستند. بالا رفتن قیمت ارز و سکه، علاه بر کم کردن ارزش پول ملّی، بر همه اجناس اثر گذاشته و تورم فوق‌العاده‌ای به بار آورده و اسباب نارضایتی مردم شده است.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظّم رهبری و مراجع تقلید به دولتمردان برای سر و سامان دادن به نابه‌سامانی‌های اقتصادی، گفت: در سال‌های اخیر، به کرات، رهبر انقلاب به مسئولین توصیه کرده‌اند که اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و اگرچه جلساتی هم برگزار می‌شود، ولی مردم انتظار دارند خروجی جلسات را ببینند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اصل 44 به طور واقعی تحقق نیافته است، به مشکل بیکاری اشاره کرد و گفت: به اعتراف خود مسئولین دولتی، بالای دومیلیون نفر در کشور بیکار هستند.

مجتهد شبستری، حمایت از تولیدات ایرانی را نیاز ضروری کشور دانست و تصریح کرد: باید تسهیلاتی برای کارآفرینان و تولیدکنندگان فراهم شود تا کارخانه‌ها از رکود خارج شوند تا وضعیتی فراهم شود که مردم نیازی به کالاهای خارجی نداشته باشند.

وی، ضرورت جلوگیری سریع از واردات بی‌رویه را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: مشخص نیست این همه کالای چینی از چه راهی وارد کشور می‌شود.

مجتهد شبستری با اظهار خرسندی از آرامش نسبی در بازار سکه و ارز، تصریح کرد: مسائلی از قبیل ارز، سکه و خودرو، مسائل دارای اهمیت است و دولت به طور جدّی و فعالانه وارد عرصه شود و مانع از التهاب بیشتر در ارتباط با بازار آن‌ها شود.

امام‌جمعه سابق تبریز با یادآوری اینکه بخشی از مشکلات ناشی از تحریم‌های آمریکا و بخش نیز ناشی از ضعف مدیریت در داخل است، تصریح کرد: مسئولین، اگر فرد غیرمعقولی چون ترامپ را نمی‌توانند اصلاح کنند، امّا وضع داخل را می‌توانند اصلاح کنند و علاوه بر اینکه جلوی جنگ روانی دشمن و گرانی را بگیرند، پاسخگوی واقعی مردم باشند.

مجتهد شبستری با بیان اینکه با حرّافی و شعار دادن، مشکلات حل نمی‌شود، تصریح کرد: مردم دیگر از شنیدن صرف شعار و حرف خسته شده‌اند و باید هم از دولت و هم از مجلس، عمل ببینند.

وی، درباره لزوم ترمیم کابینه دولت گفت: مسلماً یکی از عواملی که می‌تواند وضع موجود را تغییر دهد ترمیم کابینه است. اینکه شاهد وضعیت موجود هستیم، معلوم می‌کند که تیم فعلی کارایی نداشته و مردم انتظار دارند ترمیم شود و با اینکه دولت هم قول ترمیم داده بود، امّا فقط رئیس کل بانک مرکزی تغییر کرد و هیچ‌گونه تغییری در سایر افراد به وجود نیامده است.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: مردم انتظار دارند با ترمیم و تغییر تیم اقصادی، اوضاع اصلاح شود؛ چرا که افرادی که اکنون سر کار هستند، در این مدت نتوانسته‌اند مشکلات را حل کنند و رضایت مردم را به دست آوردند.
وی افزود: مردم و علما انتظار دارند تیم قوی‌تر و کارشناسی‌تر و کسانی که در اقتصاد یدطولایی دارند و دارای اطّلاعات بیشتری هستند سر کار بیایند.

مجتهد شبستری با بیان اینکه در شرایط فعلی، مطرح کردن رفراندوم، کار درستی به نظر نمی‌رسد، افزود: درست است که در اصل 59 قانون اساسی آمده که در مسائل بسیار مهم و در صورت ضرورت، آن هم با فرمان رهبری، رفراندوم مطرح شود، اما در شرایط فعلی نیازی نیست.

وی با بیان اینکه مطرح کردن این موضوع، از نظر روانی اثرات خوشایندی برای مردم ندارد، خاطرنشان کرد: مردم در راهپیمایی‌ها حضور پیدا می‌کنند و مطالباتشان را اعلام می‌کنند. می‌گویند حل مشکلات اقتصادی را می‌خواهیم و مذاکره با آمریکا را نمی‌خواهیم.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه مطالبات مردم روشن است، تصریح کرد: مطالبات مردم، از طرق دیگر؛ از جمله نمایندگان مجلس، نمایندگان خبرگان، علما و مقام معظّم رهبری مطرح می‌شود و در شرایط فعلی مطرح کردن رفراندوم به صلاح نیست و امیدواریم این مسئله تکرار نشود.

مجتهد شبستری با بیان اینکه مردم به قدر کافی در التهاب هستند، خاطرنشان کرد: دشمنان تهدیداتی را مطرح کردند و چون نیروهای مسلّح و مسئولین جواب آن‌ها را دادند، بسیار بعید است که بخواهند به حمله نظامی متوسل شوند.
وی، ضرورت وحدت و همبستگی بین مردم و دولت را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: باید همه زیر چتر ولایت جمع و متحد شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، وظیفه قوه قضائیه را در برهه کنونی مهم عنوان کرد و با بیان اینکه باید با مفسدان اقتصادی، به شکل قاطع برخورد شود، خاطرنشان کرد: شنیده می‌شود  یکی از عواملی که در گرانی‌ها و مشکلات اخیر، مؤثر بوده، احتکار برخی اقلام بوده است. مسئولین قضایی باید این مسائل را با جدّیّت و سرعت بررسی کنند و چنانچه به اطمینان رسیدند، با خاطیان به طور قانونی برخورد لازم را اعمال کنند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این چیزی است که مردم می خواهند